Inschrijfprocedure
- U meldt zich voor 23 juli aan bij het Zorgkantoor met het Aanmeldformulier inkoop Wlz 2026.
U stuurt het ingevulde aanmeldformulier naar contractadministratiewlz@zilverenkruis.nl. Aanmelden kan nu al en loopt tot en met 23 juli. - Uiterlijk 27 juni krijgt u per mail de inloggegevens.
U krijgt een aparte mail met een link naar de vragenlijst in het Zorginkoopportaal voor de inschrijving. - Vanaf 1 juli opent de inschrijving via het VECOZO Zorginkoopportaal.
De inschrijving bestaat uit de vragenlijst Wlz 2026. Bij sommige vragen moet u bewijsstukken uploaden. In ons inkoopbeleid1 vindt u een overzicht van de documenten die nodig zijn. We adviseren u om voor de inschrijving te kijken welke documenten u nodig heeft. - De inschrijving stopt op 31 juli om 17.00 uur.
Vanaf 1 augustus beoordelen wij de ontvangen inschrijvingen. De voorlopige uitkomst delen wij uiterlijk 29 augustus per brief.
Na 31 juli is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Het eerst volgende moment is dan weer onze tussentijdse inschrijving, dat begin volgend jaar plaatsvindt. Heeft u vragen over de inschrijvingsprocedure? Deze kunt u uitsluitend per mail (contractadministratiewlz@zilverenkruis.nl) stellen.
1Inkoopbeleid V&V: hoofdstuk 8 en GZ en GGZ: hoofdstuk 7
Tussentijds inschrijven
Zorgaanbieders die verwachten pas in de loop van 2026 te starten, wijzen we uitdrukkelijk op de mogelijkheid om tussentijds te contracteren. Een zorgaanbieder kan slechts 1 keer tussentijds inschrijven tot uiterlijk 1 maart 2026. De voorwaarden voor contracteren en de wijze van beoordeling zijn gelijk aan die bij een reguliere inschrijving. Wij verwachten dat zorgaanbieders zich alleen aanmelden voor een tussentijdse overeenkomst, wanneer aannemelijk is dat zij in het betreffende jaar nog zorg gaan leveren.