Ringleiding, infrarood, FM-apparatuur en bluetooth-apparatuur
Zilveren Kruis vergoeding 2025
Bent u slechthorend? Bij Zilveren Kruis krijgt u een vergoeding voor een ringleiding, infrarood-apparatuur, FM-apparatuur en bluetooth-apparatuur. Deze apparaten verbinden u draadloos met uw tv, radio of telefoon. U hoort het geluid rechtsreeks in uw hoortoestel of een koptelefoon.
Bekijk de vergoedingen van:
Vergoeding en voorwaarden
Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Basis Plus Module | geen extra vergoeding |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Aanvullend 1 ster | geen extra vergoeding |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Aanvullend 2 sterren | geen extra vergoeding |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Aanvullend 3 sterren | geen extra vergoeding |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
| Basisverzekering | 100% |
| Aanvullend 4 sterren | geen extra vergoeding |
| Eigen risico |
U betaalt eigen risico |
| Collectiviteitsvoordeel |
Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief. |
Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.
Voor wie is de vergoeding?
- voor mensen met gehoorproblemen
- ernstig oorsuizen
Wat krijgt u vergoed?
Een systeem dat helpt de deurbel, televisie, radio en telefoon te gebruiken
Wat krijgt u niet vergoed?
De tv, radio, telefoon of deurbel zelf.
U heeft een aanvraag met motivatie nodig en een audiogram
In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Een audiogram laat zien wat u wel en niet hoort. Vraag dit aan uw KNO-arts, audiologisch centrum of Triage audicien. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig. Ook moet de niet-gecontracteerde leverancier gecertificeerd zijn door de Stichting Audicienregister (StAr) of SEMH-gecertificeerd.
Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier die hoortoestellen en hoorhulpmiddelen levert.