Tips voor een gezonde (thuis)werkomgeving

19-03-2020
3 minuten leestijd

Na de aangescherpte maatregelen van het kabinet werken de meeste mensen voorlopig thuis. Hoe zorgt u zelf voor een veilige en gezonde werkomgeving?

man werkt en kind leest aan tafel
  • Pas uw werk aan
    Maak gebruik van de flexibiliteit die u nu heeft en zorg voor een werkritme wat bij uw situatie past. En laat gesprekken niet langer dan 45 minuten duren. Zo blijft u scherp en heeft u tussen de afspraken door even tijd voor iets anders.

  • Probeer rust te creëren
    Zoek een plek waar u weinig afleiding heeft. Niet alleen voor de concentratie, maar ook om geluiden te beperken. Zorg voor voldoende beweging Een hele dag zitten aan een bureau of keukentafel is niet goed voor onze gezondheid. Zorg daarom voor fysieke beweging tussen het werk door. Doe bijvoorbeeld alle telefoontjes lopend.

  • Stel uw werkplek goed in
    Zorg, binnen de mogelijkheden die u thuis heeft, voor de juiste instelling van uw bureau, stoel en beeldscherm. Hoe doet u dat? Kijk snel op de website van Arbocatalogus Contactcenters.

  • Blijf in verbinding met elkaar
    Juist in deze tijd, waarin we allemaal op afstand werken, is het belangrijk om in contact te blijven. Dus pak eens wat vaker de telefoon om af te stemmen met uw collega. Mailen kan altijd nog. En plan wekelijks een moment met het team in om te delen wat er speelt en tips uit te wisselen.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met onze auteur

schrijvende hand

Gastblogger

Volg ons op:

  • LinkedIn
  • e-mail

Volg ons op LinkedIn

Laat je inspireren en praat mee over actuele onderwerpen.

Naar LinkedIn