Mijn persoonlijke situatie

Bijvoorbeeld een nieuw gezinslid, een andere baan, een verhuizing, samenwonen of trouwen, uit elkaar gaan of het overlijden van een naaste.

Mijn gegevens

Bijvoorbeeld je mailadres of telefoonnummer. Of het adres waarop je post van ons krijgt. Je regelt hier ook hoe je van ons informatie over je zorgverzekering ontvangt: per post of kies je voor het gemak van digitaal? Geef het door in Mijn Zilveren Kruis.

Mijn betaalgegevens of manier van betalen

Bijvoorbeeld je rekeningnummer of betaaltermijn. En komt een betaling een keer niet uit? Of heb je een rekening gekregen die je liever in kleinere delen betaalt? We hebben verschillende betaalopties om je te helpen.

Betaalgegevens wijzigen

Check je betaalopties

Mijn zorgverzekering

Bijvoorbeeld je verzekering, eigen risico of collectiviteit. Of het toevoegen van een gezinslid op je polis.

Wil je ook berichten ontvangen over zorg, betalen van zorg en gezonder leven?

Haal meer uit je zorgverzekering met persoonlijke berichten speciaal voor jou.

Veelgestelde vragen

Ik wil mijn zorgverzekering opzeggen, hoe doe ik dat?

Je kunt je zorgverzekering elk jaar per 1 januari opzeggen. Wil je alleen je aanvullende verzekering stoppen? Dan kunt je je zorgverzekering wijzigen via Mijn Zilveren Kruis. Log in met de DigiD app of sms-controle.

Ik wil mijn aanvullende verzekering annuleren, kan dat?

Je vroeg een aanvullende verzekering bij ons aan. En nu kom je er achter dat je deze aanvullende verzekering toch niet wilt. Geen probleem! Tot 14 dagen nadat je het polisblad kreeg maak je de aanvraag ongedaan in Mijn Zilveren Kruis. Betaalde je premie voor de aanvullende verzekering dan krijg je deze terug. Kreeg je al zorgkosten vergoed uit de aanvullende verzekering? Die betaal je aan ons terug.

Ik heb een nieuwe huisarts, tandarts of apotheek. Moet ik dit doorgeven?
  • Het is niet nodig om een verandering van huisarts, tandarts, fysiotherapeut of apotheek aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie van de nieuwe zorgverlener.
  • Neem wel contact op met uw oude huisarts. Je oude huisarts kan u uitschrijven. En stuurt je medisch dossier naar je nieuwe huisarts.
  • Geef je nieuwe apotheek door aan je huisarts.  Zo kan je huisarts de recepten naar de juiste apotheek sturen.
Wie kan ik bijschrijven op mijn polis?

 Je kunt iedereen bijschrijven die in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.

  • Personen uit een EU-land kunnen zich met hun BSN bijschrijven.
  • Personen van buiten de EU moeten een verblijfsdocument hebben dat in de Basisregistratie Personen (BRP) staat.
Waarom ontvang ik een betalingsherinnering nadat ik mijn betaalwijze heb gewijzigd?

Een wijziging die je net hebt doorgegeven, staat nog niet op de herinnering. Wij adviseren je de betalingsherinnering te betalen. Zodra wij de wijziging hebben verwerkt, krijg je een nieuw premie-overzicht. Eventueel te veel betaalde premie krijg je terug.