AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailmanaging-contactMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokother-contactspaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Sla navigatie over
Zilveren Kruis logo
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
ConsumentenZakelijkGemeentenZorgkantoorOver onsPers
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
  • Home
  • Zorgsoorten
  • Visie en zorgtransformatie
    • Samen kan het beter
    • Goede voorbeelden
    • Financiering van innovatie
    • Visie en zorgtransformatie
  • Declaraties
    • Afwijsredenen bij declareren
    • Merken & UZOVI-codes
    • Vergoedingen consumenten
    • Over declareren
    • Naleving & Controle
    • Spiegelinformatie
    • Zorg bij tijdelijk verblijf in Nederland
  • Contact
    • Wijziging doorgeven
    • IBAN doorgeven of wijzigen
    • Neem contact met ons op
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Gemeenten
  • Zorgkantoor
  • Over ons
  • Pers
Zoeken

Zo ziet een restitutienota eruit

Bekijk wat allemaal op een restitutienota voor wijkverpleging moet staan. Als u alle gegevens die wij nodig hebben op uw nota zet, dan kunnen wij de nota in 1 keer goed afhandelen.

Zorgt u voor de juiste opmaak?

Voor een snelle verwerking is het belangrijk dat uw nota dezelfde opmaak heeft als de voorbeeldnota van Vektis. Controleer goed of u de juiste notatie en koppeltekens gebruikt. Zo kunnen wij uw nota direct verwerken zonder vertraging. De opmaak vindt u op Document restitutienota (pdf) pagina 19.

Voorbeeldnota

Voorbeeldnota wijkverpleging (pdf)

Wilt u deze gegevens op uw nota zetten?

Gegevens zorgaanbieder

  • Naam praktijk/instelling
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en plaatsnaam
  • Telefoonnummer
  • AGB-code praktijk/instelling (8-cijferige AGB-code)

Gegevens servicebureau

(optioneel)

  • Naam servicebureau
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en plaatsnaam
  • Telefoonnummer
  • AGB-code servicebureau (8-cijferige AGB-code)


Factuur

  • Factuurnummer
  • Factuurdatum

Overige gegevens

  • Totaalbedrag
  • Rekeninggegevens
  • Betalingskenmerk
  • Softwareleverancier ID (bekijk de Vektis-codelijst)

Gegevens geadresseerde

  • Voor- en achternaam
  • Straat en huisnummer
  • Postcode en plaatsnaam

Gegevens cliënt 

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Verzekerdennummer of BSN
  • Verzekeraar
    • UZOVI-nummer en naam zorgverzekeraar


Declaratiegegevens

(elke bullet is een kolomkop)

  • Begindatum
  • Einddatum
  • Uitvoerder
    • U vermeldt de 8-cijferige AGB-code
  • Prestatie
    • 065 + prestatiecode (kolom A van prestatiecodelijst 065 van Vektis)
  • Omschrijving (kolom B van prestatiecodelijst 065 van Vektis)
  • Eenheid (5 minuten)
  • Aantal (Het aantal eenheden van 5 minuten)
  • Bedrag (€) (inclusief BTW)

Onderaan vermeldt u: door u te betalen + totaalbedrag



Leg de toestemmingsbrief naast uw factuur

  • Zet maximaal de toegekende uren op uw factuur aan de klant. In onze toekenningsbrief staan de toegekende uren per week. Declareert u per maand? Bereken dan de uren naar rato.
  • Wij machtigen vaak extra uren voor de indicatiestelling. Declareer die met het aantal eenheden dat daarvoor is toegekend. Maak daarvoor een losse regel op uw factuur met prestatiecode 1002.

Goed om te weten

  • Heeft de machtiging een einddatum halverwege de maand?
    Maak dan een nota tot die datum. Uren na die datum vergoeden wij niet.
  • Heeft de klant 2 opeenvolgende machtigingen?
    Bijvoorbeeld 1 tot en met 15 januari en 1 vanaf 16 januari? Maak dan 2 nota's. Eén voor de zorg tot en met 15 januari en 1 voor de zorg vanaf 16 januari. U mag de nota ook splitsen in 2 delen. Vermeld dan op beide delen alle verplichte gegevens declaratie zoals hierboven beschreven.


Hoe declareert u als de patiënt komt te overlijden?

U stuurt de nota naar de nabestaanden. U kunt helaas ook bij overlijden niet rechtstreeks bij ons declareren.

Veel voorkomende afwijzingen

Dit zijn veel voorkomende afwijzingen die uw patiënt op het declaratieoverzicht kan zien.

  • Machtiging maximaal aantal xxx bereikt.
    De machtiging is volledig verbruikt. Alle eenheden zijn op.
  • Wij vergoeden deze zorg alleen met een machtiging van ons. Heeft u al een aanvraag gedaan? Dan krijgt u bericht van ons.
    • Er is geen machtiging gevonden voor de declaratie. Is de machtiging wel aangevraagd? Dan is deze nog in behandeling. Na toekenning kan de nota opnieuw ingediend worden.
    • Hebben wij de machtiging al toegekend? Mogelijk komt de prestatie, zorgverlener of behandelperiode niet overeen met de gegevens in de toegekende machtiging. Oplossing: leg de toegekende machtiging naast uw factuur om te ontdekken wat er afwijkt.
  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
Zilveren Kruis is onderdeel van