Contactpersoon Zorg In Natura

Wij merken dat er onduidelijkheid is bij het opvragen van een zorgtoewijzing. Het niet verstrekken van informatie als er geen toewijzing is, levert vragen en klachten op.

De klant kiest zelf welke zorg hij/zij ontvangt

Wij kunnen niet controleren of u de voorkeursinstelling van de klant  bent. Wij stellen de klant centraal en willen dat die de juiste zorg ontvangt. Als wij zonder bevestiging van de klant de toewijzing aan u doorgeven, verstrekken we zonder (concrete) toestemming medische gegevens van de klant.

Zorg voor een contactpersoon van de klant

In het intakeproces is het belangrijk om een contactpersoon bij het zorgkantoor de laten registreren. Alleen geregistreerde personen mogen bij ons informatie inwinnen. Als u dit op tijd regelt, voorkomt dit langdurige procedures achteraf.

De gewaarborgde hulp mag ook voor Zorg in Natura contact met ons opnemen

De gewaarborgde hulp is met toestemming van de klant bij ons geregistreerd als contactpersoon. In dit geval hoeft er niet nog een contactpersoon te worden geregistreerd.

Wilt u de contactpersoon registeren?

Vul het formulier in ik wil iemand anders toestemming geven om contact voor mij op te nemen.