Check uw betaalopties

Heeft u een rekening voor zorgkosten ontvangen? Of komt de afschrijving voor premie er aan? Misschien komt de betaling deze keer niet uit. Of heeft u vaker moeite met betalen. Dat is vervelend. De betaling uitstellen of betalen in delen geeft u misschien meer lucht. Beantwoord een paar vragen en kom er in een paar minuten achter welke betaaloptie bij u past.

Start de check 

Heeft u moeite met het betalen van uw premie én zorgkosten? Neem dan contact met ons op.

U kunt alsnog betalen via een 1e herinnering

Het is niet erg als het een keer niet lukt om te betalen. Dat kan gebeuren. Wij sturen u een 1e herinnering. U kunt uw premie dan alsnog betalen, bijvoorbeeld via iDeal. Betaalt u uw premie niet binnen 15 dagen nadat u de herinnering kreeg? Dan betaalt u helaas € 10 extra.

Tip! Wist u dat u meer mogelijkheden heeft als u via automatische afschrijving betaalt? Als wij een keer hebben afgeschreven, kunt u daarna verschillende betaalopties kiezen. In kleinere delen betalen, of een andere afschrijfdatum. Handig als een betaling een keer niet uit komt.

Manier van betalen veranderen

Leestips

Neemt u contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat u het overzicht kwijt raakt. Helaas komen er kosten bij als u de herinneringen niet op tijd betaalt. We denken graag met u mee.  

Bel 088 462 1100

Tip: Misschien heeft u recht op zorgtoeslag

Leestips

Of kijk eens bij

U kunt alsnog betalen via de herinnering

Een keer niet betalen kan iedereen gebeuren. En betaalt u uw 1e herinnering op tijd, dan is er niks aan de hand. Maar lukt dat niet binnen 15 dagen nadat u de herinnering kreeg? Dan betaalt u helaas € 10 extra. En bij de 2e herinnering betaalt u nog eens € 15 extra. Dat is vervelend.

Wist u dat u uw premie ook in kleinere delen kan betalen?

Via een betalingsregeling schrijven wij automatisch de delen van uw rekening af. Het is hierbij wel nodig dat u toestemming geeft voor automatische afschrijving. Rekeningen voor zorgkosten betaalt u dan ook via automatische afschrijving. U regelt dat in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of de DigiD app.

U kunt een betalingsregeling aanvragen nadat wij voor de eerste keer uw premie automatisch hebben afgeschreven.

Lees meer over een betalingsregeling

Leestips

Of kijk eens bij

Neemt u contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat u het overzicht kwijt raakt. We denken graag met u mee. Neemt u contact met ons op?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Neemt u contact met ons op?

Vervelend dat uw rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor u terughalen bij het incassobureau. We denken graag met u mee hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen. Wilt u contact met ons opnemen?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Neemt u contact met ons op?

We kunnen ons voorstellen dat u het overzicht kwijt raakt. Wilt u contact met ons opnemen? We denken graag met u mee.

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Wist u dat u ook per maand kunt betalen?

Vindt u het bedrag dat u elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? U kunt ook elke maand uw premie betalen. Dan is het bedrag dat u per keer betaalt minder hoog. Helaas krijgt u dan geen betalingskorting meer als u niet meer per (half)jaar betaalt. U kiest in Mijn Zilveren Kruis op welke dag van de maand we afschrijven. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app. Geeft u ruim een maand vóór uw huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat uw wijziging in op de datum die u heeft aangegeven.

Wijzig uw betaaltermijn

Leestips

Neemt u contact met ons op?

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. U staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met u naar uw situatie.

088 462 1100

Wist u dat u ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om u te helpen.

Leestips

Als de afschrijving niet lukt, proberen we het nog een keer

Goed dat u het aangeeft. Als een automatische afschrijving niet lukt, proberen wij dit de dagen erna nog eens. Lukt het dan nog niet? Dan krijgt u van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Via een 1e herinnering kunt u het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. U krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle.

Wist u dat u ook uw afschrijfdatum kunt wijzigen? Misschien komt een andere dag beter uit. U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand.

Tip: Misschien heeft u recht op zorgtoeslag.

Leestips

Zoals rekeningen voor zorgkosten, uw huur, telefoon of water?

