Huisbezoek

Elk jaar gaan we bij een aantal van onze budgethouders op huisbezoek. Dit doen we in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Tijdens een huisbezoek willen wij u graag informeren en adviseren over uw pgb. Misschien heeft u daar nog vragen over. Ook gaan wij na of u tevreden bent over uw pgb en controleren we of u uw pgb wel besteedt aan zorg die u nodig heeft. Verder kijken wij of uw administratie op orde is.

Hoe gaat een huisbezoek in zijn werk?

Wij sturen u een brief voor het huisbezoek. U kunt dan zelf een afspraak maken voor het huisbezoek. Wij sturen u daarna een bevestiging voor het geplande huisbezoek en komen op de afgesproken dag langs. Een paar weken na het huisbezoek krijgt u een brief waarin staat wat onze bevindingen zijn.

We gaan ervan uit dat alles in orde is. In dat geval blijft u uw pgb gewoon ontvangen zoals u gewend bent. Het kan ook zijn dat uw administratie niet (helemaal) op orde is. Of dat uw zorgverlener geen goede zorg verleent. Misschien besteedt u uw pgb niet waarvoor het bedoeld is. In dat laatste geval moeten wij uw pgb stoppen en kunt u overstappen naar zorg in natura.

Heeft u een bezwaar?

Bent u het niet eens met het huisbezoek zelf of met de uitkomst daarvan? Dan kunt u daar bezwaar tegen maken.

Zo maakt u bezwaar tegen een beslissing van het Zorgkantoor

Heeft u een andere vraag?

Bel ons

038 456 78 88

Maandag t/m vrijdag

8.00 - 18.00 uur

E-mail of chat ons

We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Naar het contactformulier