Wij helpen je graag

Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Neem gerust contact met ons op. Wist je dat je ook zelf online veel kunt regelen? Dat scheelt weer tijd!

Criminelen versturen namens Zilveren Kruis nepberichten via e-mail

Zij proberen achter je gegevens te komen, vaak met als doel geld van je te krijgen. Zo krijgen sommige klanten bijvoorbeeld een mail met daarin de boodschap dat ze een gratis medische kit met EHBO-benodigdheden (medicare) van ons krijgen. Wij vragen nooit om via e-mail persoonlijke of financiële gegevens door te geven. Controleer altijd de afzender en het rekeningnummer. Betaal ons alleen op NL 58 INGB 0000 0030 50.

Lees meer over phishing

Veelgestelde vragen

Heeft mijn zorgverlener een contract met Zilveren Kruis?
In de Zorgzoeker vind je met welke zorgverleners wij een contract hebben afgesloten.
Hoe verander of stop ik mijn collectieve verzekering?

In Mijn Zilveren Kruis. Log veilig in met je DigiD. De ingangsdatum van de verandering is de 1e van de maand vanaf dat je geen recht meer hebt op de collectiviteit. Of eerder als je dat wilt.

Meer over Mijn Zilveren Kruis

Wat heb ik nodig om voor iemand anders contact op te nemen of in te loggen?

Daarvoor heb je een machtiging nodig. Dit heeft te maken met privacy. Ik wil voor iemand anders:

Nog vragen? Wij helpen je graag verder

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in onze app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp

06 22 89 31 81

Stel je vraag op WhatsApp. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Bel ons

071 751 00 51

Voor al je vragen. 

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Of bel ons via de Zilveren Kruis-app

Zo weten we wie je bent. Dat scheelt je weer tijd! 

Bel via de app

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of X. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in de Zilveren Kruis-app of in Mijn Zilveren Kruis.

WhatsApp met ZieZo

06 20 09 67 97

Stel je vraag op WhatsApp. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Chat met ZieZo

Voor al je vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

 

Sociale media

Stel je vraag op Facebook of X. Niet geschikt voor financiële en medische vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Bel met ZieZo

0900 040 03 09

We zijn gesloten. Je kunt ons weer bellen op: vrijdag 13 december tussen 08.00 en 17.00.

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice ZieZo 
Postbus 444
2300 AK Leiden

Ontdek de Zilveren Kruis-app

Met de Zilveren Kruis-app kun je niet alleen snel en veilig je rekeningen declareren via je smartphone of tablet. Je ziet ook hoe je verzekerd bent. En wie er met je is meeverzekerd.

  • Betaal openstaande rekeningen via iDEAL
  • Overzicht van je zorgkosten
  • 24/7 antwoord op vergoedingsvragen
  • Een digitale zorgpas
  • Toestemming ziekenvervoer gelijk regelen
  • Ook in het Engels

Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Meer over de Zilveren Kruis-app