Payment plan

Did you receive a bill? For your excess for example? Or for your outstanding premium? Maybe you are unable to pay it in 1 go. Don’t worry just apply for a payment plan and pay the bill in instalments. It’s already available from € 50 and doesn’t cost you any extra.

These are the rules

  • You pay per month by direct debit
  • You don’t have an outstanding amount elsewhere such as a collection agency
  • We can debit on the agreed date. Otherwise the payment plan will stop
Arrange a payment plan in Mijn Zilveren Kruis
Arrange a payment plan (in Dutch only)
Log in with the DigiD-app or SMS code. Find out more about DigiD.

U wilt uw betalingsregeling veranderen

Misschien vindt u het termijnbedrag dat u per maand betaalt, te hoog. Of kunt u juist extra aflossen. Het kan ook zijn dat u graag een rekening aan uw bestaande regeling wil toevoegen. Wilt u iets veranderen aan uw betalingsregeling? Een nieuwe regeling zorgkosten kunt u zelf toevoegen in Mijn Zilveren Kruis. Voor andere vragen kunt u ons bellen.

Zo bereikt u ons

088 462 11 00

Heeft u vragen? Bel ons gerust. Wij helpen u graag.

Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00
Zaterdag van 09.00 uur tot 13.00

Uw betalingsregeling is gestopt

  1. Wij stoppen uw betalingsregeling. Hierover krijgt u bericht. U heeft dan 2 weken tijd om te betalen.

  2. Als uw regeling mislukt, kunt u niet zomaar een nieuwe betalingsregeling aanvragen.
  1. Kreeg u een 1e, 2e of 3e herinnering voor het bedrag waar u de regeling voor afsloot? Kijk welke gevolgen voor u van toepassing zijn. En betaal binnen 14 dagen na ontvangst van het bericht, waarin staat dat de regeling is gestopt. Daarmee voorkomt u dat de gevolgen van uw betaalachterstand ernstiger worden.

  2. Als uw betalingsregeling is mislukt, werkt een andere oplossing misschien beter voor u. U kunt niet zomaar nog eens een regeling afsluiten. Kijk eens op Geldfit.nl. Of vraag onze experts om advies.

Moeite met het betalen van rekeningen?

Soms stapelen rekeningen zich op en bent u het overzicht kwijt. Dat is vervelend en zorgt misschien voor stress. Het is belangrijk om zo vroeg mogelijk hulp te zoeken. Onze medewerkers nemen graag de tijd om samen uw persoonlijke situatie door te spreken. Ze helpen u met het kiezen van een oplossing. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Of kijk eens bij Geldfit.nl voor een onafhankelijk advies. U staat niet alleen!