Pilot: werkwijze wachtlijstbeheer Bij Urgent en Actief plaatsen met streefnorm vanaf 4 weken
We bellen eens per 2 weken, over meer dan 1 cliënt
Dan bellen we over uw cliënten Urgent en Actief plaatsen met een streefnorm vanaf 4 weken. Graag bespreken wij dan de cliënten waarbij de streefnorm over 1 t/m 3 weken verloopt. We bespreken dan meerdere cliënten tegelijk. Het gesprek kan daardoor langer duren. Maar wij verwachten dat dit prettiger en efficiënter werkt voor ons beide.
Per regio is er een vast aanspreekpunt
Uw regioaanspreekpunt plant graag een vaste belafspraak als u veel wachtlijstcliënten heeft. In week 26 neemt uw aanspreekpunt contact met u op om uitleg te geven en samen afspraken te maken.
Wilt u ook een vaste contactpersoon aan ons doorgeven? Door een vaste contactpersoon bij u en ons hopen wij een goede band met u op te bouwen. Tegelijk krijgen wij dan een goed beeld van hoe het wachtlijstbeheer gaat en waar wij kunnen ondersteunen.
Als u weinig wachtlijstcliënten heeft
Dan nemen wij alleen contact op als er cliënten zijn om te bespreken. Als u dat fijn vindt dan kunnen we alsnog uitleg geven en een vast belmoment en een vast contactpersoon met u afspreken.
Dit valt onder de pilot
De wachtlijststatussen en classificaties:
- Urgent plaatsen - Doorstroom Crisisbed (VV en GZ zorgprofielen)
- Urgent plaatsen - RM/ZM
- Urgent plaatsen - Doorstroom GRZ
- Urgent plaatsen - Doorstroom ELV
- Urgent plaatsen - Doorstroom Ziekenhuis
- Urgent plaatsen - Doorstroom Klinische GGZ
- Actief plaatsen - Dreigende crisis thuis
- Actief plaatsen - Niet passende zorg(aanbieder)
- Actief plaatsen - Tijdelijk andere aanbieder bespreekbaar
- Actief plaatsen - Voorkeursaanbieder/cliëntwens leidend
Voor de overige wachtlijststatussen verandert de werkwijze niet. Zo nemen wij bij een wachtlijststatus met een streefnorm korter dan 4 weken wel per cliënt contact met u op.