Goed dat u aangeeft dat u betalingsproblemen verwacht

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Een betalingsachterstand is vervelend en geeft misschien zorgen. Het is belangrijk om dan gelijk contact met ons op te nemen. U staat er niet alleen voor. Onze medewerkers kijken graag samen met u naar uw situatie.

Bel 088 462 1100

Wist u dat u ook bij andere instanties terecht kunt? Zij zijn er om u te helpen.

Leestips

Kijk of u een betalingsregeling kunt aanvragen

Uw premie kunt u dan in kleinere delen betalen. U kiest zelf het aantal termijnen waar u in in wilt betalen. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. U vraagt de betalingsregeling aan in Mijn Zilveren Kruis.

Meer over een betalingsregeling voor uw premie  

Leestips

U kunt een andere afschrijfdatum kiezen

Wist u dat u zelf kunt kiezen wanneer wij afschrijven? U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. U wijzigt de datum in Mijn Zilveren Kruis. Wij proberen uw premie gelijk op de nieuwe datum af te schrijven. Maar het kan gebeuren dat wij uw premie nog 1 keer op de oude datum afschrijven. 

Heeft u een betalingsregeling of Zorgkosten Betalen in Delen? Dan kunt u helaas niet kiezen voor een andere afschrijfdatum. Dat kan wel weer als deze regeling is gestopt.

Komt de datum alleen deze keer niet uit?

We proberen het nog een keer als u niet genoeg geld op uw rekening heeft. Lukt het dan nog niet? Dan krijgt u van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Wijzig uw afschrijfdatum in Mijn Zilveren Kruis

Leestips

Via een 1e herinnering kunt u het bedrag zelf overmaken

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat de afschrijving mislukt. Dat is niet erg. U krijgt van ons een 1e herinnering. Daarin vragen wij u zelf het bedrag over te maken. Of betaal met iDeal via Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Wist u dat u ook uw afschrijfdatum kunt wijzigen?

Misschien komt een andere dag beter uit. U kunt kiezen voor een afschrijving op iedere 15e, 21e, 24e, 27e of de 1e van de maand. Wijzig de datum in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Leestips

Neemt u contact met ons op?

Vervelend dat uw rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor u terughalen bij het incassobureau. We denken graag met u mee hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen. Wilt u contact met ons opnemen?

088 462 1100

Leestips

Of kijk eens bij

Wist u dat u ook per maand kunt betalen?

Vindt u het bedrag dat u elk kwartaal of (half)jaar betaalt te hoog? U kunt ook elke maand uw premie betalen. Dan is het bedrag dat u per keer betaalt minder hoog. Helaas krijgt u dan geen betalingskorting meer als u niet meer per (half)jaar betaalt. U kiest in Mijn Zilveren Kruis op welke dag van de maand we afschrijven. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app. Geeft u ruim een maand vóór uw huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum door? Dan gaat uw wijziging in op de datum die u heeft aangegeven.

Wijzig uw betaaltermijn

Leestips

U kunt dit zien in Mijn Zilveren Kruis. Ga naar 'Mijn gegevens' en bekijk uw 'betaalgegevens'.

Neemt u contact met ons op?

Vervelend dat u uw rekening niet op tijd kan betalen. Dat kan een keer gebeuren. We denken graag met u mee over een oplossing.

Neem contact op

Tip! Wist u dat u meer mogelijkheden heeft als u via automatische afschrijving betaalt? Als wij een keer hebben afgeschreven, kunt u daarna verschillende betaalopties kiezen. Bijvoorbeeld uw betaling een keer uitstellen, of een rekening in kleinere delen betalen. Handig als een betaling een keer niet uit komt.

Manier van betalen veranderen

Leestips

Of kijk een bij

Afschrijving zorgkosten uitstellen

Soms komt een automatische afschrijving op het verkeerde moment. U kunt de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regelt u tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat. Bekijk de rekening in Mijn Zilveren Kruis en stel het betalen daar uit. Log in met DigiD en sms-controle of met de DigiD app.

Leestips

Misschien is Zorgkosten Betalen in Delen wat voor u

U kunt uw rekening in kleinere delen betalen met Zorgkosten Betalen in Delen. U kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaalt u automatisch in delen. U vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app.

Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als u uw premie ook per maand betaalt. Betaalt u de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan uw betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn Zilveren Kruis. Liever niet per maand betalen? Dan kunt de betaling ook 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regelt u tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat. Bekijk de rekening in Mijn Zilveren Kruis en stel het betalen daar uit.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

We proberen nog een keer af te schrijven

Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat wij niet konden afschrijven. Dat is niet erg. We proberen het nog een keer.

