Formulier

Aanvragen of wijzigen

Is je cliënt verzekerd bij Zilveren Kruis of Ziezo? En wil je beschermingsbewind, curatele of budgetbeheer doorgeven of veranderen? Dat kan eenvoudig online. Je hoeft niet in te loggen. Ook wijzigingen in een zorgverzekering geef je online door.

Heb je een vraag over een verzekering?

071 751 00 51

Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag. 

Maandag t/m vrijdag 8.30 tot 18.00

Heb je een financiƫle vraag?

020 591 43 60

Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je graag. 

Maandag t/m vrijdag 9.00 tot 17.00

Goed om te weten

  • Stuur je post van ons door naar je cliënt? Gebruik een nieuwe envelop. PostNL stuurt namelijk een gebruikte envelop terug naar ons. Je cliënt loopt zo belangrijke post mis.
  • Van 28 oktober tot eind november sturen wij geen polisbladen. Wijzig je iets in deze periode? Dan ontvang je het polisblad eind november.

Meer informatie

Informatie over post voor je client

Je cliënt ontvangt post digitaal in Mijn Zilveren Kruis, als hij of zij daarvoor koos

Post over Basis Budget en de verzekeringen van Ziezo, versturen wij standaard digitaal. Je cliënt logt hiervoor zelf in met DigiD.

Wanneer ontvang je een polisblad voor je cliënt:

  • Automatisch in november een vooraankondiging van de premie voor het volgende jaar. Wijzigingen die je voor 28 oktober doet, staan in de deze vooraankondiging.
  • Als je het polisblad aanvraagt. Van 28 oktober tot eind november sturen wij geen polisbladen. Wijzig je iets in deze periode? Dan ontvang je het polisblad eind november.
  • Als je de betaalgegevens of verzekering van je cliënt aanpast.

Wil je de documenten liever via de post ontvangen? Neem dan contact met ons op. 

Wij sturen post naar het postadres van de verzekerde

Het postadres van de verzekerde kan het adres van de bewindvoerder of budgetbeheerder zijn. Daarom is het soms nodig dat je als bewindvoerder of budgetbeheerder de post doorstuurt naar het woonadres van de verzekerde.

Gebruik altijd een nieuwe envelop om de post door te sturen

Onze post doorsturen in dezelfde envelop is helaas niet mogelijk. PostNL stuurt namelijk een gebruikte envelop terug naar de zorgverzekeraar. Onze verzekerden lopen zo soms belangrijke post mis.

De retourpost kan zorgen voor uitschrijving van verzekerde

Wij zijn verplicht om een onderzoek te starten naar de verzekeringsplicht van de verzekerde als we de post terug krijgen. Dit onderzoek kan leiden tot uitschrijving van de verzekerde als de verzekerde niet reageert op onze post.

Aanmelding bij het CAK

Bij 2 of 4 maandpremies achterstand ontvangt je cliënt een brief. Hierin staat dat hij of zij risico loopt om aangemeld te worden bij het CAK. Bij 6 maandpremies achterstand ontvangt je cliënt een brief dat wij hem of haar hebben aangemeld bij het CAK. De brieven sturen wij naar het woonadres van je cliënt.

Informatie voor cliënten met een aanvullende verzekering

Is de aanvullende verzekering van je cliënt gestopt? 

Als je cliënt voor een langere periode niet betaalt, heeft dat gevolgen. Aanvullende verzekeringen worden dan gestopt. Dit doen we per de 1e van de maand volgend op de uiterste betaaldatum die genoemd is in de 3e herinnering. Je kunt dan voor je cliënt pas vanaf 1 januari van het volgende jaar een nieuwe aanvullende verzekering aanvragen.

Wil je een aanvullende verzekering voor je cliënt aanvragen? 

Een aanvullende verzekering aanvragen kan als je cliënt de achterstand betaald heeft. De aanvullende verzekering gaat in op 1 januari van het nieuwe jaar. Aanvragen kan tot en met 31 januari van dat jaar.

Informatie over het schuldhulptraject

Wil je meer weten over het schuldhulptraject of heb je vragen over waarschuwings- of beëindigingsbrieven van het schuldhulptraject? Neem contact met ons op, wij helpen je graag. 

Telefoonnummer: 020 591 43 60

Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur. 

Informatie over de verzekering van je cliënt

Wil je weten welke vergoeding je cliënt krijgt?

Kijk voor de voorwaarden en hoogte van vergoedingen in de vergoedingentool. Goed om te weten: Heeft je cliënt nog een rekening bij ons openstaan? Dan trekken we de vergoeding af van dit bedrag.

Wil je de verzekering van je cliënt opzeggen?

Dat kan als de volledige achterstand is voldaan. Geef de opzegging uiterlijk 31 december aan ons door. 

Komt je cliënt in detentie?

Als je cliënt naar de gevangenis gaat, wordt de basisverzekering stopgezet tijdens de duur van de detentie. Aanvullende verzekeringen worden beëindigd. Wij ontvangen graag een detentieverklaring. Wil je deze naar ons sturen? Voor vragen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Heeft je cliënt een kind dat 18 jaar wordt? 

Neem contact met ons op. Wij helpen je graag.