Moeite met betalen door het coronavirus? Zo kunnen wij u helpen

Is uw inkomen veranderd door de impact van het coronavirus? En heeft u daardoor moeite met betalen? Dat kan erg vervelend en stressvol zijn. Wij hebben verschillende oplossingen voor u. Dat geeft u meer rust.

Veelgestelde vragen

Komt de premieafschrijving op een onhandig moment? Of kunt u het bedrag niet in 1 keer betalen? Wij denken graag met u mee. Vaak is er meer mogelijk dan u denkt.

Kies de beste afschrijfdatum voor uw premie

Wist u dat u zelf kunt kiezen op welke dag wij de premie afschrijven? Misschien past een andere afschrijfdatum beter bij uw persoonlijke situatie. Een andere afschrijfdatum regelt u eenvoudig online.

Betaal een gemiste premie in delen

Lukt het niet om uw premie in 1 keer te betalen? Geen nood aan de man. Een gemiste premiebetaling kunt u bijna altijd in delen betalen. Bij een achterstand vraagt u eenvoudig online een betalingsregeling aan.

Iedere maand betalen onze klanten premie aan ons

Van deze zorgpremie betalen we allereerst de zorgkosten. Zo zorgen we er samen voor dat we de zorg nu, maar ook de komende tijd kunnen blijven betalen. Dat is belangrijk, juist nu de druk op onze gezondheidszorg hoog is. Wilt u meer weten hoe wij uw premiegeld besteden? Kijk dan op onze speciale pagina waar wij dit uitleggen.

Komt de rekening voor zorgkosten op een onhandig moment? Of is het bedrag voor u te groot om in 1 keer te betalen? Wij denken graag met u mee over een passende oplossing voor uw situatie.

Stel de betaling eenmalig met 30 dagen uit

Komt het niet uit dat wij de zorgkosten op dit moment afschrijven? Betaalt u met automatische incasso? Dan kunt u de betaling 1 keer met 30 dagen uitstellen. U kiest zelf of u hier gebruik van maakt.

Betaal uw zorgkosten in delen

Wilt u de rekening van uw zorgkosten in delen betalen? Dat kan meestal met een betalingsregeling. Bekijk of een betalingsregeling ook iets voor u is.

 

Heeft u een rekening voor zorgkosten en moet u ook nog premie betalen? Betaal dan altijd eerst uw premie. Met het premiegeld betalen we de zorgverleners. En ook voor uzelf is het belangrijk om uw premie te blijven betalen. Zo zorgt u ervoor dat u aanvullend verzekerd kunt blijven én voorkomt u onnodige extra kosten voor te laat betalen. Neem voor vragen contact met ons op via telefoonnummer: 038 456 69 20 (maandag t/m vrijdag 8.00 - 18.00 uur)

 

Wist u dat u met online declareren binnen 3 dagen de vergoeding op uw rekening heeft? 

Krijgt u nog geld van ons? Een rekening indienen gaat heel makkelijk via onze Zilveren Kruis-app. Wij betalen binnen 3 dagen. Naast het declareren van nota’s heeft u ook altijd inzicht in uw betalingen. En betaalt u openstaande rekeningen eenvoudig met iDeal.

Wilt u dat iemand anders (straks) uw zorgzaken regelt?

Misschien wilt u uw zorgzaken voor de toekomst nu alvast goed regelen. In het geval dat u dit zelf tijdelijk niet kunt doen. Dat kan door iemand anders te machtigen. Bijvoorbeeld uw partner of uw kind. Met een machtiging kan iemand anders bijvoorbeeld uw financiële gegevens regelen en wijzigen.

Iemand machtigen is zo geregeld via DigiD

Wij vinden het belangrijk dat uw persoonsgegevens beschermd worden. Daarom zullen we nooit zomaar uw persoonsgegevens met iemand anders dan uzelf delen. Dit staat ook in de privacywetgeving. Wilt u iemand machtigen? Dan geeft u daar eerst zelf toestemming voor. U regelt dit eenvoudig via DigiD.

Komt u er niet uit, of spreekt u liever iemand persoonlijk? Neem gerust contact met ons op.