Klanttevredenheid

Wat vindt u van Zilveren Kruis?

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen jaarlijks mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2016® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. Dit wordt jaarlijks uitgevoerd door SAMR en Jan M. De Mos Consultancy.

Klanten waarderen ons met een 7,7

Klanten geven ons gemiddeld een 7,7 (in 2015 een 7,4) voor onze totale dienstverlening. Wij zijn dankbaar voor de waardering van onze klanten en hun loyaliteit.

Op Independer krijgen we een 7,4

Op vergelijkingssite Independer scoort Zilveren Kruis bij klanten een 7,4 voor service. Dat cijfer gaat niet alleen over het afsluiten van de zorgverzekering, maar ook 10 maanden daarna.

Zilveren Kruis behandelt haar klanten klantvriendelijk

38% van de klanten voelde dat Zilveren Kruis hen belangrijk vindt. Zo vindt 2 op de 3 klanten dat Zilveren Kruis hen klantvriendelijk behandelt. De helft voelde zich ’eerlijk’ behandelt.

De waardering voor de telefonische en schriftelijke communicatie is redelijk

De tevredenheid over de schriftelijke communicatie is in 2016 redelijk. Ook de telefonische communicatie is redelijk. De helft van de klanten ervaart de schriftelijke communicatie als ‘overzichtelijk’, ‘begrijpelijk’ en ‘logisch’. De tevredenheid over zowel de wachttijd  is groot. 57% (61% in 2015) is hierover ‘tevreden’ tot ‘zeer tevreden’. Ook het gevoel van waardering dat de medewerker aan de klant geeft (tevredenheid van 57%) (57% in 2016) is groot. Zowel bij de schriftelijke als de telefonische communicatie zien wij nog mogelijkheden voor flinke verbeteringen.

Klanten waarderen onze afhandeling van declaraties

Een ruime meerderheid van de klanten is tevreden over de afhandeling van declaraties. 75% (71% in 2015) geeft aan dat het eenvoudig is om een declaratie in te dienen. De tevredenheid over de manier waarop Zilveren Kruis declaraties behandelt is 71% (64% in 2015). Ook over de uitkomst van de declaratie is een meerderheid (62%) (56% in 2015) te spreken. De klant wil dat wij hen beter op de hoogte houden over de afhandeling van de declaraties.

Wij gebruiken het onderzoek voor verbetering

De komende tijd willen wij uw tevredenheid op een aantal onderwerpen verbeteren. Binnen 2 maanden publiceren we deze verbetermaatregelen hier op de website. Bekijk de verbetermaatregelen 2016. Of de verbetermaatregelen 2015.

Uw tips zijn welkom

Heeft u nog tips voor het verbeteren van onze dienstverlening? Stuur uw tip online in.
 
 

Publicatiedatum 23 mei 2016

Zilveren Kruis is onderdeel van Achmea