Hulp bij technische problemen

Heeft u vragen of problemen met DigiD? Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen. Heeft u een ander probleem? Met ons stappenplan lost u het gemakkelijk zelf op.
 
Let op: bovenstaande gegevens hebben betrekking op de browser die jij als medewerker gebruikt. Navigeer de klant naar zk.nl/mijnprobleem om de browser van de klant te achterhalen.

Neemt u contact op met onze klantenservice. Graag horen we van u wanneer en op welk apparaat (en browser) deze melding zich voordeed

Op de webpagina Zilveren Kruis-app leest u hoe u de Zilveren Kruis app kunt installeren. Wilt u de app downloaden op een iPad? Ga naar de App Store en druk op Filters. Hier kiest u voor iPhone-apps. Zoek naar de Zilveren Kruis app.

De DigiD app is geschikt voor mobiele apparaten met besturingssysteem:

  • iOS (versie 10 en hoger)
  • Android (versie 6.0 en hoger)
Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Wij hebben hier geen invloed op, dit ligt bij DigiD. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

De Zilveren Kruis-app is beschikbaar voor iPhone en Android-telefoons. De app is te gebruiken op iPhones vanaf iOS 10 en op Android-telefoons vanaf Android 5.0. De app is ook te gebruiken voor tablets. Wilt u de Zilveren Kruis-app downloaden op een iPad? Ga naar de app store en druk op Filters. Hier kiest u voor iPhone-apps en zoekt u naar de Zilveren Kruis-app.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

Dit komt waarschijnlijk door één van de laatste updates van Apple, of je hebt de iCloud in zijn geheel uitstaan of specifiek voor de Zilveren Kruis app.

Hieronder wordt beschreven hoe u de iCloud Drive voor de Zilveren Kruis app aan- of uit kunt zetten.

  • Ga naar Instellingen op uw apparaat
  • Klik op uw account (Apple ID, iCloud, iTunes Store en App Store)
  • Klik op iCloud
    Staat de iCloud Drive aan, dan zie je alle apps die gebruik maken van de iCloud
  • Ga in deze lijst naar de Zilveren Kruis app

Hier kun je de iCloud voor de Zilveren Kruis app aan of uitzetten.

Op dinsdag 11 juni 2019 heeft DigiD een wijziging doorgevoerd. Door deze wijziging worden verouderde besturingssystemen en internetbrowsers niet langer ondersteund. Hierdoor kunt u met deze verouderde software niet meer inloggen. Het is verstandig om uw software te updaten.

Hieronder vindt u de nieuwe eisen van DigiD.

De computer moet minimaal voorzien zijn van:

  • Windows 7 of 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Het mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet de internetbrowser de meest recente update hebben.

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Op dinsdag 11 juni 2019 heeft DigiD een wijziging doorgevoerd. Door deze wijziging worden verouderde besturingssystemen en internetbrowsers niet langer ondersteund. Hierdoor kunt u met deze verouderde software niet meer inloggen. Het is verstandig om uw software te updaten.

Hieronder vindt u de nieuwe eisen van DigiD.

De computer moet minimaal voorzien zijn van:

  • Windows 7 of 8.1
  • Windows 10
  • OSX 10.9.4 of hoger

Het mobiele apparaat:

  • iOS 7 of hoger
  • Android 6 of hoger

Daarnaast moet de internetbrowser de meest recente update hebben.

Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Heeft u een vraag over één van onderstaande onderwerpen:

  • Activeren DigiD app
  • DigiD app
  • Sms-controle
  • ID-check
  • Gebruikersnaam en wachtwoord
  • DigiD in het buitenland
Wij hebben hier geen invloed op, dit ligt bij DigiD. Op de website van DigiD leest u wat u kunt doen.

Neemt u contact op met onze klantenservice. Graag horen we van u wanneer en op welk apparaat (en browser) deze melding zich voordeed

Wanneer u gaat inloggen in Mijn Zilveren Kruis, wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen DigiD en uw computer. Alle gegevens tussen uw computer en DigiD worden hierdoor versleuteld.

U herkent de beveiligde verbinding aan het hangslotje in de adresbalk of rechtsonder in uw browser. U kunt controleren of u op de DigiD website bent.

