Declareer uw nota

via Mijn Zilveren Kruis of de gratis app

 Uw nota's uitprinten en per post versturen is niet meer nodig
 Alleen controleren of alle gegevens op de nota staan
 Veilig en vertrouwd via DigiD


Geen DigiD? Vraag aan of declareer zonder in te loggen


Declareren via uw smartphone? Download de gratis app

Veelgestelde vragen

Dat kan. Stuur de originele nota los in een envelop met postzegel naar:

Zilveren Kruis 
Afd. Declaratieservice
Postbus 70001
3000 KB Rotterdam

Verzamel de nota's niet tot het eind van het jaar, maar stuur ze zo snel mogelijk in.
U kunt tot 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg uw originele nota bij ons indienen. Bepalend hierbij is de behandeldatum en niet de datum waarop de nota is uitgeschreven. 3 jaar na de behandeldatum of levering van zorg vergoeden wij de nota niet meer.

Controleer of de volgende gegevens (van de persoon die behandeld is) op de nota vermeld staan:

- het relatienummer
- de naam
- adres en woonplaats
- geboortedatum

In de meeste gevallen heeft u geen declaratieformulier nodig. U heeft alleen een declaratieformulier nodig voor zorgkosten in het buitenland, reiskosten, bezoek- en verblijfskosten of declaraties voor uw reisverzekering.

Print het formulier dat van toepassing is op uw schade uit en vul het in. Stuur vervolgens het formulier samen met de nota('s) naar ons op. Dat kan per post. Of u kunt het formulier downloaden, invullen, opslaan en als bijlage meesturen bij uw online declaratie via de website. Onze 'declareren app' kunt u voor deze declaratieformulieren helaas nog niet gebruiken.

 

Declaratieformulieren


Wij behandelen uw nota binnen 10 werkdagen.  Zodra uw nota in behandeling is genomen ziet u dit in uw persoonlijke omgeving Mijn Zilveren Kruis.

U ontvangt zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 6 weken een declaratieoverzicht met daarin de kosten die we vergoeden en de stand van uw eigen risico.   Heeft u na zes weken nog niets ontvangen, neemt u dan contact met ons op. Lees meer over de afhandeling van nota's >> 

Declaraties van kosten in het buitenland hebben een langere verwerkingstijd dan de 'gewone' ziektekostennota's. U ontvangt altijd een bevestiging van afhandeling zodra uw buitenlanddeclaratie is afgewikkeld.

Wanneer u gewond geraakt bent bij een ongeval dat iemand anders heeft veroorzaakt, kunnen we de schade misschien verhalen. Dit kan bij hoge kosten voor ambulance en ziekenhuis. 

U kunt contact met ons opnemen via verhaalszaken@achmea.nl of 071 367 08 93. Wij kunnen u adviseren hoe u uw persoonlijke schade op de tegenpartij of diens verzekering kunt verhalen. Bij persoonlijke schade kunt u onder andere denken aan uw verplicht eigen risico of schade aan uw kleding.

Reisverzekering

Als u een schade wilt indienen op uw reisverzekering, kijk dan op declareren op uw reisverzekering.