Inkoop onafhankelijke cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning (of klantondersteuning) is belangrijk voor u en onze klanten. Het helpt hen zoveel mogelijk de eigen regie te behouden. Cliëntondersteuning versterkt de klant zodat hij zijn eigen weloverwogen keuzes maakt over de zorg. Wij lichten graag toe hoe Zilveren Kruis Zorgkantoor onafhankelijke cliëntondersteuning contracteert voor 2020.

 

Kwaliteitseisen van onafhankelijke cliëntondersteuning

Zilveren Kruis Zorgkantoor vindt het belangrijk dat organisaties die onafhankelijke cliëntondersteuning bieden voldoen aan bepaalde (kwaliteits)eisen. Hierbij gaat het bijvoorbeeld over deskundigheid op het gebied van cliëntondersteuning van de doelgroepen, toegankelijkheid voor cliënten en verantwoording. U leest in het inkoopkader 2018-2020, het addendum 2020 en de voorbeeldovereenkomst waar u aan moet voldoen.

 

Bekijk de documenten

 

Inkoopronde 2020 voor aanbieders die in 2019 een contract hebben

Organisaties met wie wij een contract hebben voor onafhankelijke cliëntondersteuning sturen wij uiterlijk 1 juni 2019 een brief over de inkoopronde 2020.

Uiterlijk 16 september 2019 ontvangen deze aanbieders de (voorlopige) financiële afspraak.

Dit is het tijdschema

  • 1 augustus 2019 17.00 uurSluiting indienen Instemmingsverklaring 2019
  • 1 augustus 2019 17.00 uurSluiting indienen format prognose onafhankelijke cliëntondersteuning 2019
  • 1 augustus tot 16 september 2019Beoordeling door zorgkantoren
  • 16 september 2019Bekendmaking van de (voorlopige) financiële afspraak
  • Tot 30 september 2019 17.00 uurMogelijkheid tot bezwaar

 

Inkoopronde 2019 voor nieuwe organisaties

Er is per zorgkantoorregio ruimte voor maximaal 4 aanbieders. Bekijk het overzicht van aanbieders (pdf) die op dit moment actief zijn in de regio’s van Zilveren Kruis Zorgkantoor.

U kunt zich tot 1 augustus 2019 17.00 uur aanmelden voor de inkoop onafhankelijke cliëntondersteuning

Als u voldoet aan de voorwaarden en u wilt in 2019 onafhankelijke cliëntondersteuning bieden aan onze cliënten, dan kunt u inschrijven. In het inkoopkader Onafhankelijke Cliëntondersteuning Wlz 2018-2020, het Addendum 2020 en de overeenkomst 2020 staat welke informatie de zorgkantoren willen ontvangen als onderbouwing van uw inschrijving. Stuur uw aanmelding en bijhorende documenten per e-mail op.

Duur overeenkomst

Met nieuwe organisaties sluiten wij overeenkomsten voor één jaar.

Wij maken uiterlijk 16 september 2019 bekend welke organisaties wij contracteren

In het inkoopkader staat welke criteria van belang zijn voor de beoordeling van de inschrijvingen. Op basis van de aangeleverde documenten beoordelen wij welke organisaties wij contracteren. Organisaties die ingeschreven hebben, ontvangen uiterlijk 16 september 2019 bericht of zij in aanmerking komen voor een overeenkomst en welke (financiële) afspraak wij willen maken voor onafhankelijke cliëntondersteuning 2020.

Dit is het tijdschema

  • 29 mei 2019Verwijzing naar reeds gepubliceerde inkoopkader Onafhankelijke Cliëntondersteuning Wlz 2018-2020, het Addendum 2020, de overeenkomst 2020 en start inschrijving
  • 1 augustus 2019 17.00 uurSluiting inschrijving voor inkoop onafhankelijke cliëntondersteuning
  • 1 augustus tot 16 september 2019Beoordeling door zorgkantoren
  • 16 september 2019Bekendmaking van de organisaties die overeenkomst krijgen
  • Tot 1 oktober 2019 17.00 uurMogelijkheid tot bezwaar
  • Oktober 2019Afsluiten overeenkomsten inkoop onafhankelijke cliëntondersteuning
  • 1 januari 2020Ingangsdatum overeenkomst

 

Neem contact op met ons

Meer weten of nu iets regelen? Neem contact op met onze experts.


Bekijk contactgegevens