Klantonderzoek

Ieder jaar onderzoeken we of onze klanten tevreden zijn over ons. Zo weten we wat goed gaat en wat we beter kunnen doen. Wij willen graag dat onze service je elke keer blijft verrassen.

We doen ieder jaar mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen® is een onderzoek onder klanten van zorgverzekeraars in Nederland. MarketResponse voert dit onderzoek jaarlijks uit. In april ontvingen we het resultaat van het onderzoek dat begin 2023 gehouden is.

Onze dienstverlening scoort een 8 in 2023

Klanten geven onze dienstverlening een 8. Iets lager dan de 8,1 die we in 2022 kregen. Enthousiaste verzekerden geven aan weinig problemen te ervaren, al jaren klant te zijn of het gevoel te hebben bij Zilveren Kruis goed verzekerd te zijn. Daar zijn we trots op.

Contact en declaraties maken klanten enthousiast

Uit het onderzoek blijkt dat klanten het makkelijk vinden om een declaratie in te dienen. En ook over de snelheid van de uitbetaling hiervan zijn ze enthousiast. Verder zijn klanten positief over de houding en het gedrag van medewerkers waar ze contact mee hebben.

Natuurlijk blijven we ons verbeteren

We vinden het belangrijk dat klanten tevreden zijn over onze dienstverlening. Daarom werken we hard aan verbeteringen. Enkele voorbeelden:

  • We helpen klanten bij een (gezondere) leefstijl. Zo bieden we de Actify app, is er de TotaalCheck en vind je in ons magazine verschillende artikelen voor een gezondere leefstijl. In 2024 introduceren we daarnaast de Gezond en Fitbundel. Hierin zitten vergoedingen die je helpen om met je gezondheid aan de slag te gaan. Denk aan voedingsvoorlichting of een slaapcursus.
  • We verbeteren contact via digitale kanalen. Denk aan onze chatbot Ziv. Daarnaast kunnen er ook vragen worden gesteld via WhatsApp.
  • Op ons platform Samen laten we klanten meepraten over wat wij beter kunnen doen. Kijk op Samen voor meer informatie.