Dienstverlening van optimale kwaliteit

Het belang van de klant voorop

Onze dienstverlening is zo optimaal mogelijk ingericht, met de focus op het belang van u als klant. Wij houden ons aan de volgende normen voor het Keurmerk Klantgericht Verzekeren:

Reactietermijnen

Wij proberen u zo zorgvuldig mogelijk van dienst te zijn. Bekijk de termijnen waarbinnen wij uw aanvragen afhandelen. U kunt daarbij denken aan beantwoording van informatieverzoeken, offertes, wijzigingen en afhandeling van klachten.

Klachtenbehandeling

We willen graag dat u tevreden over ons bent. Daarom willen we eerlijk en duidelijk zijn. Zijn we een keer niet duidelijk? Of vindt u dat we niet eerlijk zijn? Dan kunt u een klacht indienen. Ook publiceren wij jaarlijks een overzicht van de ontvangen en afgehandelde klachten.

Claimbehandeling

Informatie over het indienen en de afhandeling van nota’s van zorgkosten, verwerken van machtigingen, of declaraties vanuit uw reis- of annuleringsverzekering of uw AOV, Verzuim- of Inkomensverzekering vindt u op onze website. Bij een (gedeeltelijke) afwijzing hoort u wat de reden is.

Telefonische bereikbaarheid

Wij vinden het belangrijk dat we goed bereikbaar zijn. Daarom werken wij continue aan onze telefonische bereikbaarheid. Is de wachttijd langer dan 5 minuten? Dan kunt u uw telefoonnummer achterlaten en wij bellen u terug. Bij extreme drukte kunnen wij u helaas deze terugbelservice niet aanbieden. Het zou dan ten koste gaan van de wachttijd. Om te zorgen dat u direct de juiste medewerkers aan de lijn krijgt, werken wij in een aantal gevallen met een keuzemenu.

E-mailbehandeling

Ook via de e-mail zijn wij goed bereikbaar. Op onze website staan de e-mailadressen en webformulieren die u kunt gebruiken om ons te bereiken. Bekijk de termijnen waarbinnen wij uw e-mail afhandelen.

Kwaliteitsbeleid

Als onderdeel van ons kwaliteitsbeleid doen wij jaarlijks een Klanttevredenheidsonderzoek. Hierin vragen wij u naar de tevredenheid over onze dienstverlening. Met uw mening verbeteren wij onze dienstverlening. Ook onze Online service verbeteren wij continu met behulp van gebruikerstesten.

Beleggingsbeleid

In ons beleggingsbeleid kunt u lezen wat dit beleid inhoudt: van de manier waarop we risico’s afdekken tot de rol die duurzaamheid speelt.

Fraude

Een verzekering of overeenkomst wordt op basis van wederzijds vertrouwen gesloten. Helaas constateren wij elk jaar dat een kleine groep dit vertrouwen schaadt door te frauderen. Wij voeren daarom een actief fraudebeleid.