AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailmanaging-contactMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokother-contactspaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrocketrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Sla navigatie over
Zilveren Kruis logo
  • Pers
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
ConsumentenZakelijkZorgaanbieders
  • Pers
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
  • Home
  • Verzekeringen

    Zilveren Kruis

    • Zorgverzekering
    • Basisverzekering
    • Aanvullende verzekering
    • Tandartsverzekering
    • Collectieve verzekering
    • Bereken premie Zilveren Kruis

    Andere verzekeringen

    • ZieZo
    • Aon Vitaal
    • Aon Asia
    • Reisverzekering
    • Autoverzekering
    • Woonverzekering
  • Vergoedingen
    • Alternatieve geneeswijzen
    • Bril en contactlenzen
    • Fysiotherapie
    • GGZ
    • Tanden
    • Bekijk alle vergoedingen
    • Eigen risico
    • Eigen bijdrage
    • Declareren
    • Bekijk alle polisvoorwaarden en reglementen
  • Zorg regelen

    Zelf zorg regelen

    • Zorgzoeker
    • ZelfZorgWijzer-app
    • Zwangerschap en geboorte
    • Alles over zorg regelen

    Hulp bij zorg regelen

    • Zorgcoach
    • Wachtlijstbemiddeling ggz
    • Wachtlijstbemiddeling zorg in het ziekenhuis
  • Betalen
    • Alles over betalen
    • Check je betaalopties
  • Gezonder leven

    Inspireer mij

    • Social minderen
    • Samen tegen huidkanker
    • Seizoensklachten
    • Magazine
    • Financieel fit

    Bekijk ook

    • Visie op gezondheid
    • Gezonder leven

    Gezondheid en zorg

    • Community: Samen
    • Zorg regelen

    Gezond leven volhouden

    • Doe de TotaalCheck
    • Ga aan de slag met Actify
    • Gezond en Fitbundel
  • Service & Contact
    • Klantenservice
    • Wijzigen
    • Denk met ons mee
    • Opzeggen
    • Over ons
    • Klacht indienen
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
Zoeken

Klantonderzoek

Ieder jaar onderzoeken we of onze klanten tevreden zijn over ons. Zo weten we wat goed gaat en wat we beter kunnen doen. Wij willen graag dat onze service je elke keer blijft verrassen.

We doen ieder jaar mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder klanten van zorgverzekeraars in Nederland. MarketResponse voert dit onderzoek jaarlijks uit. In april ontvingen we het resultaat van het onderzoek dat begin 2023 gehouden is.

Onze dienstverlening scoort een 8 in 2023

Klanten geven onze dienstverlening een 8. Iets lager dan de 8,1 die we in 2022 kregen. Enthousiaste verzekerden geven aan weinig problemen te ervaren, al jaren klant te zijn of het gevoel te hebben bij Zilveren Kruis goed verzekerd te zijn. Daar zijn we trots op.

Contact en declaraties maken klanten enthousiast

Uit het onderzoek blijkt dat klanten het makkelijk vinden om een declaratie in te dienen. En ook over de snelheid van de uitbetaling hiervan zijn ze enthousiast. Verder zijn klanten positief over de houding en het gedrag van medewerkers waar ze contact mee hebben.

Natuurlijk blijven we ons verbeteren

We vinden het belangrijk dat klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Daarom werken we hard aan verbeteringen. Enkele voorbeelden:

  • We helpen klanten bij een (gezondere) leefstijl. Zo bieden we de Actify app, is er de TotaalCheck en vind je in ons magazine verschillende artikelen voor een gezondere leefstijl. In 2024 introduceren we daarnaast de Gezond en Fitbundel. Hierin zitten vergoedingen die je helpen om met je gezondheid aan de slag te gaan. Denk aan voedingsvoorlichting of een slaapcursus.
  • We verbeteren contact via digitale kanalen. Denk aan onze chatbot Ziv. Daarnaast kunnen er ook vragen worden gesteld via WhatsApp.
  • Op ons platform Samen laten we klanten meepraten over wat wij beter kunnen doen. Kijk op Samen voor meer informatie.

  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
  • wijzer in geldzaken
  • pers
Zilveren Kruis is onderdeel van