Hoortoestel vanaf 18 jaar
Vergoeding 2020

Ben je slechthorend? Bij ZieZo krijg je een vergoeding voor een hoortoestel. Met een hoortoestel bedoelen we een hoortoestel per oor. Ben je jonger dan 18 jaar? Kijk dan bij de vergoeding hoortoestel tot 18 jaar.

Bekijk de vergoedingen van 2025
Log in met DigiD
Log in en bekijk welke vergoeding en voorwaarden voor u gelden.

Geen vergoeding voor Hoortoestel vanaf 18 jaar

Geen vergoeding voor Hoortoestel vanaf 18 jaar

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering 75%
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien 
  • een bezoek van uw audicien aan huis 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering 75%
ZieZo Aanvullend 1 geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien 
  • een bezoek van uw audicien aan huis 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering 75%
ZieZo Aanvullend 2 geen extra vergoeding
Eigen bijdrage U betaalt 25% eigen bijdrage.
Eigen risico U betaalt geen eigen risico
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. U betaalt altijd eigen risico voor losse oorstukjes en de reparatie van uw hoortoestel.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Wat krijgt u vergoed?

  • een nieuw hoortoestel (uit de categorie 1 tot en met 5)
  • nieuwe oorstukjes 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak vastgesteld door een audioloog in een audiologisch centrum. Een buitencategorie hoortoestel is een hoortoestel dat niet behoort tot categorie 1 tot en met 5.
  • bezoek van uw audicien aan huis, wanneer u om medische reden niet naar de audicien kunt

Bij een gecontracteerde leverancier leent u een nieuw toestel. Bij een niet-gecontracteerde leverancier koopt u.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • onderhoud
  • nieuwe batterijen
  • buitencategorie hoortoestel zonder medische noodzaak

U heeft soms toestemming nodig

U heeft vooraf toestemming van ons nodig voor:

  • een hoortoestel van een niet-gecontracteerde audicien 
  • een bezoek van uw audicien aan huis 
  • een buitencategorie hoortoestel bij medische noodzaak

Meestal vraagt uw audicien toestemming voor u aan. Bespreek met uw leverancier wie dit aanvraagt. Soms moet u zelf toestemming aanvragen.

Voor reparatie of vervanging gaat u naar de audicien die uw hoortoestel geleverd heeft

U gebruikt uw hoortoestel minimaal 5 jaar. Na de gebruikstermijn kunt u voor vervanging naar uw audicien. Heeft u eerder een nieuw toestel nodig? Dan vraagt uw audicien eerst toestemming aan bij ons.

Waar kunt u terecht?

U kunt terecht bij een audicien. U vindt gecontracteerde audiciens in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde audicien? U kunt alleen naar een audicien, die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr).

Waar kunnen wij je mee helpen?

Komt u er zelf niet uit?

Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord op uw vergoedingsvragen in de Zilveren Kruis-app.