AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokpaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Sla navigatie over
Zilveren Kruis logo
Nederlands
  • Login Mijn Zilveren Kruis DigiD logo
  • About Mijn Zilveren Kruis
  • Home
  • Insurances

    Zilveren Kruis

    • National healthcare insurance
    • Basic healthcare insurance
    • Basis Plus Module
    • Supplementary insurance
    • Dental insurance
    • Calculate premium Zilveren Kruis

    ZieZo

    • ZieZo insurances
    • ZieZo basic health insurance
    • ZieZo supplementary insurance
    • ZieZo dental insurance
    • Calculate ZieZo Premium

    Other insurances

    • Aon Vitaal
    • Aon Asia
    • Collective insurance
    • Students
  • Reimbursements
    • Excess
    • Statutory contribution
    • To policy terms and conditions
    • Find a care provider
    • Claims
    • View all reimbursements (in Dutch only)
  • Healthcare services
  • Financial affairs
    • About financial affairs
    • Check payment options
    • Modify payment details
    • Paying excess in instalments
  • Service & Contact
    • Contact
    • Shorten waiting list (in Dutch only)
    • Cancellation
    • About us (in Dutch only)
    • File a complaint (in Dutch only)
  • Nederlands
Zoeken

Blindentaststok
Vergoeding 2025

Bent u blind of slechtziend? Bij Aon Vitaal krijgt u een vergoeding voor een blindentaststok of blindengeleidestok. Dit is een stok die blinden en slechtzienden helpt om de weg te verkennen.

Bekijk de vergoedingen van 2024
DigiD logo Log in met DigiD
Geen DigiD? Vraag aan
  • Zilveren Kruis
  • ZieZo
  • Gemeenten Optimaal
  • Gemeente Amsterdam
  • Aon Vitaal
Hidden geen product gekozen tab

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Basis Vitaalgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Vitaal 1geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Vitaal 2geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Vitaal 3geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Vitaal Premiumgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Vitaal Seniorgeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico
Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die blind of slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een blindentaststok

Wat krijgt u niet vergoed?

  • doppen of roldoppen voor onder de blindentaststok
  • een wandelstok
  • een herkenningsstok

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw behandelend arts of een regionaal centrum voor slechtzienden. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier voor visuele hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde leveranciers in onze Zorgzoeker.

Vind een zorgverlener

Waar kunnen wij u mee helpen?

Direct naar

  • Declaratieoverzicht

Handige Links

  • Download Aon polisvoorwaarden
  • Vergoedingenwijzer 2025 Aon

Komt u er zelf niet uit?

Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord op uw vergoedingsvragen in de Zilveren Kruis-app.
Vraag het Ziv

Our insurances

  • Basic insurance
  • Supplementary insurance
  • Dental insurance
  • ZieZo basic insurance
  • ZieZo supplementary insurance
  • ZieZo dental insurance

Arrange yourself

  • Add family member
  • Apply for maternity package (in Dutch only)
  • Register a birth (in Dutch only)
  • Register address (in Dutch only)
  • Turning 18 (in Dutch only)
  • Living together, getting married or separated (in Dutch only)

Quickly to

  • Log in to Mijn Zilveren Kruis DigiD logo
  • Submit claims
  • Calculate premium
  • Find a reimbursement
  • Find a care provider
  • Service and contact
  • Work at Zilveren Kruis (in Dutch only)

Our Zilveren Kruis app

  • QR code links to the Zilveren Kruis app
  • App Store
  • Google play
  • disclaimer
  • privacy
  • safety
  • cookies
  • money wise
  • toegankelijkheid
  • pers