  • Dubbelklik op het hangslotje
  • Controleer of het certificaat is uitgegeven aan digid.nl
  • Controleer of het certificaat is uitgegeven door 'KPN'
  • Controleer dat het certificaat in de hiërarchie is te herleiden tot 'Staat der Nederlanden Root CA - G2'

In uitzonderlijke gevallen geven sommige internet browsers aan dat de DigiD website een verouderde beveiliging gebruikt. U ziet dan een kruisje door het slotje en een streep door 'https' in de adresbalk. Dit komt door de combinatie van browser en virusscanner die u gebruikt. Een virusscanner kan namelijk een eigen veiligheidscertificaat tussen DigiD.nl en de browser plaatsen. Hierdoor kan de browser het certificaat van DigiD niet verifiëren en de verbinding als onveilig beschouwen. De verbinding is echter nog steeds beveiligd. Dit kunt u zelf controleren door via een andere browser in te loggen.

Als u inlogt zonder sms heeft u beperkt toegang.

Log in met sms voor volledig toegang

Informatie over het aanvragen van de extra sms-controle vindt u op de website van DigiD.

Foutmelding 302 wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van virusscanners zoals Bitdefender, Avast, Superfish en Kaspersky.

Pas de instelling van uw virusscanner aan

In de instelling van uw virusscanner staat de optie ‘SSL’. Zet deze optie op uitgeschakeld.

Heeft u uw browser zo ingesteld dat deze helemaal geen cookies accepteert, dan kunt u geen gebruik maken van de Mijn Zilveren Kruis omgeving. Pas de instellingen van uw browser aan zodat deze cookies accepteert. Of u heeft de Mijn Zilveren Kruis omgeving in de privé modus van de Safari browser geopend en probeert in te loggen via de DigiD app. Verwijder de privé modus van de Safari browser en log vervolgens opnieuw in via de DigiD app.

U bent ingelogd in Mijn Zilveren Kruis als iemand anders.

Dit wordt veroorzaakt door opgeslagen inloggegevens

Eén van de gezinsleden heeft bij een eerdere inlog aangegeven dat voor de website de DigiD-gebruikersnaam en het wachtwoord bewaard mochten worden.

Deze gegevens zijn nu opgeslagen door de browser en worden elke keer dat de DigiD-inlogpagina wordt geopend automatisch ingevuld. Als u deze niet wijzigt, dan wordt ingelogd met de opgeslagen gebruikersnaam en wachtwoord.

Selecteer uw browser om te zien hoe u de opgeslagen inloggegevens definitief uit uw browser kunt verwijderen.

U heeft de Mijn Zilveren Kruis omgeving in de incognito modus van de Chrome browser geopend en probeert in te loggen via de DigiD app. Verwijder de incognito modus van de Chrome browser en log vervolgens opnieuw in via de DigiD app.

De melding die u ziet:

Fout Er is een onverwachte fout opgetreden.
Problemen met Microsoft SharePoint Foundation oplossen.
Correlatie-id: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Datum en tijd: dd-mm-jjjj uu:mm:ss

Dit probleem kan veroorzaakt worden door een cookie

Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens uw bezoek aan een website op bijvoorbeeld uw computer, tablet of smartphone wordt geplaatst. In dit tekstbestand wordt informatie opgeslagen. Deze informatie kan bij een later bezoek weer worden herkend door deze website.

Selecteer uw browser om te zien hoe u cookies kunt verwijderen.

Dit kan meerdere oorzaken hebben, namelijk

  • De nota voldoet niet aan de wenselijke bestandssoort PDF, JPG of JPEG
  • De bestandsnaam is langer dan 50 tekens
  • De bestandsnaam bevat 2 puntjes (bijv. declaratie..jpg)
  • De nota is groter dan 5MB
  • Er zijn meerdere nota’s tegelijk ingescand
  • De tekst op de nota is niet goed leesbaar

Controleer of u niet per ongeluk 2 nota's met dezelfde bestandsnaam probeert te verzenden.

Dit komt waarschijnlijk door één van de laatste updates van Apple, of je hebt je iCloud Drive uitgezet.

Hieronder wordt beschreven hoe u de iCloud Drive aan- of uit kunt zetten.

