man in gesprek met meerdere mensen

Dossier: waardevolle gesprekken

In dit dossier ontdek je wat 'aandacht' inhoudt, hoe je een compliment moet geven en hoor je in de podcast 1000 stappen hoe je waardevollere gesprekken voert.

Dossier: waardevolle gesprekken

In dit dossier ontdek je wat 'aandacht' inhoudt, hoe je een compliment moet geven en hoor je in de podcast 1000 stappen hoe je waardevollere gesprekken voert.


Luister naar 1000 stappen

Miloushka lopend in bos
Podcast
13:06 minuten

Een warm en zakelijk gesprek voeren

Meehuilen met een medewerker in een poging tot een empathisch gesprek? Dat is niet de bedoeling. Miloushka is coach en ondernemer bij Werkend Beter en vertelt ons hoe je met een warm én zakelijk gesprek uitval kunt voorkomen.

Ernestine Telleman lopend in bos
Podcast
11:17 minuten

Hoe deel je een compliment uit?

Te weinig complimenten krijgen, kan zomaar een reden zijn voor medewerkers om van baan te wisselen. Maar hoe deel je eigenlijk een compliment uit? Want - zo vertelt Ernestine Telleman, adjunct-directeur bij New Heroes - er is wel degelijk een slechte manier!

Hoe kan werk vitaler?

Met deze kaartenset gaat u concreet aan de slag met vitaal leiderschap en wordt het makkelijker het gesprek over vitaliteit aan te gaan.

Bestel de gratis kaartenset

Bewaken jouw medewerkers hun eigen grenzen goed?

Zitten hun hoofden te vol om succesvol te zijn? Breng rust en zelfreflectie naar je werkvloer met de ‘Mentaal fit’-editie van Beter-in-je-vel-Bingo.

Download de bingokaart (pdf)

Routes op landkaarten en open voortgangsgesprekken

Wat moet je dan doen om medewerkers te binden en te boeien? Het antwoord schuilt in aandacht en tijd. Flynth Adviseurs & Accountants neemt dat gesprek serieus en durft de uitdaging, met prikkelende interne communicatie en gedegen training, zeker aan.

Lees het verhaal van Flynth

Typisch, herkenbaar, bijzonder of grappig

Zit je uren te zwoegen op de correcte formulering van een mail aan een medewerker, denk je ineens: BELLEN! Ik kan ook gewoon bellen!

In Kleinwerkgeluk delen we alledaagse situaties van de werkvloer. Wat bezorgde jou afgelopen tijd een glimlach?

Deel het via #kleinwerkgeluk

Stop met praten en luister

Medewerkers vinden oprechte aandacht van hun leidinggevende belangrijker dan hun salaris. Dus: maak op een vast moment tijd vrij, stop zelf met praten, stel vragen en ontdek wat het jou en je medewerkers oplevert (Van Harte & Lingsma, 2018).

Feedback zonder conflict

Geef feedback via feitelijke observaties van gedrag en vertel wat het gevolg is. Zeg bijvoorbeeld: ‘Als ik zie dat je….’, ‘geeft me dat het gevoel dat...’, ‘dit zorgt ervoor dat...’. Zo oordeel je niet en laat je ruimte aan de medewerker om te reageren.

Lees meer over feedback zonder conflict.

Typisch, herkenbaar, bijzonder of grappig

Oeps! 5 gemiste oproepen en 3 voicemails. Maar wel een ontzettend goede Bila.

In Kleinwerkgeluk delen we alledaagse situaties van de werkvloer. Wat bezorgde jou afgelopen tijd een glimlach?

Deel op LinkedIn #kleinwerkgeluk

 

Ga aan de slag met Vitaal leiderschap!

Help uw medewerkers met het voeren van waardevolle gesprekken.
man en vrouw in gesprek

Het moedige gesprek

Leer effectief een verstoorde balans te bespreken. Voer ‘het moedige gesprek’.

Man en vrouw in gesprek

Leidinggeven aan Veerkracht

Leer met positief leiderschap en zelfvertrouwen het verandergedrag van uw team en medewerkers te versterken. 

Vrouw achter bureau aan telefoon

Duurzame inzetbaarheid en vitaliteit

De training is bestemd voor medewerkers die met werkdruk, stress, veranderende levensfase, veranderingen op de werkvloer of moeilijke communicatie te maken krijgen. 

Bel ons

U kunt ons bereiken van ma t/m vrij
08:00 – 17:30.

MKB 071 364 19 20

Grootzakelijk 071 367 08 25

Intermediair 071 364 19 50

Volg ons op LinkedIn

Laat je inspireren en praat mee over actuele onderwerpen.

Naar LinkedIn