Gemiddelde wachttijd*
Dagelijks helpen we 10.000 klanten aan de telefoon met hun vragen. Daarom kan het soms druk zijn.  Bekijk onze 4 tips voor sneller antwoord op uw vraag.

Maandag 3 minuten en 55 sec
Dinsdag2 minuten
Woensdag2 minuten en 45 sec
Donderdag2 minuten en 20 sec
Vrijdag2 minuten
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten

* De gemiddelde wachttijd is gebaseerd op gegevens van de afgelopen 5 werkdagen. (Laatste update maandag 5 december)
​​​

Service & Contact

Waarmee kunnen we u helpen?

1. Waar gaat uw vraag over?

2. Vertel ons meer over uw vraag

3. Vind het antwoord online

4. Of neem contact op

Klantenservice

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

071 751 00 52

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Wilt u een zorgverzekering van Zilveren Kruis aanvragen? Dit kan direct online of via onderstaand telefoonnummer.

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

071 365 20 80

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice overrule

Wilt u een zorgverzekering van Zilveren Kruis aanvragen? Dit kan direct online of via onderstaand telefoonnummer.

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

071 365 20 80

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Alle informatie over de reis- of annuleringsverzekering

071 364 14 10

ma t/m vrij 08:00 - 18:00

Klantenservice

Voor spoedeisende hulp in het buitenland is er de alarmcentrale Eurocross Assistance

00 31 71 364 18 50

24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Voor andere, niet-spoedeisende vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice

071 751 00 52

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Direct een zorgcoach spreken?

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

00 31 71 364 02 80

ma t/m vrij 08:00 - 18:00

Klantenservice

Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK LEIDEN

Klantenservice

Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK LEIDEN

Declaraties

U kunt nota's makkelijk online declareren. Per post declareren? Stuur de nota naar:

Zilveren Kruis
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB ROTTERDAM

Klantenservice

Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK LEIDEN

Declaraties

U kunt nota's makkelijk online declareren. Per post declareren? Stuur de nota naar:

Zilveren Kruis
Afdeling Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB ROTTERDAM

4. Of neem contact op

Klantenservice

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

0900 040 03 09 (€0,20 cent per gesprek)
ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Wilt u een zorgverzekering van Zilveren Kruis aanvragen? Dit kan direct online of via onderstaand telefoonnummer.

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

0900 040 03 09

(€0,20 cent per gesprek)

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice overrule

Wilt u een zorgverzekering van Zilveren Kruis aanvragen? Dit kan direct online of via onderstaand telefoonnummer.

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

071 365 20 80

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Alle informatie over de reis- of annuleringsverzekering

071 364 14 10

ma t/m vrij 08:00 - 18:00

Klantenservice

Voor spoedeisende hulp in het buitenland is er de alarmcentrale Eurocross Assistance

00 31 71 364 18 50

24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar

Voor andere, niet-spoedeisende vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice

071 751 00 52

ma t/m vrij 08:00 - 21:00
U kunt ons tijdelijk ook bellen op zaterdag 17, 24 of 31 december van 08:00 - 18:00.

Klantenservice

Direct een zorgcoach spreken?

Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig.

00 31 71 364 02 80

ma t/m vrij 08:00 - 18:00


ZieZo is een online verzekering. Daarom is er geen postadres. U kunt wel uw zorgzaken online regelen. Komt u er niet uit? Chat of bel ons.


ZieZo is een online verzekering. Daarom is er geen postadres. U kunt wel uw zorgzaken online regelen. Komt u er niet uit? Chat of bel ons.


ZieZo is een online verzekering. Daarom is er geen postadres. U kunt wel uw zorgzaken online regelen. Komt u er niet uit? Chat of bel ons.

