Veelgestelde vragen Actify

Lees hier alle veelgestelde vragen over Actify. 

Een mini is een kleine oefening die je helpt om gezonder te leven. Daarnaast is een mini over het algemeen eenvoudig in je dagelijks leven te integreren. Je kunt zoveel mini’s aan je dag toevoegen als je wilt. Je kunt een mini ook aan je agenda toevoegen.

  • Kies een mini die ingepland staat. Kies je een mini uit ‘Ontdek’, dan moet je die eerst toevoegen aan je planner.
  • Tik op de 3 puntjes rechtsboven de mini.
  • Selecteer “zet in je agenda”.

Een serie is een reeks mini’s die je helpen een gezonde gewoonte te ontwikkelen. Een week lang doe je elke dag één of meer mini’s. Je kunt kiezen voor een kennismaking serie, waarin je verschillende mini’s doet en kijkt wat bij jou past. Je kunt ook een routine serie kiezen, waarbij je elke dag dezelfde mini doet. Voor je het weet wordt het een nieuwe gewoonte! Als je wilt kun je meerdere series tegelijk doen.

Een streak is het aantal aaneengesloten dagen waarop je minimaal één mini hebt gedaan.

Je kunt een mini heel makkelijk aan je agenda toevoegen.

  • Kies een mini die ingepland staat. Kies je een mini uit ‘Ontdek’, dan moet je die eerst toevoegen aan je planner.
  • Tik op de 3 puntjes rechtsboven de mini.
  • Selecteer “zet in je agenda”.

Is het niet gelukt en krijg je een error? Wellicht ligt dit aan de settings. Heb je een Android en krijg je een error notificatie? Pas dan je machtigingen aan onder “Instellingen > Apps > Actify > Machtigingen > Agenda autorisatie”.

Het doel dat je kiest helpt de Actify coach om suggesties te geven voor jouw series en mini’s. Je kunt maar één doel tegelijk kiezen, omdat dit je helpt om te focussen. Dus stap voor stap je gezondheid verbeteren en niet alles tegelijk.

Ga naar ‘Mijn profiel’ en scroll omlaag. Tik op ‘Mijn doel’ en pas je doel aan.

Om de stappenteller van Actify te gebruiken, heb je de Actify-app aan Apple Gezondheid, Google Fit of een wearable gekoppeld. Actify gebruikt deze databronnen voor het ophalen van jouw stappenaantal. Soms duurt het wat langer om je stappen te synchroniseren.

Heb je het idee dat jouw stappen nog steeds niet juist getoond worden in de Actify-app? Dan is er een kans dat Actify, je telefoon of je wearable een update nodig heeft. Door te updaten zorg je ervoor dat de stappenteller weer goed werkt. Een update voor het besturingssysteem van jouw telefoon vind je onder systeem instellingen’. De Actify-app kun je updaten via de Google Play Store of App Store.

Als je jouw smartwatch of sporthorloge aan Actify koppelt, kan de app meer gezondheidsgegevens met je delen. Op dit moment werken wij aan app-verbeteringen die van deze mogelijkheid gebruiken maken. Zodra er nieuwe functies beschikbaar zijn, stellen we onze gebruikers op de hoogte!

Wanneer je meer dan 1 app of wearable aan Actify koppelt, kan Actify je stappen niet goed registreren. Hierdoor is de kans groot dat het stappenaantal niet klopt. Zorg dat je bij ‘Mijn koppelingen’ slechts 1 koppeling activeert om dit probleem op te lossen.

De meeste mini’s in de Actify app zijn gebaseerd op onderzoek van verschillende wetenschappelijke en medische instanties. Uit deze onderzoeken halen we acties die een aangetoonde bijdrage leveren aan je gezondheid. Bijvoorbeeld meer groente eten of beter slapen. Er zijn ook mini’s die gaan over jezelf goed voelen. Bij deze mini’s is het aan jou om te ontdekken wat goed past.

Actify volgt de onderzoeken van verschillende wetenschappelijke en medische instanties. We baseren de gezonde feiten dus op aangetoond betrouwbare onderzoeken en bronnen.

Je kunt de Actify-app gratis gebruiken.

Je kunt dit opvragen per e-mail via info@actify.nl. Wij controleren of jouw e-mailadres gelijk is aan het e-mailadres wat bij ons bekend is en delen vervolgens jouw profielgegevens.

Dit kunnen wij niet, maar via ‘mijn profiel’ kun je jouw gegevens eenvoudig zelf aanpassen of je account verwijderen.

Om van de apps gebruik te maken en deze te kunnen laten functioneren, heeft Actify jouw gegevens nodig. Wil je bezwaar maken tegen het verwerken van jouw gegevens? Stuur ons een e-mail via info@actify.nl.

Welke gegevens gebruiken wij?

Bij het gebruik van onze app vragen wij om je naam, emailadres en doel. Tijdens het gebruik van onze app verwerken wij de behaalde resultaten van jouw activiteiten, jouw contactmomenten met Actify en jouw gesprekken met de persoonlijke coach. Deze gegevens kwalificeren wij als gezondheidsgegevens.

Login op ‘mijn profiel’, daar kun je je profiel verwijderen.

Overdragen naar een andere organisatie kunnen wij niet, wel kunnen wij de data met jou delen. Zodat jij ze zelf kunt overdragen. Stuur een e-mail met je verzoek naar info@actify.nl.

Geef via info@actify.nl aan welke gegevens je wilt verwijderen. De klantenservice van Actify neemt contact met je op zodra de gegevens verwijderd zijn.