Vanaf 2022 Bouwzorgverzekering Zilveren Kruis exclusief voor leden Bouwend Nederland

09-09-2021

Donderdag 9 september 2021 ondertekenden Fries Heinis, algemeen directeur Bouwend Nederland en directeur Zilveren Kruis Jan-Willem Evers een contract waarmee een collectieve aanvullende bouwzorgverzekering vanaf januari 2022 exclusief beschikbaar is voor leden van Bouwend Nederland. Werken in de bouw brengt namelijk specifieke zorgbehoeften met zich mee. Speerpunten van de verzekering zijn bijvoorbeeld fysieke gezondheid, onregelmatig werken en werken met (chemische) stoffen.

Na een jarenlange samenwerking introduceren beide organisaties vanaf januari 2022 de compleet nieuwe aanvullende verzekering Bouw Extra, speciaal voor leden van Bouwend Nederland. Bouwend Nederland ontwikkelde deze nieuwe aanvullende verzekering in nauwe samenwerking met Aon.
Leden van Bouwend Nederland die al gebruik maken van de huidige aanvullende zorgverzekering gaan automatisch over naar Bouw Extra. Naast het vernieuwde aanbod van Zilveren Kruis zijn er dit jaar ook branchespecifieke collectieve afspraken gemaakt met De Friesland. Deze zorgverzekeraar heeft een sterke positie in het noorden van het land.

Jan-Willem Evers, Zilveren Kruis: “De afgelopen jaren hebben we met Bouwend Nederland gezondheid dichterbij gebracht voor veel werknemers. Met deze nieuwe sectorspecifieke verzekering bieden we vergoedingen die precies aansluiten bij het werk. Een mooi gezamenlijk resultaat van data-analyses, gesprekken met medewerkers, leidinggevenden en zorgrapporten.”

“Bouwend Nederland is blij dat onze leden exclusief gebruik kunnen maken van deze aanvullende verzekering. We spelen hiermee graag in op de veel voorkomende zorgvragen van onze leden in de bouw- en infrasector,” benadrukt Fries Heinis. “Zij kunnen door hun lidmaatschap gebruikmaken van een breed pakket aan voordelen. 50% van onze leden verdient hun volledig contributie zelfs terug met deze ledenvoordelen.”

Lid worden en gebruik maken van de voordelen?

Bent je nog geen lid van Bouwend Nederland en wil je toch gebruikmaken van de voordelen van het lidmaatschap? Ga dan naar bouwendnederland.nl/lid-worden
De exclusieve aanvullende verzekering Bouw Extra voor leden van Bouwend Nederland is een initiatief van zorgverzekeraar Zilveren Kruis, Bouwend Nederland en verzekeringsmakelaar Aon.