Software telecommunicatie voor doven en slechthorenden
Vergoeding 2025

Software telecommunicatie voor doven en slechthorende om te kunnen bellen. Via de computer of telefoon is het mogelijk te bellen met tekst-, spraak- en beeld ondersteuning. Bij Ziezo krijgt u een vergoeding voor software telecommunicatie voor doven en slechthorenden.

Bekijk de vergoedingen van 2024

Vergoeding en voorwaarden

Kies uw pakket en bekijk de vergoedingen en voorwaarden die bij uw pakket horen.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

ZieZo Basisverzekering

100%

Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

ZieZo Basisverzekering

100%

ZieZo Aanvullend 1geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Vergoeding en voorwaarden

Opbouw vergoeding

ZieZo Basisverzekering

100%

ZieZo Aanvullend 2geen extra vergoeding
Eigen risico U betaalt geen eigen risico

Kiest u voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt u wel eigen risico.

U krijgt minder vergoed bij een niet-gecontracteerde zorgverlener

Met een niet-gecontracteerde zorgverlener of leverancier hebben wij geen afspraken. Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan krijgt u meestal minder vergoed.

Voor wie is de vergoeding?

Voor mensen die doof of slechthorend zijn.

Wat krijgt u vergoed?

Een abonnement voor telecommunicatie software.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • de telefoon
  • tablet of computer

U heeft een aanvraag met motivatie nodig

In de aanvraag staat waarom u de software nodig heeft. Vraag dit aan uw KNO arts of Audiologisch centrum. Met de aanvraag met motivatie kunt u direct contact opnemen met een leverancier. De leverancier beoordeelt uw aanvraag.

U heeft vooraf toestemming van ons nodig bij een niet-gecontracteerde leverancier

Kiest u voor een zorgverlener waar wij afspraken mee hebben gemaakt? Dan heeft u vooraf geen toestemming van ons nodig. . Kiest u voor een niet-gecontracteerde zorgverlener? Dan heeft u vooraf toestemming van ons nodig.

Moet uw hulpmiddel gerepareerd of vervangen worden?

Neem dan contact op met de leverancier van uw hulpmiddel.

Waar kunt u terecht?

U kunt naar een leverancier van telecommunicatie software. U vindt gecontracteerde zorgverleners in onze Zorgzoeker.

Waar kunnen wij je mee helpen?

Komt u er zelf niet uit?

Chatbot Ziv geeft 24/7 antwoord op uw vergoedingsvragen in de Zilveren Kruis-app.