Voedingspomp, voedingssonde
Vergoeding 2024

Heeft u een sonde nodig? Bij Zilveren Kruis krijgt u hiervoor een vergoeding. Een sonde is een buisje om vloeibare voeding te geven. Dit is een oplossing voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten of drinken. Een sonde kan in de neus of rechtstreeks in de maag worden aangebracht.

Bekijk de vergoedingen van 2023
Log in met DigiD
Log in en bekijk welke vergoeding en voorwaarden voor u gelden.

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Basis Plus Modulegeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 1 stergeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 2 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 3 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

Basisverzekering

100%

Aanvullend 4 sterrengeen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt eigen risico

U betaalt eigen risico voor materialen die u in bezit krijgt. U betaalt geen eigen risico voor de materialen in bruikleen, bijvoorbeeld de voedingspomp. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u altijd eigen risico.

Collectiviteitsvoordeel Bekijk of u een extra vergoeding krijgt uit uw collectief.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde leverancier

Met een niet-gecontracteerde leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die niet op de gewone manier kunnen eten.

Wat krijgt u vergoed?

  • een voedingspomp
  • een voedingssonde
  • toebehoren van de voedingspomp zoals afstandsbediening, reservoirs, riem clip, tasje, eerste keer infusiesetjes en eerste keer batterijen
  • toebehoren bij de toediening van voeding rechtstreeks in de bloedbaan

Wat krijgt u niet vergoed?

  • speeksel vervangers
  • mondspoeling
  • toebehoren die in het ziekenhuis worden geplaatst, deze worden betaald vanuit het ziekenhuisbudget

U heeft een verwijzing nodig

Vraag een verwijzing aan uw behandelend medisch specialist (neuroloog of revalidatiearts), physician assistant, verpleegkundig specialist of diëtist.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig. Gaat u naar een leverancier waar wij wel afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u geen toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van voedselpompen en voedingssondes. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Waar kunnen wij u mee helpen?

Komt u er zelf niet uit?

Stel uw vergoedingsvragen eenvoudig aan de chatbot in de Zilveren Kruis-app. 24/7 beschikbaar.