AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokpaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Navigatie overslaan
Zilveren Kruis logo
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
ConsumentenZakelijkGemeentenZorgkantoorOver onsPers
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
  • Home
  • Zorgsoorten
    • Extramurale farmacie
    • Fysiotherapie
    • Geestelijke gezondheidszorg
    • Hulpmiddelen
    • Mondzorg
    • Alle zorgsoorten
  • Visie en zorgtransformatie
    • Samen kan het beter
    • De kracht van uw regio
    • Goede voorbeelden
    • Financiering van innovatie
    • Visie en zorgtransformatie
  • Declaraties
    • Afwijsredenen bij declareren
    • Merken & UZOVI-codes
    • Vergoedingen consumenten
    • Verrekeningen
    • Over declareren
    • Naleving & Controle
    • Spiegelinformatie
    • Zorg bij tijdelijk verblijf in Nederland
  • Contact
    • Wijziging doorgeven
    • AGB-code wijzigen
    • IBAN doorgeven of wijzigen
    • Document uploaden
    • Neem contact met ons op
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Gemeenten
  • Zorgkantoor
  • Over ons
  • Pers
Zoeken
""

Contracteerprocedure

Inkoopbeleid Organisatie & Infrastructuur 2026-2027

Versie: 1.0
Datum: 1 april 2025

Download als pdf

Inkoopbeleid Organisatie & Infrastructuur 2026-2027 (pdf)

Lees in dit hoofdstuk over de contracteerprocedure

En lees stapsgewijs hoe de contractering in zijn werk gaat.

Wij publiceren ons inkoopbeleid op 1 april en u kunt daarop reageren

Heeft u een vraag over ons inkoopbeleid Organisatie & Infrastructuur (O&I) 2026-2027, staan er onduidelijkheden in of bent u het oneens met het inkoopbeleid? Kijk voor alle contactmogelijkheden op zilverenkruis.nl/zorgaanbieders/contact.

We maken inkoopafspraken op basis van een O&I regioplan voor 2026-2027

U beschrijft in het regioplan waar de regio-organisatie voor staat (missie), welke doelen u nastreeft (visie) en hoe u deze doelen gaat bereiken (strategie). U onderbouwt deze onderdelen waaruit blijkt dat de gekozen richting het meest aansluit op de behoefte van de regio. Rondom het opstellen van het regioplan zijn de regio-organisatie en de betrokken zorginkoper met elkaar in gesprek.

In het regioplan staan de activiteiten, resultaten en kosten beschreven

In bijlage 1 leest u over de onderwerpen waarbinnen u afspraken maakt. In de uitwerking stelt u een kosten-batenanalyse op waarin de kosten en de baten (financieel, kwaliteit) staan beschreven. De gevraagde bekostiging maakt u transparant, zodat duidelijk is wat de kosten van de afzonderlijke onderdelen zijn (personeel, huisvesting, ICT, etc.). Wij kijken of de begrote kosten realistisch zijn (in vergelijking met andere regio’s bijvoorbeeld) en of de kosten opwegen tegen de verwachte baten.

Uiterlijk 6 september 2025 dient u het regioplan met een begroting in

Na ontvangst van het regioplan beoordeelt uw zorginkoper het regioplan aan de hand van een beoordelingskader. Uiterlijk 3 weken na indiening krijgt u een reactie van ons. Als het plan niet (volledig) voldoet, krijgt u het plan voorzien van feedback terug voor aanpassing. Uw zorginkoper maakt met u een afspraak over de termijn waarop u in dat geval een aangepast plan indient.

U legt de overeenkomst digitaal vast in het Zorginkoopportaal van VECOZO

U maakt de inkoopafspraken met uw zorginkoper. Na overeenstemming worden de tarieven vastgesteld en op basis daarvan ronden we de overeenkomst af in het Zorginkoopportaal van VECOZO. U ontvangt daarvoor een uitnodiging per e-mail.

Zorg die wij inkopen
Planning en termijnen



Sterke, toekomstbestendige huisartsenzorg

We vinden het belangrijk dat iedereen een eigen huisarts heeft. Maar dat is niet meer vanzelfsprekend. Dat vraagt om een sterke toekomstbestendige huisartsenzorg.

Lees onze visie op huisartsenzorg
  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
Zilveren Kruis is onderdeel van