Dit is ZieZo

ZieZo is de voordelige zorgverzekering van Zilveren Kruis. Wij vertellen u graag meer over Ziezo.

Dit is ZieZo

ZieZo is de voordelige zorgverzekering van Zilveren Kruis. Wij vertellen u graag meer over Ziezo.

Waarom heeft Zilveren Kruis een product als ZieZo?

Met een ZieZo zorgverzekering regel je veel zaken online. Als je kiest voor een ZieZo verzekering kies je ook voor een product waar je iets minder keuze hebt in leveranciers en zorgaanbieders. De aanvullende (tandarts)verzekeringen zijn in vergelijking met de aanvullende (tandarts)verzekeringen van Zilveren Kruis iets minder ruim. Hierdoor is de premie van de ZieZo verzekeringen zo aantrekkelijk.

Wat is het verschil tussen ZieZo Selectief en ZieZo Basis?

Bij ZieZo Selectief kun je voor niet spoedeisende zorg gebruikmaken van een beperkt aantal ziekenhuizen. Alleen bij deze geselecteerde ziekenhuizen krijg je een volledige vergoeding (let op eigen risico). Kies je voor ZieZo Basis? Dan kun je terecht bij alle ziekenhuizen in Nederland waar wij afspraken mee gemaakt hebben.

Wat is het verschil tussen ZieZo Basis en Basis Zeker van Zilveren Kruis?

Voor ZieZo Basis betaal je minder premie. Dat komt omdat je met deze zorgverzekering veel online regelt. Ook is er minder keuze in aanvullende (tand)verzekeringen, leveranciers en zorgaanbieders. Verder is alles hetzelfde.

Welke aanvullende (tand)verzekeringen heeft ZieZo?

Bij ZieZo kies je zelf tussen een aanvullende verzekering en een aanvullende tandverzekering. ZieZo Aanvullend vergoedt zorg die niet volledig is opgenomen in de basisverzekering, zoals fysiotherapie en spoedeisende hulp in het buitenland. ZieZo Tand vergoedt de meest voorkomende behandelingen voor 100%.

 

 

Een nieuwe ZieZo zorgverzekering vraag je hier aan.
Dit kan gemakkelijk online. Doe hier uiterlijk 31 december een nieuwe aanvraag. Jouw Zilveren Kruis zorgverzekering wordt dan automatisch omgezet naar ZieZo. Deze verandering kun je niet in Mijn Zilveren Kruis doen.
Nee. Er is geen mogelijkheid om een ZieZo zorgverzekering af te sluiten met collectiviteitskorting. De premie van ZieZo is al heel scherp.

Je ZieZo zorgverzekering stopt automatisch als je je ergens anders verzekert. Dit geeft je nieuwe zorgverzekeraar aan ons door. Zeg wel op voor 1 januari.

Dit kan voor het lopende jaar tot en met 31 januari. Die hele maand ben je dan gewoon verzekerd. Wijzigingen na 31 januari gaan het volgende kalenderjaar in.

Nee, omdat:

  • De premie is gebaseerd op een ZieZo totaalpakket    
  • De premie is gebaseerd op de ZieZo klantengroep    
  • Wij onduidelijkheden willen voorkomen
  • De website en onze systemen niet gebouwd zijn op deze ingewikkelde combinaties

Na het afsluiten van een nieuwe verzekering duurt het 5 werkdagen voordat je een polisblad ontvangt.

Als je nu bij Zilveren Kruis verzekerd bent, blijft jouw huidige zorgpas geldig. ZieZo heeft geen eigen zorgpas.
Neem contact met onze Klantenservice op
De premie hangt af van het door jouw gekozen pakket. Een premieberekening maak je hier.
Je kunt bij aanmelding online aangeven dat je de premie per halfjaar of jaar wilt betalen. Ga hiervoor naar het kopje "Kies uw betaaltermijn". Of je wijzigt het in Mijn Zilveren Kruis. Deze wijziging geldt nadat de periode van eerder gekozen termijn voorbij is.
Dat hangt af van het moment waarop je je verzekering afsluit. Doe je dit voor 1 december dan incasseren wij de premie van januari op de dag die jij doorgaf. Sluit je je verzekering later af, maar uiterlijk 31 december? Dan kan het zijn dat de incasso op een later moment plaatsvindt. In Mijn Zilveren Kruis zie je wanneer we de premie afschrijven.
Ben je overgestapt naar ZieZo? Wij verrekenen de premie waardoor het kan zijn dat je in één keer twee maanden premie betaalt. Je betaalt premie ook altijd een maand vooruit. Vanwege de feestdagen in december is het mogelijk dat wij de premie van januari niet in december, maar ook in januari afschrijven.
Wij proberen de wijziging in te laten gaan op de datum die je hebt aangegeven. Het kan zijn dat wij het bedrag nog 1 keer op de oude datum afschrijven. Meer informatie over het kiezen van de juiste afschrijfdatum vind je hier.
Je sluit de ZieZo zorgverzekering online af. De meeste communicatie gaat via chat, WhatsApp of social media. Je logt in met DigiD met sms-controle of de DigiD-app in Mijn Zilveren Kruis om eenvoudig je zorgzaken te regelen.
Nee, je kunt ons ook bellen op telefoonnummer: 0900 040 03 09. Contact via WhatsApp of chat gaat wel sneller, klik hier.
Dit is niet verplicht maar wel makkelijk. Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week je recepten doorgeven.
Nee, maar wel het voordeligst. Sommige hulpmiddelen als diabeteshulpmiddelen en stoma- of incontinentiemateriaal bestel je eenvoudig online bij een leverancier waarmee wij afspraken hebben. Alleen bij deze leveranciers krijg je een volledige vergoeding.
Dit is niet mogelijk. In Mijn Zilveren Kruis staan persoonlijke gegevens, die worden beschermd door met DigiD in te loggen.
Een nieuwe ZieZo zorgverzekering vraag je hier aan. Na de aanvraag hebben we een bewijsstuk nodig. Deze kun je hier uploaden.

De volgende bewijsstukken zijn geldig:

  • Een loonstrook (hierop staat je BSN-nummer, gegevens om je te identificeren, ingangsdatum dienstverband/detachering en dat je loonheffing/sociale premie afdraagt.
  • Een werkgeversverklaring (hierop staat je BSN-nummer, gegevens om je te identificeren, ingangsdatum dienstverband/detachering en dat je loonheffing/sociale premie afdraagt.    
  • Een bewijs van de Sociale Verzekeringsbank (hierop staat dat je recht hebt op een basisverzekering over de periode waar je de aanvraag voor doet, een snelle Wlz-check is niet voldoende)    

Het bewijsstuk is niet ouder dan 1 maand.

Wij zijn wettelijk verplicht om een bewijsstuk op te vragen. Zo controleren wij het recht op de Nederlandse zorgverzekering. Je hebt een bewijs van de Sociale Verzekeringsbank nodig. Zorg dat je de aanvraag op tijd doet om het bewijsstuk aan te leveren.
Je ontvangt van ons automatisch het E106/S1 formulier. Heb je deze niet ontvangen? Klik hier om een nieuw formulier aan te vragen.
Wij hebben geen officiële documenten om aan te geven dat je premie betaald hebt. Je kunt hiervoor je polisblad, samen met je bankafschriften gebruiken.
Gezinsleden zonder inkomen uit Nederland verzekeren wij niet mee. Je kunt de verzekeraar in je woonland wel vragen of zij aangemeld kunnen worden bij het CAK.
De Belastingdienst zorgt voor een DigiD. Hier kunt u een DigiD aanvragen als u in het buitenland woont.