Get a payment plan with Zilveren Kruis

You want to request a payment plan
Did you receive a bill you can’t pay all at once? It can happen to anyone. We have various solutions if this occurs. One of the options is getting a payment plan. This allows you to pay your bill in instalments. You can do this for your premium, your healthcare costs (personal contribution/mandatory excess) or for both.
- A payment plan has no additional costs
- Getting a payment plan has no consequences for your insurance
- You pay using direct debit. You give us permission to deduct the instalment payments from your bank account, as well as the monthly premium and potential healthcare costs that are for you to settle (personal contribution/mandatory excess).
- You pay a minimum of € 25 a month. Is the payment plan for both your healthcare costs and your premium? Then the minimum is € 50 a month.
Arrange a payment plan in Mijn Zilveren Kruis
Administrator, curator or budget manager?
Please visit the page with information on requesting a payment plan for your client (in Dutch only).
Want to change your payment plan?
Maybe the amount you pay per installment is too high. Or you are in a position to pay more. It can also occur that you want to add a bill to an existing payment plan. Do you want to change something about your payment plan? You can add any new plan yourself at Mijn Zilveren Kruis (in Dutch only). Give us a call if you have any other questions.
Your payment plan has stopped
Vervelend dat wij uw betalingsregeling moesten stoppen. Kreeg u een 1e, 2e of 3e herinnering voor het bedrag waar u de regeling voor afsloot? Kijk welke gevolgen dit voor u heeft. Vanaf het moment dat u hierover bericht van ons kreeg, heeft u 2 weken de tijd om te betalen. Daarmee voorkomt u dat de gevolgen van uw betaalachterstand ernstiger worden.
Trouble paying your bills?
Sometimes bills pile up and you lose sight what needs paying. Having payments be late can be stressful. If this happens, please reach out to us as soon as possible. You are not alone. Our employees are happy to review your situation with you and help you find a solution. Our help doesn’t cost anything.Komt de afschrijving voor premie er aan? Of heeft u een rekening voor zorgkosten ontvangen? Misschien komt de betaling deze keer niet uit. De betaling uitstellen of betalen in delen geeft u misschien meer lucht.
Heeft u achterstand met het betalen van uw premie? Dan kunt u uw verzekering niet opzeggen. Overstappen naar een andere verzekeraar is dan niet toegestaan. Dit is wettelijk geregeld. Verzekeraars wisselen gegevens met elkaar uit over betalingsachterstand. Zo kunnen ze de wettelijke regeling uitvoeren. Bent u voor 1 januari bij met betalen? Dan kunt u wel opzeggen.
Reach out to us
Any questions? Give us a call.
Business days from 8.00 until 20.00
Saturday from 9.00 until 13.00