Special Accounts

​Als zorgaanbieder kunt u te maken krijgen met situaties die continuïteit van zorg, direct of indirect, in gevaar kunnen brengen. Voor deze situaties heeft Zilveren Kruis een aparte afdeling: Special Accounts. De afdeling Special Accounts werkt nauw samen met uw reguliere inkoper.

Wanneer krijgt u te maken met Special Accounts?

Er zijn verschillende aanleidingen om Special Accounts bij uw instelling te betrekken:

  • Aanwijzingen van de IGZ
  • Aanvragen voor fusies en/of overnames die ACM-melding plichtig zijn
  • Een risicovolle financiële situatie, zoals in het geval van een potentieel faillissement of grote nieuw/verbouw projecten
  • Omvangrijke materiële controles of fraude onderzoeken

Special Accounts heeft kennis en ervaring op de specifieke thema’s
Tijdens het traject wordt uw zorginkoper bijgestaan door een specialist van Special Accounts. De samenwerking is erop gericht om de continuïteit van zorg voor onze verzekerden te kunnen blijven borgen. In de meeste gevallen blijft uw inkoper uw vertrouwde aanspreekpunt.

Meer weten?

Download de brochure 

Brochure Special accounts