Uitruilvoorwaarden
U hebt een AGZ-overeenkomst met Zilveren Kruis
Zilveren Kruis onderzoekt op dit moment hoe de ZBR aangepast moet worden aan het actuele normenkader. Heeft u een aflopend ZBR-certificaat? Of heeft u vragen over wat de herijking van de ZBR voor u betekent? Stuur dan een mail naar: inkopers.arbeidsgerelateerd@zilverenkruis.nl.
U wilt een zorgoplossing aanbieden als uitruil-zorgaanbieder
Sommige werkgevers willen samenwerken met niet-gecontracteerde zorgaanbieders. Binnen Present! en Livvit is dit mogelijk. U ontvangt dan maximaal het tarief dat wij vergoeden aan een gecontracteerde zorgaanbieder. Daarvoor moet u voldoen aan bepaalde polisvoorwaarden:
- De zorgoplossing is wat betreft aard, omvang en kwaliteit, gelijk aan de zorgoplossing waarvoor gecontracteerde zorgaanbieders een vergoeding krijgen uit de polisvoorwaarden;
- U bent niet in loondienst van de werkgever.
De kosten vergoeden wij alleen wanneer:
- De zorgaanbieder met de gezondheidsoplossing door ons is goedgekeurd en
- De gezondheidsoplossing na goedkeuring vooraf bij ons is aangevraagd.
Zilveren Kruis beoordeelt of u voldoet aan de polisvoorwaarden
Via een product sheet levert u ons informatie aan over uw zorgoplossing. Vervolgens vergelijken wij onze gecontracteerde zorgoplossingen met de door u aangeboden zorg. Na de beoordeling nemen wij contact op met u en de werkgever om de uitkomst te bespreken.
Veelgestelde vragen
Stuur een mail naar inkopers.arbeidsgerelateerde@zilverenkruis.nl.
Per 2019 is de ZBR-online toets voor niet-gecontracteerde zorgaanbieders vervallen. De werkgever moet zelf de kwaliteit van de zorg beoordelen en accepteren van de door hem gekozen niet-gecontracteerde zorgaanbieder. In de polisvoorwaarden van Present! en Livvit staat dat Zilveren Kruis niet aansprakelijk gehouden kan worden voor de kwaliteit en doelmatigheid van de geleverde zorg.