Helpdesk Digitale Zorg

De Helpdesk Digitale Zorg biedt patiënten en cliënten van aangesloten zorginstellingen ondersteuning bij het gebruik van digitale zorg. Denk aan hulp bij inloggen, videobellen of zelfmetingen of het gebruik van gezondheidsapps. De helpdesk is bereikbaar voor vragen via telefoon, mail en chat. Op de website staan gebruikershandleidingen.

Voor wie?

Voor iedereen die ondersteuning nodig heeft bij het gebruik van digitale zorg.

Impact

Ondersteuning vanuit de Helpdesk Digitale Zorg draagt bij aan de zelfredzaamheid van patiënten op het gebied van digitale zorg. Zorgprofessionals kunnen zich meer richten op hun kerntaak, namelijk het verlenen van de best mogelijke zorg. Zo wordt de zorg toegankelijker.

Doelstelling

  • Minder belasting eigen personeel: 30% minder gesprekken op poli, bij het klantcontactcentrum, of de assistenten bij de huisartsenpraktijk
  • Meer gebruik van digitale zorg: 15% meer inlog in portalen, toename gebruik persoonlijke gezondheidsomgevingen (pgo’s) en apps

Bekostiging

Zorgaanbieders kunnen een abonnement afsluiten bij de Digitale Helpdesk.

Meer over Helpdesk Digitale Zorg