2. Om welke vergoeding gaat het?

3. Vind het antwoord online

Plastische chirurgie Plastische chirurgie bij medische noodzaak Bekijk wat u vergoed krijgt Cosmetische chirurgie zonder medische noodzaak medische noodzaak Bekijk wat u vergoed krijgt

2. Over welke geldzaken gaat uw vraag?

3. Vind het antwoord online

Vraag een betalingsregeling aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betalingsregeling aanvragen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

3. Vind het antwoord online

Bekijk uw betalingsachterstand
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betalingsachterstand inzien
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

3. Vind het antwoord online

Pas uw betaalwijze aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betaalwijze aanpassen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Uw eigen risico gespreid betalen
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Gespreid betalen aanvragen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

Gespreid betalen voor 2016 kunt u niet meer aanvragen. Wilt u in 2017 uw eigen risico in termijnen betalen? Vraag dit dan uiterlijk 31 januari 2017 aan.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Pas de afschrijfdatum aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Afschrijfdatum aanpassen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Uw rekeningnummer wijzigen
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Rekeningnummer wijzigen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Bekijk hoeveel eigen risico u nog over heeft
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Stand eigen risico bekijken
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Informatie voor uw belastingaangifte
Regel het meteen in Mijn Zilveren Kruis  Download zorgkostenoverzicht
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

2. Over welk onderwerp gaat uw vraag?

3. Vervoersmachtiging

De medewerkers van de Vervoerslijn bepalen of u toestemming krijgt voor vervoer. Ook bepalen zij van welk vervoer u gebruik mag maken. Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig. U bereikt de medewerkers van de Vervoerslijn via 071 365 41 54. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Problemen met inloggen

Lukt het inloggen in Mijn Zilveren Kruis niet? Bekijk hoe u problemen met inloggen oplost. Werkt het hierna nog steeds niet? Neem dan gerust contact met ons op.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Problemen met inloggen

Lukt het inloggen in Mijn Zilveren Kruis niet? Bekijk hoe u problemen met inloggen oplost. Werkt het hierna nog steeds niet? Neem dan gerust contact met ons op.

2. Om welke vergoeding gaat het?

3. Vind het antwoord online

Plastische chirurgie Plastische chirurgie bij medische noodzaak Bekijk wat u vergoed krijgt Cosmetische chirurgie zonder medische noodzaak medische noodzaak Bekijk wat u vergoed krijgt

2. Over welke geldzaken gaat uw vraag?

3. Vind het antwoord online

Vraag een betalingsregeling aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betalingsregeling aanvragen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

3. Vind het antwoord online

Bekijk uw betalingsachterstand
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betalingsachterstand inzien
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

3. Vind het antwoord online

Pas uw betaalwijze aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Betaalwijze aanpassen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Uw eigen risico gespreid betalen
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Gespreid betalen aanvragen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie

Gespreid betalen voor 2016 kunt u niet meer aanvragen. Wilt u in 2017 uw eigen risico in termijnen betalen? Vraag dit dan uiterlijk 31 januari 2017 aan.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Pas de afschrijfdatum aan
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Afschrijfdatum aanpassen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Uw rekeningnummer wijzigen
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Rekeningnummer wijzigen
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Bekijk hoeveel eigen risico u nog over heeft
Regel het zelf in Mijn Zilveren Kruis  Stand eigen risico bekijken
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

3. Vind het antwoord online

Informatie voor uw belastingaangifte
Regel het meteen in Mijn Zilveren Kruis  Download zorgkostenoverzicht
Geen DigiD? Vraag aan.
Meer informatie Praat mee

2. Over welk onderwerp gaat uw vraag?

3. Vervoersmachtiging

De medewerkers van de Vervoerslijn bepalen of u toestemming krijgt voor vervoer. Ook bepalen zij van welk vervoer u gebruik mag maken. Belt u voor iemand anders? Dan is in de meeste gevallen een machtiging nodig. U bereikt de medewerkers van de Vervoerslijn via 071 365 41 54. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 18.00 uur.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Problemen met inloggen

Lukt het inloggen in Mijn Zilveren Kruis niet? Bekijk hoe u problemen met inloggen oplost. Werkt het hierna nog steeds niet? Neem dan gerust contact met ons op.

Praat mee

3. Vind het antwoord online

Problemen met inloggen

Lukt het inloggen in Mijn Zilveren Kruis niet? Bekijk hoe u problemen met inloggen oplost. Werkt het hierna nog steeds niet? Neem dan gerust contact met ons op.

Contact pagina
Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea