AbroadaccessibilityAchmeaadditional-insuranceAddress homeAeroplanealert-questionmarkAlternative Healthapp-storeapplearrow-downarrow-leftarrow-rightarrow-upAvataraverageBallpointicons/rich/96/basic-insurancebijeenkomstBinocularsblindbonesbrainCalculatorcalendercare-use Chat chaticon-zoeChecklistchevron-rightcircle-crossIconclockIconcommunity Icon contracterenIconcross-signcrossdata-usageicons/rich/96/dental-insurancedeprecation-datediagramlogo digiddip pendirectionsdocumentDownloadeducatiefeHerkenning logoEmailerror-signeuroexclamationeyeEyesfacebookFeetfilefilmfishflagformulierFysiotheraphyIconhandshealthy-fithealthy-foodHear And Speakhistory-outlinehistoryHomehospital-crossHospitalichtusidealinfo-signinstagramlamplanguageslaptopChecklistLego Bricks Lifestyle Light Bulb Like Empty Like Full linkedinlive_streamLocation MarkerlocationlogoLoopmagicMailmanaging-contactMedicinmeditationMegaphoneMental HealthmenuminusMobileMoney Slicemost chosennew-windownokNote CrossedNote MoneyNoteNotificationsok-signokother-contactspaint-rollerPassword HidePassword Showpausepayment-cardPayment infopaymentPersonal infoPiggy Bankpillowicons/ui/16/pointer/crosspin-exclamationicons/ui/16/pointer/homeicons/ui/16/pointer/succesicons/ui/16/pointer/question-markpinplaceholderplay-outlineplay-storeplayplus-signpluspodcastPregnancyShapePrivate MessagingqrQuestion Answerquestion-markquoteReceiving MoneyRemainingrenewrssscaleSearchsendsettingsShaking HandssheetShield CrossedshoeshoppingcartsignsSkinSmartphonespeakerspinnerster halfstarstethoscopesuccesssuggestionswipeswitch-accounttagTeethtelephonethumb-downthumb-upthumbs-uptiptogetherToolsToothTransporttrashtwitteruploadUservideowalletwarning-signwhatsappwoman-checklistyoutubeyoutube
action-block-cornerdivider-1Squareexperience-header-blockquote-cornerSquare
Navigatie overslaan
Zilveren Kruis logo
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
ConsumentenZakelijkGemeentenZorgkantoorOver onsPers
  • Consumenten
  • Gemeenten
  • Zakelijk
  • Zorgkantoor
  • Home
  • Zorgsoorten
    • Extramurale farmacie
    • Fysiotherapie
    • Geestelijke gezondheidszorg
    • Hulpmiddelen
    • Mondzorg
    • Alle zorgsoorten
  • Visie en zorgtransformatie
    • Samen kan het beter
    • De kracht van uw regio
    • Goede voorbeelden
    • Financiering van innovatie
    • Visie en zorgtransformatie
  • Declaraties
    • Afwijsredenen bij declareren
    • Merken & UZOVI-codes
    • Vergoedingen consumenten
    • Verrekeningen
    • Over declareren
    • Naleving & Controle
    • Spiegelinformatie
    • Zorg bij tijdelijk verblijf in Nederland
  • Contact
    • Wijziging doorgeven
    • Gewijzigde AGB-code doorgeven
    • IBAN doorgeven of wijzigen
    • Document uploaden
    • Neem contact met ons op
  • Consumenten
  • Zakelijk
  • Gemeenten
  • Zorgkantoor
  • Over ons
  • Pers
Zoeken

Crediteren

Heeft u een fout gemaakt? Geen probleem. U lost dit zelf op door een creditnota te sturen. Lees hoe dit precies werkt en hoe u dit het beste kunt doen.

Hoe crediteren werkt

  1. U maakt in uw declaratieprogramma een creditnota aan met de optie 'credit' in plaats van 'debet'.
  2. U verstuurt de creditnota op dezelfde manier als een gewone declaratie, via VECOZO.
  3. Wij crediteren het uitbetaalde bedrag en verrekenen deze met de eerstvolgende declaratie die u indient.
  4. U vindt bij uw volgende declaratie(s) aanvullende retourinformatie in VECOZO. Dat is het verrekenoverzicht. Lees over ons verrekenproces.

Wilt u een verrekening voorkomen?

TIP
Stuur dan uw creditregels mee in een grotere debet-declaratie.

Zo past u een declaratie aan

U gebruikte bijvoorbeeld een verkeerde aanspraakcode. Of u declareerde met een te laag tarief. Hanteer dan deze werkwijze:

  1. Controleer of het behandelingen zijn langer dan 9 maanden geleden. Zo ja, vraag eerst coulance aan en wacht op onze reactie. Zo voorkomt u afwijzingen vanwege de declaratietermijn.
  2. Doe de aanpassing het liefst in 1 declaratie: neem eerst de creditregel(s) op en daarna de debet regel(s). Dan voorkomt u verrekeningen.
  3. Kunt u de credit en de debet alleen los sturen? Stuur dan per patiënt of per maand eerst een aparte credit.
  4. Wacht tot u de retourinformatie van de credit heeft.
  5. Controleer de retourinformatie. Is de credit door ons afgewezen? Zoek dan eerst daarvoor de oplossing.
  6. Zijn alle behandelingen gecrediteerd? Stuur dan de nieuwe debet-declaratie.
  7. Houd er rekening mee dat wij de credit-declaratie verrekenen met nieuwe debet-declaraties. U vindt het verrekenoverzicht als aanvullende retourinformatie in VECOZO. Lees over ons verrekenproces.
  • disclaimer
  • privacy
  • veiligheid
  • cookies
Zilveren Kruis is onderdeel van