Vorderingsproces voor zorgaanbieders



Bent u geld verschuldigd aan Zilveren Kruis? Wij helpen u incassokosten te voorkomen
Het premiegeld van onze verzekerden besteden wij zorgvuldig. Vanaf 11 juli 2016 volgen wij terugvorderingen strikt op en –indien noodzakelijk – dragen wij het over aan een incassobureau. Als wij u teveel hebben vergoed, wilt u dan tijdig terugbetalen? Zo voorkomt u onnodige incassokosten.
 
Om u tijdig te helpen herinneren ontvangt u voortaan een derde aanmaning
Voor een vorderingsbrief geldt een betalingstermijn van 30 dagen zoals contractueel met u overeengekomen. Eerder ontving u twee aanmaningen wanneer betaling uitbleef en wij geen declaraties konden verrekenen. Vanaf 11 juli ontvangt u een derde aanmaning.
 
Hoe voorkomt u onnodige incassokosten?
Wij adviseren u op tijd te betalen. Wanneer wij vóór de vervaldatum van de derde aanmaning geen betaling ontvangen, zijn wij genoodzaakt de vordering over te dragen aan een incassobureau.
 
Heeft u vragen?
Bel ons op werkdagen tussen 8.00 en 18.00 uur met ons Contact Center voor Zorgaanbieders via telefoonnummer (071) 75 10 099 of stuur ons een bericht.