Hulp bij online problemen Zilveren Kruis-app

Lukt het niet om de Zilveren Kruis-app te installeren? Of heb je problemen met declareren? Geen zorgen! Vaak kun je het zelf oplossen.

Op de webpagina Zilveren Kruis-app lees je hoe je de Zilveren Kruis-app kunt installeren.
Wil je de app downloaden op een iPad? Ga naar de App Store en druk op 'Filters'. Hier kies je voor iPhone-apps. Zoek naar de Zilveren Kruis-app.

De DigiD-app ondersteunt niet alle mobiele browsers. Misschien krijg je hierdoor de foutmelding ‘DigiD-app opent niet’. Om de app goed te openen kun je Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge gebruiken.

Stap 1

Controleer op updates: Controleer of jouw toestel, de Zilveren Kruis-app en de DigiD app de laatste versie hebben.

Stap 2

Verwijder de app. Zet je toestel uit. Wacht 10 seconden en doe het toestel weer aan. Installeer de app opnieuw. Hierdoor worden oude instellingen verwijderd en in de meeste gevallen werkt de app daarna weer goed.

  • Sluit de vensters van DigiD in je browser.
  • Gebruik geen Privé modus of Incognitomodus.
  • Wis cookies en browsergeschiedenis.
  • Probeer de app opnieuw te activeren.

Stap 1: Controleer het bestand

  • De rekening voldoet niet aan de wenselijke bestandsoorten pdf, jpg of jpeg.
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens.
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv declaratie..jpg).
  • De declaratie is groter dan 5mb.
  • Er zijn meerdere declaraties tegelijk ingescand.
  • De tekst op de declaratie is niet goed leesbaar.

Stap 2:

Zet de instellingen van je mobiel op 4G of 5G. Soms werkt de Wifi-verbinding namelijk niet helemaal goed. Stuur de declaratie nog een keer in via de app.

Lukt het insturen van de declaratie via de app nog steeds niet?

Stuur je declaratie in via Mijn Zilveren Kruis.

Staat er 'geen document gedetecteerd' of 'te weinig licht'? Leg de rekening op een donkere achtergrond bij het maken van de foto. En doe de flitser aan. Maak een foto van de rekening en de achtergrond. Dan lukt het vast wel!

Android:

  • Ga naar de mail.
  • Klik op het pdf-bestand.
  • Klik op de 3 puntjes bovenin.
  • Kies voor: ‘Openen met’.
  • Kies de Zilveren Kruis-app uit de apps die aangeboden worden.
  • De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.

iOS:

  • Ga naar de mail.
  • Klik op het pdf-bestand.
  • Klik op deel.
  • Kies de Zilveren Kruis-app uit de apps die aangeboden worden.
  • De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.

Dat heeft met instellingen en toestemming te maken. Als je wilt declareren moet je toestemming geven om gebruik te maken van bestanden of de camera. Als je dat weigert kun je inderdaad geen bestanden toevoegen of een foto maken. Je kunt bij de instellingen van je toestel de toestemming wijzigen.

Inloggen doe je met DigiD

Je kunt een DigiD aanvragen wanneer je in het buitenland woont als je:

  • Een Nederlandse nationaliteit hebt. Of
  • een nationaliteit hebt van een ander land in de Europese economische Ruimte (EER).

Ga naar DigiD.nl. Zoek de vraag 'Hoe vraag ik een DigiD aan?' en dan 'Ik woon in het buitenland' voor meer uitleg over DigiD in het buitenland.

Yes it is. To change languages open and log in to the app. Follow these 5 steps:

  1. Click on 'Meer'
  2. Click on 'App instellingen'
  3. Then 'Taal'
  4. Choose English
  5. Restart the app to switch to English.

Voor een toestel met Android:

Via de Talkbackfunctie.

Voor een toestel met iOS:

Met VoiceOver.

Wij vertellen je met een paar stappen wat je kunt doen.

Stap 1:

Sluit alle internetpagina's en openstaande apps. Ook de Zilveren Kruis-app.

Stap 2:

Gebruik de nieuwste versie van de Zilveren Kruis-app. En van de DigiD app.
Hoe? Ga naar de App Store of Google Play store. Zoek de Zilveren Kruis-app en de DigiD app op. Zie je ‘werk bij’ of ‘updaten’ erbij staan? Klik hierop en de app wordt vanzelf bijgewerkt.
Lukt het nu wel om de app te activeren? Lukt het niet, ga door naar Stap 3.

Stap 3:

Verwijder de browsegeschiedenis en cookies en log daarna opnieuw in.
Let op: als je cookies wist, dan wis je ook alle opgeslagen gegevens.

Verwijder de app. Zet je toestel uit. Wacht 10 seconden. Zet je toestel weer aan. Installeer de app opnieuw.

Wat ook kan helpen

Wissel van internetverbinding. Zet bijvoorbeeld Wifi uit en aan. En probeer het dan nog eens. Of schakel over naar mobiel internet 4G of 5G.
Gebruik een andere browser, zoals Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Cookies verwijderen op iOS In Safari (iPad en iPhone)

Ga naar Instellingen > Safari > scroll naar beneden en kies voor 'Wis geschiedenis en websitedata' > 'Wis geschiedenis en data'. Je bent nog niet klaar, er wordt nog meer data bewaard. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata' en druk op 'Verwijder alle websitedata'.

Cookies verwijderen op Android In Google Chrome

Open de browser en klik op de 3 puntjes, rechtsboven > kies 'Instellingen'.
Klik op 'Privacy en beveiliging' > 'Browsegegevens wissen' en vink in ieder geval aan: 'Cookies en sitegegevens'.
Klik op 'Gegevens wissen'.

Cookies verwijderen in Firefox

Klik op de 3 streepjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy & Beveiliging'
Klik bij 'Cookies en websitegegevens' op 'Gegevens wissen'
Klik op 'Wissen'.

Cookies verwijderen in Edge

Klik op de 3 puntjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy, zoeken en services'.
Klik onder 'Browsegegevens wissen' op de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd).
Druk op de 'Nu wissen'-knop.

Meer wegwijs worden in de digitale wereld?

TIP!

Bij de DigiHulplijn helpen ervaren vrijwilligers jou met al je digi-vragen. En alle vragen zijn welkom. Digihulplijn is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Bellen kost je niets. Je mag zo vaak bellen als nodig is.

Meer over DigiHulplijn

Heb je vragen of problemen met DigiD?

Op de website van DigiD lees je wat je kunt doen.

Wil je iets anders weten of doorgeven?

Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder. Heb je problemen met Mijn Zilveren Kruis? Kijk dan op Hulp bij problemen in Mijn Zilveren Kruis.