Visie en beleid

Zorg dichterbij mensen en bij voorkeur digitaal en thuis. Zo brengen wij gezondheid dichterbij voor iedereen.
Zilveren Kruis’ strategische thema's zijn voor de komende drie jaar herijkt. Onze visie ‘Gezondheid dichterbij voor iedereen’ is gelijk gebleven, maar er is meer focus aangebracht. Vanuit een brede kijk op gezondheid stimuleren en helpen we klanten om gezonder te leven en te werken en daarmee gezondheid letterlijk dichterbij te brengen. En als verzekerden zorg nodig hebben, dan zorgen we ervoor dat ze die zoveel mogelijk in hun vertrouwde omgeving ontvangen: ‘Zorg dichterbij’.

Zorg dichterbij

Om de zorg voor onze klanten ook in de toekomst kwalitatief hoogwaardig, toegankelijk en betaalbaar te houden, moet er iets veranderen. We zien ook kansen.

Lees meer over zorg dichterbij

Innovatie

Innovaties die we stimuleren sluiten aan bij onze strategie Zorg dichterbij. Focus ligt daarbij op het verplaatsen van zorg naar de thuissituatie. Nieuwe technologie maakt behandelingen minder ingrijpend.

Lees meer over innovatie

Kwaliteit

Verbeteren van kwaliteit van zorg en inzicht voor klanten blijven speerpunten. Voor onze klanten borgen wij de basiskwaliteit in de contracten met zorgaanbieders.

Lees meer over kwaliteit
Olivier Gerrits, directeur Zorginkoop
Laten we van de crisis een kans maken.

Olivier Gerrits, directeur Zorginkoop, maart 2021

Lees het verhaal van Olivier

Uw inkoopbeleid

Bekijk hier het beleid voor uw zorgsoort. Of andere inkooponderwerpen die mogelijk interessant voor u zijn. Zilveren Kruis koopt ook zorg in voor FBTO, Interpolis, De Friesland en Pro Life. Ons zorginkoopbeleid is daarom ook van toepassing voor deze labels.