Uw betalingsregeling bij Zilveren Kruis, zo geregeld!

Kunt u een keer niet betalen? Dat is helemaal niet erg! Samen vinden we wel een oplossing. Eén daarvan is het afsluiten van een betalingsregeling. U betaalt dan iedere maand een deel van de rekening af.

Handen houden een smartphone vast

U wilt een betalingsregeling aanvragen

Kreeg u een rekening? En kunt u die niet in 1 keer betalen? Dat overkomt iedereen wel eens. We bieden verschillende oplossingen hiervoor. Eén daarvan is het afsluiten van een betalingsregeling. Zo kunt u de rekening in delen betalen. Dat kan voor premie, voor zorgkosten (eigen bijdrage/eigen risico) of voor allebei.

  • Uw betalingsregeling is zonder extra kosten
  • Het afsluiten van een betalingsregeling heeft geen gevolgen voor uw verzekering
  • U betaalt per automatische incasso. U geeft dan toestemming voor afschrijving van de termijnbedragen, voor de maandelijkse premie en voor eventuele zorgkosten die voor uw rekening komen (eigen risico/eigen bijdrage).
  • U betaalt minimaal € 25 per maand. Sluit u een regeling af voor zowel zorgkosten als premie? Dan is het minimale bedrag € 50.
Zo vraagt u een betalingsregeling aan

Wilt u een betalingsregeling aanvragen? Dat regelt u eenvoudig in Mijn Zilveren Kruis.

U logt veilig in met DigiD en sms-controle of DigiD app.

Lukt het niet om de regeling online aan te vragen? Bel ons gerust.

U wilt uw betalingsregeling veranderen

Misschien vindt u het termijnbedrag dat u per maand betaalt, te hoog. Of kunt u juist extra aflossen. Het kan ook zijn dat u graag een rekening aan uw bestaande regeling wil toevoegen. Wilt u iets veranderen aan uw betalingsregeling? Een nieuwe regeling zorgkosten kunt u zelf toevoegen in Mijn Zilveren Kruis. Voor andere vragen kunt u ons bellen.

Uw betalingsregeling is gestopt

  1. Wij stoppen uw betalingsregeling. Hierover krijgt u bericht. U heeft dan 2 weken tijd om te betalen.

  2. Als uw regeling mislukt, kunt u niet zomaar een nieuwe betalingsregeling aanvragen.
  1. Kreeg u een 1e, 2e of 3e herinnering voor het bedrag waar u de regeling voor afsloot? Kijk welke gevolgen voor u van toepassing zijn. En betaal binnen 14 dagen na ontvangst van het bericht, waarin staat dat de regeling is gestopt. Daarmee voorkomt u dat de gevolgen van uw betaalachterstand ernstiger worden.

  2. Als uw betalingsregeling is mislukt, werkt een andere oplossing misschien beter voor u. U kunt niet zomaar nog eens een regeling afsluiten. Kijk eens op Geldfit.nl. Of vraag onze experts om advies.

Moeite met het betalen van rekeningen?

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Dat is vervelend en zorgt misschien voor stress. Het is belangrijk om zo vroeg mogelijk hulp te zoeken. Onze medewerkers nemen graag de tijd om samen uw persoonlijke situatie door te spreken. Ze helpen u met het kiezen van een oplossing. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Of kijk eens bij Geldfit.nl voor een onafhankelijk advies. U staat niet alleen!