AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailmanaging-contactMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokother-contactspaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrocketrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Navigatie overslaan
Zilveren Kruis logo
  • Pers
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
ConsumentenZakelijkZorgaanbieders
  • Pers
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
  • Home
  • Verzekeringen

    Zilveren Kruis

    • Zorgverzekering
    • Basisverzekering
    • Aanvullende verzekering
    • Tandartsverzekering
    • Collectieve verzekering
    • Bereken premie Zilveren Kruis

    Andere verzekeringen

    • ZieZo
    • Aon Vitaal
    • Aon Asia
    • Reisverzekering
    • Autoverzekering
    • Woonverzekering
  • Vergoedingen
    • Alternatieve geneeswijzen
    • Bril en contactlenzen
    • Fysiotherapie
    • GGZ
    • Tanden
    • Bekijk alle vergoedingen
    • Eigen risico
    • Eigen bijdrage
    • Declareren
    • Bekijk alle polisvoorwaarden en reglementen
  • Zorg regelen

    Zelf zorg regelen

    • Zorgzoeker
    • ZelfZorgWijzer-app
    • Zwangerschap en geboorte
    • Alles over zorg regelen

    Hulp bij zorg regelen

    • Zorgcoach
    • Wachtlijstbemiddeling ggz
    • Wachtlijstbemiddeling zorg in het ziekenhuis
  • Betalen
    • Alles over betalen
    • Check je betaalopties
    • Mijn betaalgegevens wijzigen
  • Gezonder leven

    Inspireer mij

    • Social minderen
    • Samen tegen huidkanker
    • Seizoensklachten
    • Magazine
    • Financieel fit

    Bekijk ook

    • Visie op gezondheid
    • Gezonder leven

    Gezondheid en zorg

    • Community: Samen
    • Zorg regelen

    Gezond leven volhouden

    • Doe de TotaalCheck
    • Ga aan de slag met Actify
    • Gezond en Fitbundel
  • Service & Contact
    • Klantenservice
    • Wijzigen
    • Denk met ons mee
    • Opzeggen
    • Over ons
    • Klacht indienen
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Zorgaanbieders
Zoeken
Laura de Kinkelder
Laura de Kinkelder

Samen denken over digitale klantbediening

Geplaatst op 2 december 2025 | Een artikel als onderdeel van Blogs | 2 minuten lezen
Op dinsdag 18 november komt de Verzekerdenraad weer bij elkaar in Zeist. Het onderwerp van deze vergadering: Digitale klantbediening. Hoe maken we zelf dingen regelen makkelijker én persoonlijker?

2 vragen om over na te denken

We spreken over 2 interessante vragen:

Dilemma 1:

Wat moet een goede voicebot kunnen voordat we die inzetten voor klanten? Sommige leden zien kansen om het persoonlijker te maken. Bijvoorbeeld door verschillende talen, accenten en een natuurlijke manier van praten. Ik vind het leerzaam om te zien hoe ver de techniek al is.

Dilemma 2:

Stel dat je in de app geen menu’s of tegels ziet, maar één zoekbalk met de vraag: ‘Waar kan ik je vandaag mee helpen?’ Een aantal leden vindt dit handig. Zelf zoek ik liever op een website naar informatie. Dan leer ik vaak meer dan alleen het antwoord waar ik voor kwam. Andere leden vinden een zoekbalk in de app juist een mooie toevoeging.

Privacy en vertrouwen

Bijna alle leden vragen aandacht voor privacy. Hoe zorgen we dat AI veilig en betrouwbaar blijft? De meningen lopen uiteen. Dat maakt het gesprek juist waardevol. We hebben allemaal een andere achtergrond en ervaring. Samen geven we Zilveren Kruis een compleet beeld van wat er speelt bij verzekerden.

Waarom dit belangrijk is

Digitale oplossingen kunnen het contact makkelijker maken. Maar ze moeten wél passen bij wat verzekerden willen en nodig hebben. Daar denken wij als Verzekerdenraad graag over mee.

Achter de schermen

Ik ben al 6 jaar lid van de Verzekerdenraad. Sinds dit jaar heb ik extra verantwoordelijkheden gekregen. Zo ben ik lid van 2 commissies:

Agendacommissie

2 weken voor elke vergadering bespreken we digitaal het programma. Welke onderwerpen komen aan bod? Welke vragen leven bij medewerkers? Zo zorgen we dat de agenda aansluit bij wat belangrijk is voor verzekerden.

Communicatiecommissie

Deze commissie richt zich op goed laten zien wat we doen. Hoe informeren we verzekerden over ons werk? En hoe geven we feedback op communicatie van Zilveren Kruis?

Deel dit artikel via:

<Dit nog aanpassen>
  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
  • wijzer in geldzaken
  • pers
Zilveren Kruis is onderdeel van