
Wijzigen
Verzekering wijzigen
Log via onderstaande links met DigiD in bij Mijn Zilveren Kruis om uw verzekering te veranderen.
- Zorgverzekering wijzigen
- Collectiviteit wijzigen (niet voor ZieZo-klanten)
- Eigen risico wijzigen
- Gezinslid toevoegen
- Verzekeringnemer machtigen
Gegevens wijzigen
Log via onderstaande links met DigiD in bij Mijn Zilveren Kruis om uw (betaal)gegevens te veranderen.
Bij Mijn Zilveren Kruis logt u veilig in met uw DigiD en sms-controle of de DigiD app. Wilt u zorgzaken regelen voor andere verzekerden op uw polis, bijvoorbeeld uw gezinsleden? Dan heeft u soms een machtiging nodig.
Wat te doen bij
Post van ons per e-mail ontvangen?
Veelgestelde vragen
Als u stopt met uw baan, is dit volgens de Zorgverzekeringswet geen reden om de zorgverzekering te stoppen. U bent verplicht de basisverzekering tot tenminste 1 januari te houden. De premie is misschien hoger, omdat de collectieve korting wegvalt. Bij Zilveren Kruis hebben de meeste verzekerden recht op minimaal 5% collectiviteitskorting. Ook als uw werkgever niet is aangesloten bij Zilveren Kruis of u geen werkgever heeft. Er zijn collectiviteiten waarbij u zich kunt aansluiten.
Als uw nieuwe werkgever ook lid is van een collectiviteit bij Zilveren Kruis, kunt u hiernaartoe overstappen. Dit kan gemakkelijk en snel via Mijn Zilveren Kruis. Log in met uw DigiD en sms-controle. U kunt altijd tussentijds overstappen naar een andere collectiviteit. Meestal kunt u binnen een maand overstappen.
U kunt uw zorgverzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Wilt u alleen uw aanvullende verzekering stoppen? Dan kunt u uw zorgverzekering wijzigen via Mijn Zilveren Kruis. Log in met uw DigiD en sms-controle.
Heeft u een aanvraag gedaan voor een aanvullende verzekering? En wilt u deze toch nog annuleren? U kunt uw aanvraag stopzetten tot 14 dagen nadat u uw polisblad ontvangt.
Via Mijn Zilveren Kruis kunt u uw aanvullende verzekering annuleren. Log in met uw DigiD met sms-controle. U ontvangt de eventueel al betaalde premie terug. Als wij al zorgkosten hebben vergoed, moet u deze kosten aan ons terugbetalen.
- Verandering van huisarts, tandarts, fysiotherapeut of apotheek hoeft u niet aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie van uw nieuwe zorgverlener.
- Neem wel contact op met uw oude huisarts. Uw oude huisarts kan u uitschrijven. En stuurt uw medisch dossier naar uw nieuwe huisarts.
- Geef uw nieuwe apotheek door aan uw huisarts. Zo kan uw huisarts de recepten naar de juiste apotheek sturen.
U kunt iedereen bijschrijven die in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
- Personen uit een EU-land kunt u met hun BSN bijschrijven.
- Personen van buiten de EU moeten een verblijfsdocument hebben dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Een wijziging die u net heeft doorgegeven, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren u de betalingsherinnering te betalen. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, krijgt u een nieuw premie-overzicht. Eventueel te veel betaalde premie krijgt u terug.