Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden
Vergoeding 2022
Software telecommunicatie voor doven en slechthorende om te kunnen bellen. Via de computer of telefoon is het mogelijk te bellen met tekst-, spraak- en beeld ondersteuning. U krijgt hiervoor een vergoeding bij Zilveren Kruis.
Bekijk de vergoedingen van 2025Vergoeding en voorwaarden
Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Basis Plus Module | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Aanvullend 1 Ster | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Aanvullend 2 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Aanvullend 3 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.
Vergoeding en voorwaarden
Opbouw vergoeding
Basisverzekering | 100% |
Aanvullend 4 sterren | geen extra vergoeding |
Eigen risico |
U betaalt geen eigen risico Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico. |
Collectiviteitsvoordeel via Verus |
U ontvangt geen extra vergoeding voor Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden |
De vergoeding is voor mensen die
- doof of slechthorend zijn
Wat krijgt u vergoed?
- Een abonnement voor telecommunicatie software
Wat krijgt u niet vergoed:
- de telefoon
- tablet of computer
U heeft een aanvraag met motivatie nodig
In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.
U heeft alleen toestemming nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier
Kiest u voor een leverancier waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan heeft u vooraf toestemming nodig.
Moet uw hulpmiddel vervangen of gerepareerd worden?
Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.
Waar kunt u terecht?
U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.