Veelgestelde vragen over de ZelfZorgWijzer-app
Mijn vraag gaat over:
- Over de app
- Chat met verpleegkundige
- Thuisarts, beweegassistent en metale zelftest
- Hulp nodig?
- Privacy statement
Over de ZelfZorgWijzer-app
Wat kan ik in de app doen?
Je zit al een tijdje met een gezondheidsvraag. Maar weet niet zo goed wat je ermee moet. Met een paar korte vragen helpen wij je op weg naar de juiste hulp. Ontdek of je met jouw vraag naar de dokter moet. Of wat je zelf kunt doen om van je klacht af te komen. Lees betrouwbare informatie van Thuisarts.nl. Of stel jouw vraag aan een verpleegkundige. Wil je aan de slag met je klacht? Ook dat kan in de app. Volg een module met praktische oefeningen bij mentale klachten. Of krijg beweegoefeningen op maat bij blessures.
Let op! In de ZelfZorgWijzer-app kun je geen declaraties indienen of je zorgkosten bekijken. Dit doe je in de Zilveren Kruis-app.
Over welke onderwerpen kan ik vragen stellen in de ZelfZorgWijzer-app?
Wat kost de ZelfZorgWijzer-app?
Wanneer kan ik de ZelfZorgWijzer-app gebruiken?
Kan ik de ZelfZorgWijzer-app ook in het buitenland gebruiken?
Vervangt de ZelfZorgWijzer-app het gebruik van reguliere zorg?
Kan ik de ZelfZorgWijzer-app gebruiken bij spoedeisende problemen?
Waarom moet ik een account aanmaken?
Waarom moet ik een pincode instellen?
Waarom willen jullie mijn telefoonnummer weten?
Chat met verpleegkundige
Wat voor soort vragen kan ik stellen aan een verpleegkundige?
Hoe snel krijg ik antwoord op mijn vraag?
Kan ik ook foto's meesturen via de app?
Kan ik ook videobellen met een medisch specialist?
Hoe weet ik of de verpleegkundige verstand heeft van mijn vraag?
Is chatten over mijn gezondheid wel veilig?
Ziet Zilveren Kruis de vragen die ik stel aan de verpleegkundige?
Wanneer kan ik chatten met een verpleegkundige?
Kan de verpleegkundige mij doorverwijzen of medicijnen voorschrijven?
Kan ik de chats verwijderen?
Kan een online verpleegkundige mijn situatie wel goed beoordelen en mij goed advies geven?
Thuisarts, beweegassistent en mentale zelftest
Hoe weet ik of het advies dat ik via Thuisarts.nl krijg passend is?
Wat is een beweegassistent?
Hoe weet ik of het advies dat ik krijg over mijn beweegklacht passend is?
Kan ik met alle beweegklachten terecht in de app?
Wat is de mentale zelftest?
Hoe weet ik of het advies dat ik krijg bij mijn vraag over mentale gezondheid passend is?
Zijn de zelfhulpmodules van NewHealth gratis?
Zijn de gewoontes van Actify gratis?
Met welke onderwerpen kunnen de zelfhulpmodules van NewHealth mij helpen?
Met welke onderwerpen kunnen de gewoontes van Actify mij helpen?
Problemen of hulp
De app opent niet meer, wat kan ik doen?
De app werkt niet op mijn toestel
Ik heb een verkeerd telefoonnummer ingevuld
Ik krijg bij het inloggen melding dat mijn account niet kan laden
Waarschijnlijk is je account niet juist gekoppeld in het systeem. Doorloop deze stappen om je account te koppelen:
- Open de app en kies voor ‘Account aanmaken’
- Vul je mailadres in en klik op ‘Verstuur activatielink’.
- Je krijgt de melding ‘Welkom terug’. Klik op ‘Log opnieuw in’.
- Vul nogmaals je mailadres in. En je wachtwoord. Klik op ‘Ga verder’.
Gelukt? Dan kun je nu de rest van de stappen doorlopen en is je account succesvol gekoppeld.