Betaalt u liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. U kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaalt u automatisch in delen. U vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Of kijk een bij

U kunt alsnog via de herinnering(en) betalen

Een keer niet betalen kan gebeuren. U kunt het bedrag alsnog naar ons overmaken of via iDeal betalen in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle of de DigiD app.

Betaalt u liever in delen?

Dat kan via Zorgkosten Betalen in Delen. U kiest zelf een bedrag per maand: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven elke maand het bedrag automatisch van uw rekening. Ook nieuwe rekeningen voor zorgkosten betaalt u automatisch in delen. U vraagt Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

Of kijk eens bij

Neemt u contact met ons op?

Vervelend dat uw rekening bij het incassobureau ligt. We kunnen de rekening niet voor u terughalen bij incassobureau. We denken graag met u mee hoe u dit in de toekomst kunt voorkomen. Wilt u contact met ons opnemen?

Bel 088 462 1100

Leestips

Of kijk een bij

 

U kunt uw betalingsregeling omzetten naar Zorgkosten Betalen in Delen

Aan een betalingsregeling kunt u helaas geen nieuwe rekening toevoegen. Via Zorgkosten Betalen in Delen kunt u de nieuwe rekening ook in delen betalen. Wij tellen het restbedrag van uw betalingsregeling en de nieuwe rekening bij elkaar op. U kiest het bedrag dat u per maand wilt betalen: € 25, € 50, € 75, € 100 of € 150. Wij schrijven dat dan elke maand automatisch van uw rekening af. Komen er nog meer rekeningen aan? Ook die voegen we toe en betaalt u automatisch in delen. In Mijn Zilveren Kruis zet u uw betalingsregeling om naar Zorgkosten Betalen in Delen. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app. Ook wijzigingen geeft u eenvoudig online aan ons door.

Meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Leestips

U kunt dit zien in Mijn Zilveren Kruis. Ga naar ‘Mijn gegevens’ en bekijk uw ‘betaalgegevens’.

U kunt afwachten hoe hoog de rekening wordt

U ontvangt bericht van ons als wij de rekening gaan afschrijven. Komt de betaling dan niet uit? U kunt afschrijving 1 keer tot 30 dagen uitstellen. Dit regelt u tot 21 dagen na de datum die op de factuur staat.

Wilt u niet voor verrassingen komen te staan?

Via Zorgkosten betalen in delen regelt u nu al dat uw rekening die nog komt, in delen betaalt. U kiest welk bedrag u per maand kunt missen. Krijgt u een rekening? Dan beginnen we met afschrijven. Zo heeft u er geen omkijken naar. U zet Zorgkosten Betalen in Delen aan in Mijn Zilveren Kruis. Let op! Zorgkosten Betalen in Delen kan alleen als u uw premie ook per maand betaalt. Betaalt u de premie per kwartaal, half jaar of jaar? Pas dan uw betaaltermijn aan naar maandbetaling in Mijn Zilveren Kruis.

Lees meer over Zorgkosten Betalen in Delen

Tip! Betaalt u voortaan liever uw verplicht eigen risico vooraf in delen? Dat regelt u met gespreid betalen eigen risico. Vraagt u het nu aan? Dan start de regeling vanaf januari 2023. U betaalt dan in 10 delen € 38,50 per keer. Heeft u ook vrijwillig eigen risico? Dan is Zorgkosten Betalen in Delen iets voor u.

Leestips

Betaalt u liever in delen?

Stap over naar automatische afschrijving Verwacht u hoge zorgkosten en betaalt u die liever niet in 1 keer? Of lukt het over een week wel om te betalen? Wijzig dan uw manier van betalen in Mijn Zilveren Kruis. Log in met DigiD en sms-controle. Of de DigiD app. Als u overstapt naar automatische afschrijving, heeft u meer mogelijkheden om te betalen. Als wij een keer hebben afgeschreven, kunt u daarna verschillende betaalopties kiezen. Bijvoorbeeld de rekening in delen betalen of tot 30 dagen uitstellen. Automatische afschrijving geregeld? Dan schrijven wij voortaan ook uw premie automatisch af. U krijgt daar altijd 2 weken van tevoren bericht over. 

Leestips