Zo werkt Zilveren Kruis

Fijn dat u voor Zilveren Kruis heeft gekozen! Bedankt voor uw vertrouwen. Een goed moment om u kort te vertellen welke handige diensten u kunt gebruiken.

Regel uw zaken online

Wilt u uw pakketkeuze nakijken, uw eigen gegevens wijzigen, uw zorgverbruik inzien of de stand van uw eigen risico checken? Dit kan in Mijn Zilveren Kruis: een persoonlijke webpagina waarop u veilig inlogt met DigiD.

De Zorgcoach staat voor u klaar

Twijfel na diagnose, lang wachten op uw behandeling of moeite bij het vinden van de juiste zorgverlener? In dit soort gevallen kunt u bellen met de Zorgcoach: een speciaal opgeleide medewerker die samen met u een oplossing vindt.

Betaal op een manier die u beter uitkomt

Kies zelf op welke dag wij de premie afschrijven. Kunt u uw premie of zorgkosten niet gelijk betalen? Schuif dit dan niet voor u uit. Samen kunnen we een oplossing vinden, bijvoorbeeld een betalingsregeling.

Declaraties snel uitbetaald

Declareert u uw zorgkosten via Mijn Zilveren Kruis of de app? Dan krijgt u uw vergoeding binnen 3 werkdagen op uw rekening. Verstuurt u uw declaratie per post, dan heeft u het geld binnen 10 werkdagen.

Check uw vergoedingen

Nog even nakijken wat u precies vergoed krijgt voor een behandeling of service? In het vergoedingenoverzicht vindt u per zorgsoort en per pakket waarvoor u verzekerd bent. En wat u eventueel zelf betaalt.

Vind zorgverleners in de buurt

Wilt u naar een ziekenhuis of andere zorgverlener, check dan eerst waar u terecht kunt voor een (volledige) vergoeding. Dit doet u in de Zorgzoeker. Hier vindt u ook informatie over de bereikbaarheid, specialismen en kwaliteit van de zorginstelling.

Contact zoals u dat wilt

Komt u er zelf niet uit? Dan staan wij u graag te woord via de contactoptie van uw voorkeur. Zo kunt u naast bellen ook chatten, e-mailen en via Facebook of Twitter uw vraag stellen.

Uw stem telt op de Community

Nieuw bij Zilveren Kruis? Sluit u dan ook aan bij de Community: een online dorpsplein waar u kunt meepraten en meebeslissen over onze producten, dienstverlening en beleidskeuzes. Waarover wilt u in gesprek?

Veelgestelde vragen

Voor de meeste zorgkosten die u vergoed krijgt uit de basisverzekering betaalt u een verplicht eigen risico van € 385.
U betaalt dus zelf de eerste € 385 aan zorgkosten.

In ons vergoedingenoverzicht kunt u in één oogopslag zien of u wel of geen eigen risico betaalt voor uw behandeling.

Zorgtoeslag is een financiële bijdrage om de basisverzekering voor iedereen betaalbaar te houden. De Belastingdienst betaalt de zorgtoeslag.

Bezoek de website van de Belastingdienst voor de meest actuele informatie.

Kraamzorg is niet verplicht. Toch adviseren wij u kraamzorg aan te nemen. Kraamzorg wordt vergoed uit de basisverzekering. U betaalt een eigen bijdrage per uur. De eigen bijdrage kunt u vergoed krijgen uit een aanvullende verzekering.

Regel voor de vijfde maand van uw zwangerschap kraamzorg. Dat doet u door contact op te nemen met een kraamcentrum bij u in de buurt. Vind een kraamcentrum in de Zorgzoeker. En u bent verzekerd van goede zorg.

Vanaf je 18e word je verantwoordelijk voor je eigen zorgverzekering. Wil je tandartskosten vergoed krijgen? Dan moet je een tandartsverzekering aanvragen. Tandartskosten zitten niet meer in de basisverzekering, zoals bij minderjarigen.

Je begint met premie betalen. Of je blijft meeverzekerd bij je ouders. Dan betalen zij ook je premie. Belangrijk is dat je je pakket goed controleert.

Bekijk de mogelijkheden

Vitaliteit is wat wij willen voor onze verzekerden. Wij helpen bij vitaal ouder worden met:

  • een speciale aanvullende verzekering, het Extra Vitaal pakket.
  • ondersteuning voor elke verzekerde via de Zorgcoach.
  • praktische oplossingen en advies.
  • met de medicijnencheck verbeteren we de kwaliteit van zorg.

Volg ons op: