Hulp bij online problemen Zilveren Kruis-app

Lukt het niet om op de Zilveren Kruis-app? Of heeft u problemen met declareren? Met ons stappenplan lost u het gemakkelijk zelf op.

Op de webpagina Zilveren Kruis-app leest u hoe u de Zilveren Kruis-app kunt installeren.
Wilt u de app downloaden op een iPad? Ga naar de App Store en druk op 'Filters'. Hier kiest u voor iPhone-apps. Zoek naar de Zilveren Kruis-app.

De DigiD app ondersteunt niet alle mobiele browsers. Mogelijk krijgt u hierdoor de foutmeling 'DigiD app opent niet'. Gebruikt u de internet app van Samsung? Dan kunt u beter Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge gebruiken.

Stap 1

Controleer op updates: Controleer of uw toestel, de Zilveren Kruis-app en de DigiD app de laatste versie hebben.

Stap 2

Verwijder de app. Zet uw toestel uit. Wacht 10 seconden en doe het toestel weer aan. Installeer de app opnieuw. Hierdoor worden oude instellingen verwijderd en in de meeste gevallen werkt de app daarna weer goed.

  • Sluit de vensters van DigiD in uw browser.
  • Gebruik geen PrivĂ© modus of Incognitomodus.
  • Wis cookies en browsergeschiedenis.
  • Probeer de app opnieuw te activeren.

Activeer de app opnieuw:

  • Ga naar de app.
  • Klik op ' Pincode vergeten'.
  • Activeer de app opnieuw met DigiD.

Stap 1:Controleer het bestand

  • De rekening voldoet niet aan de wenselijke bestandsoorten pdf, jpg of jpeg.
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens.
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv declaratie..jpg). De declaratie is groter dan 5mb.
  • Er zijn meerdere declaraties tegelijk ingescand.
  • De tekst op de declaratie is niet goed leesbaar.

Stap 2:

Zet uw instellingen van uw mobiel op 4G of 5G. Soms werkt de Wifi-verbinding namelijk niet helemaal goed. Stuur de declaratie nog een keer in via de app.

Lukt het insturen van de declaratie via de app nog steeds niet?

Stuur uw declaratie in via Mijn Zilveren Kruis.

Staat er 'geen document gedetecteerd' of 'te weinig licht'? Leg de rekening op een donkere achtergrond bij het maken van de foto. En doe de filtser aan. Maak een foto van de rekening en de achtergrond. Dan lukt het vast wel!

Android:

  • Ga naar de mail.
  • Klik op het pdf-bestand.
  • Klik op de 3 puntjes bovenin.
  • Kies voor: ‘Openen met’.
  • Kies de Zilveren Kruis-app uit de apps die aangeboden worden.
  • De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.

iOS:

  • Ga naar de mail.
  • Klik op het pdf-bestand.
  • Klik op deel.
  • Kies de Zilveren Kruis-app uit de apps die aangeboden worden.
  • De app opent, log in, de rekening staat klaar om in te dienen.

Dat heeft met instellingen en toestemming te maken. Als u wilt declareren moet u toestemming geven om gebruik te maken van bestanden of de camera. Als u dat weigert kunt u inderdaad geen bestanden toevoegen of foto maken. U kunt bij de instellingen van uw toestel de toestemming wijzigen.

Inloggen kan met DigiD

U kunt een DigiD aanvragen wanneer u in het buitenland woont als u:

  • Een Nederlandse nationatiteit heeft. Of
  • een nationaliteit heeft van een ander land in de Europese economische Ruimte (EER).

Ga naar DigiD.nl. Zoek de vraag 'Hoe vraag ik een DigiD aan?' en dan 'Ik woon in het buitenland' voor meer uitleg over DigiD in het buitenland.

Yes it is. To change languages open and log in to the app. Follow these 5 steps:

  1. Click on 'Meer'
  2. Click on 'App instellingen'
  3. Then 'Taal'
  4. Choose English
  5. Restart the app to switch to English.

Voor een toestel met Android:

Via de Talkbackfunctie.

Voor een toestel met iOS:

Met VoiceOver.

Wij vertellen u met een paar stappen wat u kunt doen.

Stap 1:

Sluit alle internetpagina's. Ook de Zilveren Kruis-app.

Stap 2:

Gebruik de nieuwste versie van de Zilveren Kruis-app. En van de DigiD app.
Hoe? Ga naar de App Store of Google Play store. Zoek de Zilveren Kruis-app op. En de DigiD app als u deze gebruikt. Ziet u ‘werk bij’ of ‘updaten’ erbij staan? Klik hierop en de app wordt vanzelf bijgewerkt.

Stap 3:

Verwijder de browsegeschiedenis en cookies en log daarna opnieuw in.
Let op: als u cookies wist, dan wist u ook alle opgeslagen gegevens.

Stap 4:

Verwijder de app. Zet uw toestel uit. Wacht 10 seconden. Zet uw toestel weer aan. Installeer de app opnieuw.

Wat ook kan helpen

Wissel van internetverbinding. Zet bijvoorbeeld Wifi uit en aan. En probeer het dan nog eens. Of schakel over naar mobiel internet 4G of 5G.
Gebruik een andere browser, zoals Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Cookies verwijderen op iOS In Safari (iPad en iPhone)

Ga naar Instellingen > Safari > scroll naar beneden en kies voor 'Wis geschiedenis en websitedata' > 'Wis geschiedenis en data'. U bent nog niet klaar, er wordt nog meer data bewaard. Ga naar 'Instellingen' > 'Safari' > 'Geavanceerd' > 'Websitedata' en druk op 'Verwijder alle websitedata'.

Cookies verwijderen op Android In Google Chrome

Open de browser en klik op de 3 puntjes, rechtsboven > kies 'Instellingen'.
Klik op 'Privacy en beveiliging' > 'Browsegegevens wissen' en vink in ieder geval aan: 'Cookies en sitegegevens'.
Klik op 'Gegevens wissen'.

Cookies verwijderen in Firefox

Klik op de 3 streepjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy & Beveiliging'
Klik bij 'Cookies en websitegegevens' op 'Gegevens wissen'
Klik op 'Wissen'.

Cookies verwijderen in Edge

Klik op de 3 puntjes rechtsboven > 'Instellingen' > 'Privacy, zoeken en services'.
Klik onder 'Browsegegevens wissen' op de optie 'Kies wat u wilt wissen'.
Selecteer de cookies (voorgeselecteerd).
Druk op de 'Nu wissen'-knop.

Meer wegwijs worden in de digitale wereld?

TIP!

Bij de DigiHulplijn helpen ervaren vrijwilligers u met al uw digi-vragen. En alle vragen zijn welkom. Digihulplijn is bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Bellen kost u niets. U mag zo vaak bellen als nodig is.

Meer over DigiHulplijn

Heeft u vragen of problemen met DigiD?

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Wilt u iets anders weten of doorgeven?

Neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder. Heeft u problemen met Mijn Zilveren Kruis? Kijk dan op Hulp bij problemen in Mijn Zilveren Kruis.