Kies de beste afschrijfdatum van uw premie
U krijgt altijd een bevestiging
Op het online formulier dat u invult om de afschrijfdatum te wijzigen, vragen we ook om uw e-mailadres. Op dit e-mailadres krijgt u een bevestiging van de wijziging die u heeft doorgegeven. Verder ontvangt u een nieuw polisblad. Op de achterkant hiervan vindt u ook de nieuwe afschrijfdatum.
Wanneer gaat de nieuwe afschrijfdatum in?
Wij proberen uw wijziging in te laten gaan op de datum die u heeft aangegeven.
- Betaalt u per maand?
Het kan gebeuren dat wij uw premie nog 1 keer op de oude datum afschrijven.
- Betaalt u per kwartaal, jaar of half jaar?
Wanneer u ruim een maand vóór uw huidige afschrijfdatum een nieuwe afschrijfdatum doorgeeft, gaat uw wijziging in op de datum die u heeft aangegeven.
Veelgestelde vragen
Wij schrijven zo veel mogelijk af op de afgesproken datum. Soms lukt dat niet. Daar zijn verschillende oorzaken voor.
De afspraken die u heeft gemaakt over de betalingsregeling veranderen niet. De betalingsregeling wordt nog steeds op de datum afgeschreven die wij met u hebben afgesproken. Naast de betalingsregeling wordt ook (maandelijks) uw premie afgeschreven. De datum waarop deze premie wordt afgeschreven verandert wel.
U betaalt de premie aan het incassobureau zoals is afgesproken. Daarnaast schrijven wij (maandelijks) de lopende premie af.
Het CAK houdt de zorgpremie in op uw salaris/uitkering. Deze afspraken kunt u niet bij ons wijzigen.
Zorgverzekeringslijn.nl kan u helpen met het oplossen van uw betalingsproblemen. Bel Zorgverzekeringslijn.nl met vragen over de algemene verzekeringsplicht, premieplicht of schulden bij de zorgverzekeraar. U belt Zorgverzekeringslijn.nl via het telefoonnummer 0800 64 64 644 tussen 9.00 en 17.00 uur (kosteloos). Of u bezoekt de website www.zorgverzekeringslijn.nl.
Wij betalen uw declaratie niet eerder uit. Dit staat los van de premiebetaling.