
Als een naaste overlijdt
Als een naaste overlijdt, dan maak je een moeilijke periode mee. Een periode waarin je ook veel moet regelen. Wij helpen je graag met het regelen van de zaken rondom de zorgverzekering. Zo hopen we een deel van de zorgen uit handen te nemen.
Een overlijden doorgeven hoef je niet te doen
We krijgen het overlijdensbericht via de gemeente door. Daarna stoppen wij de zorgverzekering automatisch. Op de dag van overlijden kunnen nog zorgkosten gemaakt zijn. Daarom zetten we de dag na het overlijden de polis stop.
Woonde de overledene in het buitenland?
Of is het overlijden nog niet doorgegeven bij de gemeente? Onze nabestaandenservice helpt je graag met de afwikkeling van de zorgverzekering. Bel hiervoor met onze klantenservice.
Wat kun je verwachten?
Teveel betaald eigen risico krijg je terug
Teveel betaalde premie betalen wij terug
Wat kun je zelf regelen?
Je kunt het postadres wijzigen
Rekeningen van de overledene mag je nog declareren
Goed om te weten
Was je naaste de verzekeringnemer voor een partner en/of eventuele kinderen? Die blijven gewoon verzekerd. Was je partner op de verzekering? Dan word jij de nieuwe verzekeringsnemer. Voor je eigen zorgverzekering en die van eventuele kinderen. In dit geval krijg je binnenkort een nieuw polisblad. Ook de andere verzekerden krijgen een nieuw polisblad met dezelfde voorwaarden en vergoedingen. Op het polisblad vind je de nieuwe premie voor jou en je eventuele kinderen. Wil je nog iets wijzigen? Dit kan via Mijn Zilveren Kruis of telefonisch.
Heb je behoefte aan hulp en informatie bij het rouwproces?
Je kunt online begeleiding krijgen bij Stichting Mirro. Deze service vergoeden wij niet.
Heb je nog vragen?
Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag verder.