Klanttevredenheid

Wat vindt u van Zilveren Kruis?

Wij voeren regelmatig onderzoek uit naar de tevredenheid van onze klanten. Zo weten we waar klanten tevreden over zijn en wat we kunnen verbeteren.

We doen jaarlijks mee met een klantonderzoek

De KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2017® is een onderzoek onder de klanten van de zorgverzekeraars in Nederland. Dit wordt jaarlijks uitgevoerd door SAMR.

Klanten waarderen ons met een 7,8

Klanten geven ons gemiddeld een 7,8 voor onze totale dienstverlening. Klanten die een declaratie ingediend hebben met een 7,9. De waardering is op alle onderdelen hoger dan vorig jaar. Wij zijn dankbaar voor de waardering van onze klanten en hun loyaliteit.

Op Independer krijgen we een 7,3

Op vergelijkingssite Independer scoort Zilveren Kruis bij klanten een 7,3 voor service. Dat cijfer gaat niet alleen over het afsluiten van de zorgverzekering, maar ook 10 maanden daarna.

Zilveren Kruis behandelt haar klanten klantvriendelijk

42% van de klanten voelde dat Zilveren Kruis hen belangrijk vindt. Zo vindt 70% van de klanten dat Zilveren Kruis hen klantvriendelijk behandelt.

De waardering voor de telefonische en schriftelijke communicatie is verbeterd

De tevredenheid over de schriftelijke communicatie is in 2017 verbeterd. Ook de telefonische communicatie is sterk verbeterd. We onderzoeken hoe we dit nog verder kunnen verbeteren.

Klanten waarderen onze afhandeling van declaraties

Een ruime meerderheid van de klanten is tevreden over de afhandeling van declaraties. 76% geeft aan dat het eenvoudig is om een declaratie in te dienen. De tevredenheid over de manier waarop Zilveren Kruis declaraties behandelt is 73% .

Wij gebruiken het onderzoek voor verbetering

De komende tijd willen wij uw tevredenheid op een aantal onderwerpen verbeteren. Binnen 2 maanden publiceren we deze verbetermaatregelen hier op de website. Bekijk de verbetermaatregelen 2017.

Uw tips zijn welkom

Heeft u nog tips voor het verbeteren van onze dienstverlening? Stuur uw tip online in.
 
 

Publicatiedatum 15 mei 2017