Hulp bij problemen in Mijn Zilveren Kruis

Kunt u niet inloggen op Mijn Zilveren Kruis? Of op de Zilveren Kruis-app? Heeft u problemen met declareren? Met ons stappenplan lost u het gemakkelijk zelf op.

Op de webpagina Zilveren Kruis-app leest u hoe u de Zilveren Kruis app kunt installeren. Wilt u de app downloaden op een iPad? Ga naar de App Store en druk op Filters. Hier kiest u voor iPhone-apps. Zoek naar de Zilveren Kruis app.

Wij hebben hier geen invloed op, dit ligt bij DigiD. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Oeps, problemen met het openen of bekijken van een pdf? Op de website van Adobe vindt u misschien een oplossingen hiervoor.

Wilt u in Google Chrome een e-mailbestand downloaden?

Met 1 van deze 2 oplossingen kunt u een e-mailbestand (.eml-bestand) wel downloaden:

  1. Gebruik een andere browser, bijvoobeeld Mictrosoft Edge. Probeer het bestand opnieuw te openen.
  2. Toch liever Google Chrome gebruiken? Installeer dan een EML File Viewer. Dan lukt het wel om e-mail bestanden te bekijken.
Zet Adobe Reader aan

Mogelijk is Adobe Reader niet ingeschakeld in uw browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome of Safari). Een uitleg om Adobe aan te zetten, vindt u op de website van Adobe.

Gebruikt u Microsoft Edge?

Microsoft Edge werkt niet hetzelfde met pdf-documenten als andere browsers. Hoe u ervoor zorgt dat pdf-bestanden toch geopend kunnen worden als u Microsoft Edge gebruikt kunt u ook terugvinden op de website van Adobe.

U kunt het volgende doen:

  • Zet uw instellingen van uw mobiel op 4G. Soms werkt de Wifi-verbinding namelijk niet helemaal goed. Stuur de declaratie nog een keer in via de app.
  • Controleer hoe u de bestanden heeft genoemd. In de naam mag geen dubbele punt staan. Bijvoorbeeld naam..pdf in plaats van naam.pdf
  • Werkt de app niet goed? Installeer de app opnieuw. En stuur de declaratie daarna nog een keer in via de app.

Lukt het insturen van de declaratie via de app nog steeds niet?

Stuur uw declaratie in via Mijn Zilveren Kruis.

U ziet niets? Maar verwacht dit wel? Wilt u dit aan ons doorgeven? Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Dan kijken we dit voor u na.

Eventjes geduld. Het kost even wat tijd voordat u het jaaroverzicht van uw zorgkosten ziet. Het komt vanzelf in beeld. U hoeft alleen maar te wachten.

Er gaat iets mis in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice.

Neem gerust contact op met onze klantenservice

Controleer of u niet per ongeluk 2 rekeningen (nota's) met dezelfde (bestands)naam probeert te versturen. Zijn het verschillende rekeningen dan past u de bestandsnaam aan.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar
Gebruik Internet Explorer om te printen

Dit probleem speelt soms wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browsers Google Chrome of Firefox. Om het volledige overzicht van het zorgverbruik af te drukken, adviseren wij u tijdelijk gebruik te maken van Internet Explorer.

U ziet 1 van de volgende meldingen:

  • Het mobiel nummer veld is niet juist ingevuld
  • Het door u ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers

Dit kan 3 oorzaken hebben

  • Het (mobiele) telefoonnummer is niet juist ingevuld.
  • U heeft een buitenlands (mobiel) telefoonnummer.
  • U probeert een buitenlands (mobiel) telefoonnummer in te voeren.
Verwijder uw buitenlandse telefoonnummer

Heeft u een buitenlands (mobiel) nummer? Dan kunt u uw contactgegevens niet wijzigen. Wilt u toch uw gegevens online wijzigen? Verwijder dan het buitenlandse (mobiele) telefoonnummer.

Geef uw buitenlandse telefoonnummer door aan onze klantenservice

Wilt u uw buitenlandse (mobiele) telefoonnummer behouden, of toevoegen? Neem contact op met onze klantenservice.

De melding die u ziet:

Ongeldig e-mailadres: @ is verplicht. U kunt alleen een punt of underscore gebruiken als leestekens in een e-mailadres. Controleer uw e-mailadres.

Geen tikfouten gemaakt? En is uw e-mailadres wel juist ingevuld? Dan is er iets misgegaan in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice. Zij passen het voor u aan.

