Declareren

Via Mijn Zilveren Kruis of de gratis app

Declareer zorgkosten makkelijk via Mijn Zilveren Kruis. U kunt ook declareren via de app voor tablet of smartphone. Vervoerskosten declareren? Of schade melden bij uw reisverzekering? Daarvoor hebben wij speciale formulieren.

Hoe krijgt u het snelst uitbetaald?

Op de nota moet onderstaande informatie staan. Schrijf het er anders zelf bij.

  • Het relatienummer, geboortedatum, naam en adres van de behandelde verzekerde
  • De omschrijving van de behandeling, behandeldatum en de naam van het product

Zorgkosten declareren

Via de app

Maak met onze gratis app op smartphone of tablet een foto van uw zorgnota. Daarna stuurt u de foto in de app naar ons op. Wij zorgen voor een snelle verwerking.

Handig: in de app kunt u zonder DigiD declareren!

Download via de App Store Download via Google Play

Per post

Onthoud wel dat uw zorgnota's digitaal sneller worden verwerkt. Toch liever per post declareren? Stuur de originele nota los in een envelop met postzegel naar:

Zilveren Kruis
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam


Zorgnota ingediend?

Uw zorgnota wordt binnen 10 werkdagen door ons verwerkt. Lees meer over de afhandeling van nota's.

Nog sneller geinformeerd worden? Stel in Mijn Zilveren Kruis uw digitale voorkeuren in.

Andere kosten declareert u met een formulier

U heeft een apart declaratieformulier nodig voor het declareren van vervoerskosten, schade bij uw reis- en annuleringsverzekering en zorgkosten in het buitenland.

Video: Hoe gaan wij om met uw declaratie?

 
 

Praat mee op de community

Online declaratie

Veelgestelde vragen

Nee, dat is niet veilig. U kunt uw rekeningnummer wijzigen via Mijn Zilveren Kruis of via de afdeling Klantenservice. Let op: schrijf uw nieuwe rekeningnummer niet op de nota.
Spaar uw nota's niet op tot het eind van het jaar. Stuur ze zo snel mogelijk in. 
Declareert u nota’s later dan 12 maanden na afloop van het kalenderjaar waarin u bent behandeld? Dan kunt u een lagere vergoeding krijgen dan waar u volgens de aanspraak recht op had.​

Declareren kan tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg. Daarna betalen wij de nota niet meer.
Meestal heeft u geen declaratieformulier nodig. U heeft alleen een declaratieformulier nodig voor zorgkosten in het buitenland, reiskosten, bezoek- en verblijfskosten of declaraties voor de reisverzekering.
 
Declaratieformulieren Buitenland en Reisverzekering (pdf)
Declaratieformulieren Vervoers-, bezoek- en verblijfskosten (pdf)

U vult per verzekerde/patiënt, kalenderjaar, bestemming en soort vervoer een apart formulier in. Maak een keuze op basis van het soort vervoer waarmee u heeft gereisd. U hoeft geen bonnetjes of afsprakenkaarten mee te sturen. Vraagt u van tevoren toestemming aan onze vervoerslijn via (071) 365 41 54 voor uw eigen vervoer, het openbaar vervoer of taxivervoer? Dan handelen wij uw declaratie makkelijk en snel voor u af.

U kunt dit formulier downloaden, opslaan en indienen via www.mijnzilverenkruis.nl. Of u print het uit en stuurt het naar ons op.

Bent u gewond geraakt bij een ongeval dat iemand anders veroorzaakte? Dan kunnen we de schade misschien terugvragen. Bijvoorbeeld bij hoge kosten voor de ambulance en het ziekenhuis.

Kunnen we de kosten terugvragen? Neem dan contact met ons op via verhaalszaken@achmea.nl of 071 367 08 93. Wij adviseren u hoe u de schade van de tegenpartij of zijn verzekering kunt terugvragen. Denk bijvoorbeeld aan uw verplicht eigen risico of schade aan uw kleding.

U kunt een gewone witte envelop gebruiken. Zilveren Kruis heeft geen voorgedrukte declaratie-enveloppen meer.
Stuur uw nota naar:
Zilveren Kruis
Afd. Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam
 
Stuurt u meer nota’s op?
Doe ze los in de envelop. Dus zonder nietje, plakband of paperclip.

69% vond deze informatie nuttig (gebaseerd op 4229 beoordelingen)

Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea