Criminelen versturen namens Zilveren Kruis nepberichten via e-mail

Zij proberen achter je gegevens te komen, vaak met als doel geld van je te krijgen. Zo krijgen sommige klanten een mail met als titel: Herinnering: openstaand bedrag zorgverzekering. Controleer altijd of deze betalingsherinnering ook in Mijn Zilveren Kruis of onze app staat. Wij vragen nooit om via een Tikkie te betalen.

Daarnaast versturen criminelen mails over een gratis medische kit met EHBO-benodigdheden (medicare). Wij vragen nooit om via e-mail persoonlijke of financiële gegevens door te geven.

Tip: Controleer altijd de afzender en het rekeningnummer. Betaal ons alleen op NL 58 INGB 0000 0030 50.

Lees meer over phishing

Veelgestelde vragen

Wat heb ik nodig om voor iemand anders contact op te nemen of in te loggen?

Daarvoor heb je een machtiging nodig. Dit heeft te maken met privacy. Ik wil voor iemand anders:

Ik ga op vakantie naar het buitenland. Heb ik een verzekeringsbewijs nodig?

Een zorgverlener in het buitenland vraagt naar je verzekeringsbewijs als je zorg nodig hebt. In veel landen is je zorgpas met EHIC voldoende. Die vind je in de Zilveren Kruis-app.

Check welk bewijs je nodig hebt

In sommige landen heb je een 111-formulier nodig. Bijvoorbeeld als je naar Turkije gaat. Je hoeft het 111-formulier niet vooraf aan te vragen. Bel met Eurocross Assistance als je spoedeisende zorg nodig hebt. Zij sturen het 111-formulier rechtstreeks naar het ziekenhuis.

Waar vind ik mijn zorgpas?

Je zorgpas staat in de Zilveren Kruis-app. Je pas nooit meer kwijt, maar altijd bij de hand. En wist je dat je ook de zorgpas van meeverzekerden kunt bekijken? 

Tip: Ga je naar het buitenland en heb je daar geen internet? Maak dan thuis een schermafbeelding van je zorgpas. De app werkt namelijk niet zonder internet.

Meer over de zorgpas

Nog vragen? Wij helpen je graag verder

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in onze app of in Mijn Zilveren Kruis.

Chat via de app

Stel je vraag via chat in de Zilveren Kruis-app. Voor al je vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Chat via de app

Bel ons

071 751 00 51

Voor al je vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 18:00

Of bel ons via de Zilveren Kruis-app

Zo weten we wie je bent. Dat scheelt je weer tijd!

Bel via de app

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Chatbot Ziv

Heb je een vraag? Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord. Of het nu gaat om vergoedingen, declaraties of het meeverzekeren van je kind. Vraag het Ziv in de Zilveren Kruis-app of in Mijn Zilveren Kruis.

Chat via de app

Stel je vraag via chat in de Zilveren Kruis-app. Voor al je vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 20.00
Zaterdag 9.00 tot 13.00

Chat via de app

Chat met ZieZo

Voor al je vragen.

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.00

 

Bel met ZieZo

0900 040 03 09

Voor al je vragen. 

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 17.00

Post

Wanneer je een brief wilt sturen. Vergeet de postzegel niet.

Klantenservice ZieZo 
Postbus 444
2300 AK Leiden

Ontdek de Zilveren Kruis-app

Met de Zilveren Kruis-app kun je niet alleen snel en veilig je rekeningen declareren via je smartphone of tablet. Je ziet ook hoe je verzekerd bent. En wie er met je is meeverzekerd.

  • Betaal openstaande rekeningen via iDEAL
  • Overzicht van je zorgkosten
  • 24/7 antwoord op vergoedingsvragen
  • Een digitale zorgpas
  • Toestemming ziekenvervoer gelijk regelen
  • Ook in het Engels

Download in de App StoreOntdek het op Google Play

Meer over de Zilveren Kruis-app