AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokpaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Navigatie overslaan
Zilveren Kruis logo
  • English
  • Zakelijk
  • Voor zorgaanbieders
ZakelijkVoor zorgaanbiedersStudentenEnglishOver onsPers
  • Inloggen met DigiD DigiD logo
  • Meer over Mijn Zilveren Kruis
  • English
  • Zakelijk
  • Voor zorgaanbieders
  • Home
  • Verzekeringen

    Zilveren Kruis

    • Zorgverzekering
    • Basisverzekering
    • Aanvullende verzekering
    • Tandartsverzekering
    • Collectieve verzekering
    • Bereken premie Zilveren Kruis

    ZieZo

    • ZieZo verzekeringen
    • ZieZo Basisverzekering
    • ZieZo Aanvullende verzekering
    • ZieZo Tandartsverzekering
    • Bereken premie ZieZo

    Andere verzekeringen

    • Aon Vitaal
    • Aon Asia
    • Reisverzekering
    • Autoverzekering
    • Woonverzekering
  • Vergoedingen
    • Alternatieve geneeswijzen
    • Bril en contactlenzen
    • Fysiotherapie
    • GGZ
    • Tanden
    • Bekijk alle vergoedingen
    • Eigen risico
    • Eigen bijdrage
    • Declareren
    • Bekijk alle polisvoorwaarden en reglementen
  • Zorg regelen

    Zelf zorg regelen

    • Zorgzoeker
    • ZelfZorgWijzer-app
    • Zwangerschap en geboorte
    • Alles over zorg regelen

    Hulp bij zorg regelen

    • Zorgcoach
    • Wachtlijstbemiddeling ggz
    • Wachtlijstbemiddeling zorg in het ziekenhuis
  • Betalen
    • Alles over betalen
    • Alle betaalopties
    • Mijn betaalgegevens wijzigen
  • Gezonder leven

    Actueel in Magazine

    • Financieel fit
    • Samen tegen huidkanker
    • Social minderen
    • Seizoensklachten
    • Vrouw en gezondheid
    • Werkstress en burn-out
    • Naar het Magazine

    Wat past bij jou?

    • Gezonder leven

    Gezond leven volhouden

    • Doe de TotaalCheck
    • Actify-App
    • Gezond en Fitbundel
    • Afvallen met afspraken
  • Service & Contact
    • Klantenservice
    • Wijzigen
    • Denk met ons mee
    • Opzeggen
    • Over ons
    • Klacht indienen
  • Zakelijk
  • Voor zorgaanbieders
  • Studenten
  • English
  • Over ons
  • Pers
Zoeken

Bijzondere optische hulpmiddelen
Vergoeding 2024

Bent u slechtziend? Bij Zilveren Kruis krijgt u een vergoeding voor bijzondere optische hulpmiddelen.

Bekijk de vergoedingen van 2025
Log in met DigiD
Log in en bekijk welke vergoeding en voorwaarden voor u gelden.
DigiD logo Log in met DigiD
Geen DigiD? Vraag aan
  • Zilveren Kruis
  • ZieZo
  • Gemeenten Optimaal
  • Gemeente Amsterdam
  • Aon Vitaal
Hidden geen product gekozen tab

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Basis Plus Modulegeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 1 stergeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 2 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 3 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 4 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt geen eigen risico voor hulpmiddelen die u in bruikleen heeft.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die slechtziend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

  • een elektronische handloep in bruikleen
  • loep- en telescoopbrillen in bruikleen
  • verrekijkerbril in bruikleen
  • een ptosisbril/veer en een kappenbril in eigendom

Wat krijgt u niet vergoed?

  • eenvoudige hand- en standloepen
  • eenvoudig lees- en schrijfmateriaal

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

Bij een eerste aanschaf heeft u een aanvraag met motivatie nodig voor een ptosisbril of kappenbril. In de aanvraag staat de reden waarom u het hulpmiddel nodig heeft. Vraag dit aan uw oogarts of een Regionaal Centrum voor Blinden en Slechtzienden.

Wilt u een elektronische handloep? Vraag dan de aanvraag met motivatie aan uw behandelend arts. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.
En als u een bijzonder optisch hulpmiddel voor dichtbij krijgt en u ooit eerder een beeldschermloep heeft gekregen.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel. De gebruikstermijn van een kappenbril is minimaal 3 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 3 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. De gebruikstermijn is minimaal 5 jaar. Moet uw hulpmiddel binnen 5 jaar vervangen worden? Dan vraagt uw leverancier toestemming voor u aan. Bij een niet-gecontracteerde leverancier vraagt u zelf toestemming. Met de aanvraag stuurt u de motivatie en een offerte mee.

Waar kunt u terecht?

U terecht bij een leverancier voor bijzondere optische hulpmiddelen. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Een niet-gecontracteerde zorgverlener moet aangesloten zijn bij de Nederlandse Unie van Optiekbedrijven als Low Vision bedrijf.

Vind een zorgverlener

Waar kunnen wij u mee helpen?

Direct naar

  • Betalen
  • Declaratie indienen
  • Declaratieoverzicht
  • Overzicht eigen risico

Handige links

  • Download polisvoorwaarden
  • Alles over onze zorgverzekering
  • Vergoedingen 2024 in 1 overzicht
  • Toestemming aanvragen hulpmiddel

Komt u er zelf niet uit?

Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord op uw vergoedingsvragen in de Zilveren Kruis-app.
Vraag het Ziv

Onze verzekeringen

  • ZieZo Basisverzekering
  • ZieZo Aanvullende verzekering
  • ZieZo Tandverzekering

Zelf regelen

  • Gezinslid aanmelden
  • Geboorte doorgeven
  • Verhuizing doorgeven
  • Samenwonen of trouwen

Snel naar

  • Inloggen Mijn Zilveren Kruis DigiD logo
  • Declareren
  • Premie berekenen
  • Vergoeding zoeken
  • Zorgverlener zoeken
  • Klantenservice
  • Werken bij Zilveren Kruis

Onze Zilveren Kruis-app

  • QR code die linkt naar de Zilveren Kruis app
  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
  • wijzer in geldzaken
  • pers
  • Zilveren Kruis Facebook
  • Zilveren Kruis X
  • Zilveren Kruis Samen
  • Zilveren Kruis YouTube
Zilveren Kruis is onderdeel van