Betalen van zorg

Het betalen en regelen van zorg is de basis van wat wij doen voor onze 5,3 miljoen klanten.

Goede zorg moet niet alleen beschikbaar zijn, maar ook betaalbaar. Daarom maken we afspraken over de kosten en kwaliteit van zorg. Dat doen we met ziekenhuizen, andere zorgverleners en leveranciers van medicijnen en hulpmiddelen. Zo zorgen we dat iedereen kan rekenen op goede zorg.

We begrijpen dat zorgkosten soms veel kunnen zijn. Daarom bieden we verschillende betaalmogelijkheden aan. Denk aan het gespreid betalen van je eigen risico. En heb je moeite om je zorgkosten te betalen? Dan staan we voor je klaar. We denken met je mee en zoeken samen een oplossing. Zo kun je bijvoorbeeld je zorgkosten 30 dagen uitstellen of betalen in delen. Want jouw gezondheid is belangrijk. En daar zetten wij ons elke dag voor in.

Zorgkosten: dit moet je weten:

Wie betaalt wat?

Je betaalt elke maand je premie voor de zorgverzekering. En toch betaal je soms zelf zorgkosten. Hoe zit dat?

Hoe is de premie opgebouwd?

Elk jaar bepalen we de premie van je zorgverzekering. Dat is best ingewikkeld, maar we leggen het je graag uit.

Betalen zoals het jou uitkomt

Heb je een rekening van ons ontvangen of verwacht je er binnenkort een? Je hebt verschillende opties om deze te betalen.

Vandaag gedeclareerd, binnen 1 werkdag op je rekening

De meeste zorgverleners declareren jouw zorg direct bij ons. Jij hoeft dan niks te doen. Je ontvangt een declaratieoverzicht zodat je precies weet welke kosten wij verwerkt hebben. Soms krijg je zelf ook een nota van een zorgverlener. Die kun je bij ons indienen via de Zilveren Kruis app. Je ontvangt het geld van verzekerde zorg de volgende dag op je rekening.
Download de Zilveren Kruis-app