De DigiD app is geschikt voor mobiele apparaten met besturingssysteem:

  • iOS (versie 10 en hoger)
  • Android (versie 6.0 en hoger)

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar

De Zilveren Kruis-app is beschikbaar voor iPhone en Android-telefoons. De app is te gebruiken op iPhones vanaf iOS 10 en op Android-telefoons vanaf Android 5.0. De app is ook te gebruiken voor tablets. Wilt u de Zilveren Kruis-app downloaden op een iPad? Ga naar de app store en druk op Filters. Hier kiest u voor iPhone-apps en zoekt u naar de Zilveren Kruis-app.

Na 2 dagen ziet u het nieuwe document. Ziet u het dan nog niet? Neem contact op met onze klantenservice. Dan kijken we dit voor u na.

U bent de verzekeringnemer

Daarom mag u de zorgkosten van uw meeverzekerde gezinsleden bekijken. Dat kan pas na toestemming van de meeverzekerde. Alleen de verzekeringnemer kan toestemming krijgen.

U bent niet de verzekeringnemer

Daarom ziet u alleen uw eigen zorgkosten. Niet die van een ander gezinslid. Onderling Meeverzekerden kunnen elkaar geen toestemming geven om de zorgkosten te bekijken.

Zo geeft een meeverzekerde toestemming

  1. Log in op Mijn Zilveren Kruis met DigiD
  2. Ga naar ‘Zorgkosten’
  3. In dit overzicht kan de medeverzekerde ‘Toestemming geven’, maar ook de ‘Toestemming intrekken’

Accepteer onze cookies om in te loggen in Mijn Zilveren Kruis

Als u ze niet accepteert kunt u niet inloggen.

Misschien gebruikt u nog een oude versie van uw internetbrowser. De beveiliging van DigiD werkt niet hierop. Kijk op de website van DigiD bij tabblad 'Hulp & Contact' en 'Foutmeldingen'.

Probeer het later opnieuw. Krijgt u deze fout steeds weer? Lees dan de laatste informatie op de website van DigiD.

De Mijn Zilveren Kruis per ongeluk in een incognito- of privémodus geopend?

Sluit deze dan af want inloggen via de DigiD app lukt niet. Open Mijn Zilveren Kruis opnieuw via een andere browser en log opnieuw in.

U bent ingelogd in Mijn Zilveren Kruis als iemand anders

Misschien komt dit omdat u met meer mensen hetzelfde apparaat gebruikt.

De DigiD app is 1 persoon gebonden

Gebruikt u met meer mensen hetzelfde apparaat? Let op dat er op dit apparaat maar 1 actieve DigiD app kan staan.
U kunt de DigiD app van een ander niet gebruiken om uw eigen gegevens te bekijken. Ook niet wanneer deze persoon op uw polis staat. Uw pincode is privé. Net als uw DigiD gebruikersnaam en wachtwoord. Deel deze gegevens nooit met anderen.

Installeer de DigiD app op uw eigen apparaat of log in met DigiD met sms-controle.

Is dit niet zo, neem dan contact op met onze klantenservice.

Meer weten over de foutmelding?

Of zoekt u een oplossing voor de foutmelding? Kijk dan op de website van DigiD bij tabblad 'Hulp & Contact' en 'Foutmeldingen'.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Kijk op de website van DigiD bij tabblad 'Hulp & Contact' voor mogelijke oplossingen.

U logt in Mijn Zilveren Kruis met DigiD

Hierdoor is de verbinding tussen uw apparaat en Mijn Zilveren Kruis veilig. Alle gegevens worden hierdoor 'versleuteld' (gecodeerd).
U herkent de beveiligde verbinding aan het hangslotje in de adresbalk. Of rechtsonder in uw browser. Zo kunt u controleren of u op de DigiD website bent.

Klik of dubbelklik op het hangslotje om het te kijken of het certificaat:

  • nog geldig is
  • is verleend door 'Quovadis PKIoverheid Server CA 2020'
  • in de hiërarchie is te herleiden tot 'Staat der Nederlanden EV Root CA'

Heel  soms geeft een internetbrowser aan dat de DigiD website een verouderde beveiliging gebruikt. Dan ziet u een kruisje door het slotje. En een streep door 'https' in de adresbalk. Dit komt door de virusscanner op uw computer. De verbinding ziet uw virusscanner als onveilig. Terwijl de verbinding wel veilig is. Log in met een andere browser en dan is het probleem opgelost.

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

Heeft u vragen of problemen met DigiD?

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Wilt u iets anders weten of doorgeven?

Neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag verder.