Huisbezoek

Elk jaar gaan we bij een aantal van onze budgethouders op huisbezoek. Dit doen we in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Tijdens een huisbezoek willen wij u graag informeren en adviseren over uw pgb. En gaan wij na of u tevreden bent over uw pgb. Ook controleren we of u uw pgb wel besteedt aan zorg die u nodig heeft. En kijken wij of uw administratie op orde is. Dit zijn voorwaarden voor een pgb.

Hoe gaat een huisbezoek in zijn werk?

Wij sturen u een brief voor het huisbezoek. U kunt dan zelf een afspraak maken voor het huisbezoek. Wij sturen u daarna een bevestiging voor het geplande huisbezoek en komen op de afgesproken dag langs. Een paar weken na het huisbezoek krijgt u een brief waarin staat wat onze bevindingen zijn.

We gaan ervan uit dat alles in orde is. In dat geval blijft u uw pgb gewoon ontvangen zoals u gewend bent. Het kan ook zijn dat uw administratie niet (helemaal) op orde is. Of dat uw zorgverlener geen goede zorg verleent. Misschien besteedt u uw pgb niet waarvoor het bedoeld is. In dat laatste geval moeten wij uw pgb stoppen en kunt u overstappen naar zorg in natura.

Heeft u een bezwaar?

Bent u het niet eens met de uitkomst van het huisbezoek? Dan kunt u daar bezwaar tegen maken. Het huisbezoek zelf is verplicht. Daar kunt u geen bezwaar tegen maken. Zonder huisbezoek kunnen wij namelijk niet controleren of u aan de voorwaarden voor een pgb voldoet.

Zo maakt u bezwaar tegen een beslissing van het Zorgkantoor

Heeft u een andere vraag?

Bel ons

038 456 78 88

Persoonlijk contact met een medewerker.
Voor al uw vragen.

Maandag tot en met vrijdag open van 8.00 tot 18.00 uur.

Neem contact op via het contactformulier

Stuur eenvoudig uw documenten:

Naar het contactformulier