Header verzekeringsraad

Onze Verzekerdenraad

Wij horen graag van verzekerden wat zij belangrijk vinden. Daarbij is onze Verzekerdenraad onmisbaar. In gesprek met de directie denkt de Verzekerdenraad mee over uiteenlopende onderwerpen. Onderwerpen waar de directie vragen over heeft. En onderwerpen die de Verzekerdenraad zelf aandraagt.

De stem van onze verzekerden

De Verzekerdenraad bestaat uit 20 leden. Samen vormen zij een goede afspiegeling van al onze verzekerden. Ongeveer 8 keer per jaar spreken wij met elkaar. Bijvoorbeeld over ons zorginkoopbeleid, veranderingen in onze producten, de inzet van online gezondheidszorg en de afhandeling van klachten.

Verbeterideeën van verzekerden

De verzekerdenraad vindt het heel belangrijk dat verzekerden hun suggesties goed kunnen delen met Zilveren Kruis. En dat zij ook horen wat er met deze suggesties gebeurt en waarom. Onder meer daarover heeft de Verzekerdenraad afspraken met Zilveren Kruis gemaakt, die zijn vastgelegd in een regeling.

Heb je als verzekerde een wens om onze klantcommunicatie of onze afspraken met zorgverleners te verbeteren? Deel hem dan via Samen. Hier laten we je ook weten wat we met de wensen doen. Deel je jouw wens liever als je in gesprek bent met een van onze medewerkers bijvoorbeeld aan de telefoon? Dat kan natuurlijk ook.

‘Wij zijn niet alleen de stem van de verzekerden. Maar ook de ogen en oren’

Willeke de Weerd is lid van de Verzekerdenraad van Zilveren Kruis:

We hebben echt de vrijheid om uit eigen ervaring nieuwe perspectieven aan te dragen. Zo weet ik vanuit mijn omgeving hoeveel druk er op de familie ligt als iemand zorg nodig heeft. Dat ik dat perspectief kan inbrengen in de Verzekerdenraad is voor mij heel waardevol.

‘Onze mening doet er echt toe binnen Zilveren Kruis’

Na elke bijeenkomst horen en lezen wij terug hoe waardevol onze input is en wat ermee is gedaan, zegt Eduard Leutscher.

‘Dat geeft mij het gevoel dat onze mening er echt toe doet. Daarnaast krijg ik door mijn deelname veel meer inzicht in wat Zilveren Kruis doet om de zorgkosten te beheersen en de kwaliteit van de zorg door innovatieve projecten verder te verbeteren.’