Reactietermijnen
Premieberekening en beantwoording van vragen
- Online premieberekening: direct beschikbaar. De premieberekening kunnen wij direct per e-mail sturen.
Nieuwe verzekering en wijziging bestaande verzekering
U kunt op de volgende wijze een nieuwe verzekering bij ons aanvragen of een wijziging aan ons doorgeven:
- Via onze website
- Schriftelijk
- Telefonisch
Aanmeldingen en wijzigingen die u via onze website doet, bevestigen wij direct. De nieuwe polis sturen wij u binnen 5 werkdagen toe.
Verstrekken van verzekeringstechnische informatie
- Telefonisch gestelde vragen beantwoorden wij direct.
Een kopie polisblad sturen wij binnen 10 werkdagen. U kunt uw verzekering en de gemaakte kosten ook bekijken via Mijn Zilveren Kruis, uw persoonlijke pagina binnen de website van Zilveren Kruis.
Machtigingen
Voor sommige behandelingen, hulp- of geneesmiddelen heeft u schriftelijke toestemming van ons nodig om uw zorgkosten te kunnen declareren. We noemen dit een machtiging. Bij een machtiging controleren wij voordat u aan de behandeling begint of u recht heeft op een vergoeding. Vraagt u vooraf geen machtiging aan, dan kan het gebeuren dat u achteraf te horen krijgt dat de kosten niet worden vergoed. Hoe u een machtiging aanvraagt, verschilt per vergoeding. Wij reageren binnen 7 werkdagen op uw machtigingsaanvraag.
Rekeningen
U kunt op de volgende wijze een rekening aan ons doorgeven:
- Via onze website (Mijn Zilveren Kruis of app)
- Schriftelijk
Rekeningen betalen wij binnen 10 werkdagen (betaalbaarstelling aan de bank). Declareert u online? Dan krijgt u de volgende werkdag uw vergoeding. Voor buitenlandse rekeningen hebben wij wat meer tijd nodig.
Klachtbehandeling
Klachten kunt u als volgt bij ons indienen:
- Telefonisch
- Schriftelijk
- Via het contactformulier
- Via e-mail
Wij reageren binnen 5 werkdagen na ontvangst inhoudelijk op uw klacht.
Als het ons niet lukt om binnen de genoemde termijnen te reageren, dan ontvangt u van ons bericht (telefonisch, per e-mail of per brief) met daarin de nieuwe reactietijd