Voor het in zorg nemen van een klant heeft u een zorgtoewijzing nodig. De voorwaarden voor zorgtoewijzing staan in het landelijke voorschrift Zorgtoewijzing. Als u specifieke zorg levert is het nodig dat u bekend bent met de afwijkingen en aanvullingen van Zilveren Kruis Zorgkantoor op het landelijke voorschrift. Voor de communicatie met het Zorgkantoor over de zorgtoewijzing en het aanmelden van klanten maken wij gebruik van iWlz.
Lees meer over het voorschrift en over aanvraag zorg beoordelen. Of wat te doen als de zorg die u levert afwijkt van de gewone afspraken. Bijvoorbeeld als uw klant geen recht op Wlz heeft. Of u een kortdurende behandeling of crisiszorg wilt leveren.
Voorschrift zorgtoewijzing Aanvraag zorg beoordelen Meerzorg aanvragen Crisiszorg regelen Kortdurende behandeling regelen Hulpmiddelen en rolstoelen regelen Geen indicatie maar wel zorg nodig? Terugkeer naar zelfstandig wonen aanvragen
Wij zien uw passie om goede zorg mogelijk te maken voor klanten in de Wlz. En dat is niet altijd eenvoudig in een complexe omgeving. Daarom delen wij graag informatie en data met u die u hierbij kan helpen. Zo zorgen we samen voor zorg en ondersteuning die past bij onze klanten.
Analyses verpleging & verzorging en gehandicaptenzorgGoede zorg zichtbaar maken in de verpleging en verzorgingKlanten helpen kiezen in de gehandicaptenzorg
Het is belangrijk dat uw communicatie met ons soepel verloopt. Daarom leest u hier over ons berichtensysteem. Over hoe om te gaan met foutcodes. Welke lijsten wij u toesturen. En welke gegevens wij u kunnen leveren wanneer u bijvoorbeeld naar een ander systeem overgaat.
Berichten en notities sturen Actief wachtenden en andere lijsten Foutcodes in Wlz-berichtenverkeer Overzicht actuele zorgtoewijzingen aanvragen
Meer weten of nu iets regelen? Neem contact op met onze experts.