  • Ga naar Instellingen op uw apparaat
  • Klik op uw account (Apple ID, iCloud, iTunes Store en App Store)
  • Klik op iCloud
    Staat de iCloud Drive aan, dan zie je alle apps die gebruik maken van de iCloud
  • Ga in deze lijst naar de Zilveren Kruis app

Hier kun je de iCloud voor de Zilveren Kruis app aan of uitzetten.

Alleen de verzekeringnemer kan zorgkosten van medeverzekerden bekijken. De medeverzekerde moet hier wel toestemming voor geven. De toestemming kan alleen aan de verzekeringnemer worden gegeven.

Een medeverzekerde kan niet de zorgkosten van een verzekeringsnemer bekijken. Ook is het onmogelijk voor medeverzekerden om onderling toestemming te geven om zorgkosten te bekijken.

Zo geeft een medeverzekerde toestemming

  1. Log in op Mijn Zilveren Kruis met DigiD en sms-controle
  2. Ga naar ‘Zorgkosten bekijken’
  3. In dit overzicht kunt u ‘Toestemming geven’. Hier kunt u ook ‘Toestemming intrekken’

Het downloaden van het jaaroverzicht van uw zorgkosten kan een paar minuten duren. Wacht u af tot het downloaden klaar is. En u het overzicht ziet. U hoeft verder niks te doen.

Gebruik Internet Explorer om te printen

Dit probleem speelt soms wanneer er gebruik wordt gemaakt van de browsers Google Chrome of Firefox. Om het volledige overzicht van het zorgverbruik af te drukken, adviseren wij u tijdelijk gebruik te maken van Internet Explorer.

Zet Adobe Reader aan

Mogelijk is Adobe Reader niet ingeschakeld in uw browser (Internet Explorer, Firefox, Google Chrome of Safari). Een uitleg om Adobe aan te zetten, vindt u op de website van Adobe.

Gebruikt u Microsoft Edge?

Microsoft Edge werkt niet hetzelfde met pdf-documenten als andere browsers. Hoe u ervoor zorgt dat pdf-bestanden toch geopend kunnen worden als u Microsoft Edge gebruikt kunt u ook terugvinden op de website van Adobe.

Maak gebruik van iBooks

Bekijk de PDF op een Apple apparaat met iBooks. De PDF is ook te bekijken door Bekijk ontvangen berichten te selecteren in Mijn Zilveren Kruis.

Een nieuw document is uiterlijk zichtbaar na 2 dagen

Het komt voor dat nieuwe documenten niet direct zichtbaar zijn in Mijn Zilveren Kruis. Probeer het een dag later opnieuw. Ziet u het document na 2 dagen nog steeds niet? Meld dan het probleem bij ons.

Als u geen enkel document ziet, meld het ons.

U ziet 1 van de volgende meldingen:

Het mobiel nummer veld is niet juist ingevuld
Het door u ingevulde telefoonnummer bestaat niet uit 10 cijfers

Dit kan 3 oorzaken hebben
  • Het (mobiele) telefoonnummer is niet juist ingevuld.
  • U heeft een buitenlands (mobiel) telefoonnummer.
  • U probeert een buitenlands (mobiel) telefoonnummer in te voeren.
Verwijder uw buitenlandse telefoonnummer

Heeft u een buitenlands (mobiel) nummer? Dan kunt u uw contactgegevens niet wijzigen. Wilt u toch uw gegevens online wijzigen? Verwijder dan het buitenlandse (mobiele) telefoonnummer.

Geef uw buitenlandse telefoonnummer door aan onze klantenservice

Wilt u uw buitenlandse (mobiele) telefoonnummer behouden, of toevoegen? Neem contact op met onze klantenservice.

De melding die u ziet:

Ongeldig e-mailadres: @ is verplicht, leestekens (m.u.v. punt en underscore) zijn niet toegestaan

Controleer uw e-mailadres

Kijk of u geen tikfouten heeft gemaakt. Heeft u uw e-mailadres gewoon juist ingevuld? Dan is er iets misgegaan in ons systeem. Neem contact op met onze klantenservice. Zij passen het voor u aan.

Komt u er toch niet helemaal uit?

Neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij kijken dan samen naar het probleem wat u ervaart. ​​